Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

98:e nu…

SJekk Q rapport og christian sine xbox estimater. Evt scroll bakover i tråden her

Tjah, det solgte nok bra når det lå som #1, men det holdt ikke så lenge, og ikke i alle land. Det er også verdt å ta med at å være #1 kun sier noe om hva du i det minste selger, ikke hva du faktisk selger. Du er jo mest sannsynlig #1 om du selger 50k eller 200k om dagen. :wink:

Det er greit å følge med på reviews for f.eks. USA, så får du en god pekepinn på hva salget faktisk er. Det gikk rimelig kjapt opp til 1400 bare for USA, så stoppet det nesten helt opp. Vi er nå på 1627 og det tikker bare inn noen få (<5) reviews om dagen. Antall salg er kanskje 20x - 40x dette tallet (over hele verden, forutsetter ca likt salg som nå).

… Tallene over er veldig omtrentlige, men det bommer ihvertfall ikke med en faktor på 10. :wink:

1 Like

Poenget mitt er at vi ikke har noe god tall data som understøtter uttalelsen.
Jeg kan se hva du mener, da vi lå slik over en liten periode:

09

Men, det man kan anta er at det solgte meget bra de dagene på topp, men plasseringen avtok relativt kjapt som følge av utfordringene som oppsto.

At CE bykser på listene etter lite til ingen PR anser jeg som et meget godt tegn mtp hva som kommer i tilknytting til lansering om et par mnd.

8 Likes

Enig, trenden vi ser nå er interessant, mens det faktisk antallet solgte nå ikke er så interessant. Om det selges f.eks 200 eller 300 kopier om dagen nå er ikke interessant. Det er først når vi hopper høyt nok på listene til at det er snakk om 1000+ solgte om dagen det egentlig blir interessant.

8 Likes

Jadda! :clap:

8 Likes

Google translated kinesisk review fra i dag:

Although I had previously refunded for some reason (this is my first game for steam refunds), it seems that developers are still quite concerned about the Chinese market, considering the Christmas special re-purchase time, make up the first praise

Min forståelse

Hadde visst refundert spillet, men Funcom ser ut til å bry seg om det kinesiske markedet, så kjøpte det igjen.

10 Likes

IMG_0626

5 Likes

Resirkulert? :sweat_smile: har sett den der rewiewen for lenge siden, sikkert etpar uker eller mer siden.

Hmm reviewet var ihvertfall fra i dag:
image

3 Likes

Developer dead family

4 Likes

Ok, det var noen som delte akkurat de samme setningene her for en tid tilbake.

1 Like

Må vi lage julegaver til Joel og Jens Erik? T-skjorte eller ølglass ned developer dead family? :wink:

5 Likes

Kjøpte meg Xbox one x i går - samt så kjøpte jeg CE på tilbud i helga.
Mine første tanker om spillet på xbox (jeg har det også på PC):

Negativt: det er bortimot helt tomt. Mye mindre dyr, liv og diverse. Ting henger seg opp, sånn typ at figuren flyr rundt og slår meg hakka si konstant. Egentlig så synes jeg det hele er som et bugga, tomt skall, på xbox. Det klikka etter 3 sekunder i menyen hvor jeg prøvde å velge servere. Jeg klarte heller ikke å finne kun offisielle servere, så trur det filter greiene er bugga. Gjør ting bare mer vrient for en noob som meg.

Positivt: Et sykt bra skall, nydelig grafikk. Det klikka ikke for meg mens jeg spilte. Synes det å spille med kontroll funket ganske bra, tar litt tid å bli vandt med det.

summasummarum: Skjønner at folk ikke spiller Conan på xbox nå, men jeg er rimelig ovebevist om at salgpotensialet og spillerpotensialet er enormt. De må bare fikse tinga som gjør at spillet føles så tomt, og tidvis buggy. Det er vel ting som kommer ganske snart, forhåpentligvis.

11 Likes

FYI Xbox US review snitt i desember så langt er 3.8

“Mye mindre dyr, liv og diverse.”

Interessant. Sammenligner du med hvordan det var tidlig i EA?

Sammenligner med PC. På PC må jeg starte litt på starten av kartet og bygge meg opp litt level og få litt våpen osv før jeg vandret videre. Ellers ble jeg garantert drept.
I går, da på xbox, så kunne jeg løpe langt fjusanivoll innover i kartet uten at noe kom for å drepe meg, fordi det var nesten ingen dyr å spore.

1 Like

Bor omtrent på xbox x . 3-8 timer om dagen. Spiller på to servere. Ene er klanen alpha, og rolig siden all opposisjon er bomba av serveren :smiling_imp: på den andre med 30-40 spillere er kampen om makta heftig og fører fort til alt for seint i seng .
Pvp fast filteret funker( eneste jeg bruker uanset)
Lite dyr, kan ikke ha vært en offisiell… eller var det Single player?
Ps. En ny spiller i vår klan fikk en lignende bug… ingen dyr angrep han osv. Varte til han starta på nytt… men han fikk kommet seg lett til oss og levlet mye pga det.

5 Likes

Hender at server menyen klikker.
Har du fiksa på routern din så xboxen din har open NAT? Hvis du har strikt Nat blir det fort mye problemer. Prøv å spill CoD med strict eller moderate og du blir nesten altid kicket ut av multiplayer sessions…

2 Likes

Nå kom det oppdatering!!

Update #32: Weapon and armor modifications, new weather system, tools, armors and weapons.

6 Likes