Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Q1 har sansynligvis SWL s2 og kanskje skjeggdamer. Men Q4 ligger nok ann til å bli litt rød.

Sorry, 57 var visst feil liste, men 89 pt på GTS er i hvertfall et steg i riktig retning

Sånn det ser ut tror jeg ikke “litt” er ordet for å beskrive rødfargen. Det er vel absolutt ingen som ikke kan påstå at de ikke var skuffet over Q4. Selv mine egne pessimistiske forventninger var 3x høyere enn hva de faktisk leverte. Nå i en periode der det har skjedd omtrent ingenting, kanskje de har solgt 50k på PC - Et grep i vestflommen.

Det blir stygt. Kostnadsnivået holder seg høyt med porting og alt annet som foregår, cash flow reddes i dette kvartalet av Xbox penger og neste kvartal av emisjonspenger. Strategisk og utspekulert i påvente av full lansering men resultatregnskapet for Q4 og Q1 kan de ikke trikse mer med nå etter å ha brukt opp muligheten til overføring av inntekt allerede.

1 Like

Jo tusen takk for det. Alltid trivelig å gi sin saklige mening basert på fakta og det realistiske bildet og så få dette beskrevet som “sutring og klaging” :slight_smile: Om du mener jeg lyver så får du fortelle nøyaktig hva du mener jeg lyver om. Om jeg fremstiller noe på en urimelig måte eller du føler jeg svartmaler så får du også si ifra nøyaktig om hva du mener.

Flott tone :+1:

1 Like

Tingen er , det nytter liksom ikke ha en saklig debatt med deg, det har vi sett på chatten. Du tror det blir blodrødt. Andre tror det blir rødt. og noen tror det blir positive tall. Fasiten kommer uansett i februar.

Jeg tror ikke det blir blodrødt som det virker som du håper på, og siden jeg har sett diskusjonene du har deltatt i på chatten gidder jeg ikke starte en med deg nå. Vi får vente å se hvem som får rett.

Jeg tror uansett at funcom har vært såpass smarte når de har fått inn partnere at de får faktura etter at jobben er gjort og at betalingstiden er lang ( dvs mer en 14 dager). :slight_smile:

4 Likes

Hektar er djevelens advokat som alltid er negativ. Det får være lov, selv om jeg ikke forstår poenget med å eie en aksje som man er så konsekvent negativ til.

5 Likes

Ja. jeg har vært negativ. Har jeg hatt grunn til å være negativ? Se kursutvikling fra februar og utover. Jeg var negativ til en aksje som sank med 65%. Er det sånn å forstå at dere opplevde dette som urimelig og unødvendig?

1 Like

Som de fleste oppegående her på forumet sa når den passerte 5kr i februar/mars, dette er galskap, den skal ned.

Men jeg er likevel sutrete og usaklig ikke sant?

1 Like

Fast bolaget har presterat i det närmaste perfekt under den tiden. Att kursen tappat så mycket handlar enbart om vissa aktieägares skeva förväntningar och skrämselpropaganda tror jag. :slightly_smiling_face:

2 Likes

De taper penger hver dag spararn. Det er ikke unaturlig at kursen faller i sånne tilfeller.

Tror ikke Hektar er seriøs.

Isåfall får han unnskyldes.

Hørte han argumenterte for at folk burde selge på 2.

Håper de som hørte på ham også unnskylder ham.

4 Likes

Men det är ju så spelbranschen fungerar? Att göra en turaround görs inte på en dag. Dom kommer ju göra ett fantastiskt resultat för 2017 som helhet, vad spelar det för roll om de går minus per dag under vissa perioder?

Ju fler spel de får ut (och på fler plattformar) ju jämnare kommer flödena att bli men det är knappast nåt som görs på en dag…

Tycker funcom levererat 100% under 2017 och har inget med aktiekursen att göra…

Dessutom pekar väl allting på att 2018 blir ännu bättre?

10 Likes

5746 i kveld.

2 Likes

Regner med mod rydder litt her og fjerner denne avsporingen☺

Beklager, trodde vi var i småprat tråden.

2 Likes

Tjah… For Q1, Q2 og Q3:

Total non-current assets for
8317 9266 10157

Total current assets
11783 9726 12217

Total Liabilities:
9921 4869 6186

Profit (loss) for the period
6130 200 1049

Nå burde riktignok Profit for Q1 være 765 TUSD bedre og Q2 765 TUSD dårligere, men summen er ganske grei?

3 Likes

Ja, kommer jo an på perspektiv. Hvor mye har de tjent per dag i inneværende kvartal? Hvor mye vil Funcom tjene i morgen?

Som jeg sa, jeg forventer at Q4 blir litt dårligere enn ukorrigert Q2, så svakt negativt resultat.

For Q1, så er jo trenden helt klart opp for CE, så da blir spørsmålet hvordan det går. I tillegg så har du SWL som skal komme med en større oppdatering. Bearded Dragons prosjektet skulle det opprinnelige ha kommet konkret info på i Q4 2017, så at de kommer med noe i Q1 ser jeg ikke på som usannsynlig.

For lanseringskvartalet så har jeg skrevet en lengre post i en eller annen insider-tråd som jeg ikke husker nå. Massivt i pluss er ihvertfall min forventning, nå bommet jeg med 25% på inntektene i Q3, så jeg burde nok gå over estimatet en gang til. :stuck_out_tongue:

1 Like

Har du missat att Funcom dragit in 7873000 USD i vinst efter skatt på 9 månader. Spelbranschen fungerar annorlunda mot andra sektorer och en del kvartal kommer bli sämre än andra. Dessutom lär slutet på Q1 innehålla marknadsföringsaktiviteter till CE som ger cash in från pre-order. Lär även vara kampanjer som “köp ditt Early access spel nu innan priset höjs”.

Antingen trollar du eller så förstår du inte att intäkter i ett spel bolag inte är cykliskt

3 Likes

@Evilfreud når du skriver:

Vel du har jo sutra og klagd på chatten så lenge jeg kan huske

Så er det et personangrep som ihvertfall jeg synes faller utenfor god oppførsel her. :wink:

3 Likes