110 plass nå
68 nå Er ganske bra dette
Skal ikke mye til for å sende den opp eller ned 40ålasser tydeligvis
5092 st spelare online nu, 4 timmar innan peaken. Märks att intresset har ökat för spelet igen.
Jeg begynner å bli ganske optimistisk på vegne av Funcom. Conan Exiles selger nå helt greit med tanke på at julesalget akkurat er ferdig og prisen har gått opp fra 200 til 300 kr. De kommer til å komme med endel store oppdateringer, f.eks. kampsystemet, en ny utvidelse av området, kanskje mounts, sorcery, forbedret AI og etterhvert “The Purge” når AI-en blir bra nok.
De kommer også til å kjøre på med reklame og andre PR-aktiviteter når spillet blir sluppet på PS4 og det vil også bli tilgjengelig i fysiske butikker på Xbox og PC i tillegg til på PS4. En forutsetning for å kunne kjøre på med betalt reklame er at spillet blir godt mottatt, og review-scoren ser rimelig grei ut allerede nå.
Enig. Det er en positiv trend for CE nå. Flott at jula har bidratt til litt salg igjen. Tatt forsinkelsen i tallene på steam i betraktning tror jeg imidlertid ikke at salget etter nyttår er noe særlig. Hopp og sprett på salgslistene indikerer også det.
Økningen i spillertallene er også naturlig som følge av det økte salget. Det interessante er å se om det kan holde seg litt og ikke falle like raskt tilbake som vi har sett før. Holder det seg, synes jeg det ville vært svært positivt, men egentlig tror jeg spillet trenger de oppdateringene som @Christian nevner før det kan fenge spillermassene skikkelig.
Hva anser dere som store markedsføringskostnader? Tenker dere i form av betale kjente streamere, synlig i butikker osv? Per dags er det vel mulig å markedsføre mye gratis pga sosiale medier
Ja, salget på GTS på plass 70 - 150 er ikke mye å skryte av. Det er vel heller trenden som gjør meg positiv. Det var en stund spillet til tider var nede på 300. plass, det ser ikke ut som lenger skjer så ofte.
@H.L jeg tenker de kommer til å kjøpe reklame via Facebook, streamere, vanlig reklame på nettsider, osv. Jeg tror det skal litt til før de kjører TV-reklame for å si det sånn.
Hvor sikker er du på at de ikke kjøper TV reklame, på en skala fra 1-5?
Tror ikke de kjører reklame på TV før de har salg som er på nivå med f.eks Ark.
Selger de like mye kopier som Ark trenger de vel ikke å kjøpe TV reklame? Da vil jeg tro de er mega fornøyd. Nå har de sagt at de skal kjøre “aggresiv” markedsføring før full lansering 8 mai. Hva legger de i det? Til nå har de jo mest brukt sosiale medier samt en del streamere ved lansering i januar i fjor. Så spent på hva som kommer utpå vårparten. Har de noen ess i ermet?
Si det til de som bestemte seg for å kjøre TV-reklame for BF1, WoW, osv.
Reklamebudsjettet til CE har nok vært på nivå med en litt ok sydenferie. Tipper de ser for seg å kjøre 50x så mye hvis spillet får bra reviews og selger greit. Lurt å bruke 2-5$ for å tjene 15-20$ :-)
De nämnde i slutet på Robur Stream presentation att marknadsföring kommer ske av nya trailers, reviews och reklam i tv och webb m.m.
Den tabellen er tommelfinger regel. Januar er absolutt tregeste steam måned
@antzzo Den lå ute her på forumet for noen måneder siden, så når tid den er laget vet jeg dessverre ikke.
Nesten 5500 i kveld, dette går sakte men sikkert veien synes jeg. Flott jobba Funcom.
75 plass nå. Den holder seg bra