Jeg var litt skuffet over tallene for SWL inntektene, men er spent på det nye SWL som skal slippes og hvilke spill BL har i ermet… Er ikke helt overbevist enda, hadde jo høye forventninger for Xbox release men der ble det ikke som forventet. Satser på at PS4 og full launch blir bra
@H.L det er akkurat samme oppfatning jeg har. Hvis man leser Q3-rapporten til Funcom, så var de fornøyde med SWL lanseringen, men nevner ikke resten av kvartalet. Det gikk nok sånn midt på treet. Xbox-lanseringen gikk mye dårligere enn planlagt, og som jeg leser mellom linjene, så har det fått dem til å gjort en ny analyse av hvordan de skal få en bra PS4-lansering.
Back on topic…
Kan du påpeke hvor jeg troller/benekter inntjeningen du omtaler?
Unnskyld at jeg spør men jeg begynner å bli ganske forvirret mellom personangrep, hets og løgn så det hadde vært fint om du viser meg nøyaktig hva jeg “troller” med ved å påpeke tapet Funcom påløper hver eneste dag, som de har gjort hver eneste dag gjennom Q4.
Ja. Jeg viste daglige kostnader over og en løs oversikt over faktiske salg finner vi her:
Litt tenkelekse kan vi gjøre oss opp et bilde av hva salgene på Xbox blir i forhold og dermed et overslag av tap for perioden.
Må igjen spørre hvilke løgner det refereres til? Og generelt hva som egentlig utløste denne bæljingen? Jeg beklager på det sterkeste om presenterte fakta sårer deg på et personlig nivå, det var absolutt ikke hensikten. I sånne tilfeller må man vurdere sin egen habilitet for p unngå dårlige beslutninger som videre medfører personlig tap.
Kan denne kjeklingen tas en annen plass?
Du presenterer tall du selv antar som blodig fakta, og angriper alle som stiller spørsmål til tallene du har. Høres ut som du har en god sak.
Og så fort noen påpeker dette er det personlig angrep. GG
Angrep? Jaha? Hva mener du er feil med kostnadsbildet, hva er ditt eget estimat?
Men återigen, vad spelar det för roll? Intäkterna kommer variera över tid, vissa månader är bättre än andra och så vidare. Pulsförsäljning vid reor/event/release är mycket viktigare.
Om 4 månader släpps CE på alla plattformar och de kommer antagligen att trygga hela 2018 på några veckors försäljning precis som de gjorde vid EA-launch. Så vem bryr sig om den dagliga försäljningen just exakt nu?
Vel, det som er feil med inntektsbildet ditt er at du kun har sett på CE og ikke tatt med AO, AoC eller SWL. Som @spararn også sier, hva er problemet med at et spillselskap har ett eller to kvartaler hvor de går litt i minus?
Funcom har ikke gjort shiiit for å selge mer spill, 0 markedsføring.
De har optimalisert optimalisert optimalisert.
Hva pokker spiller det rolle hvordan neste kvartal blir?
Hvis det derimot ikke går veien med pluss i regnskapet etter full launch, ja da kan det bli mer utrivelig.
Hektar, du slenger ut at det blir blodrødt, har du oversikt over at Funcoms utgifter øker drastisk nå? Hvor står det, og hva er ditt estimat vs forrige kvartal?
Hektar har selv sagt at han har som nyttårsforsett og være mer idiot og vrang på chatten, kanskje vi kan ignorere?
Hvor har jeg sagt det er et problem? Er ikke det som var poenget, det handler om å forstå realiteten i situasjonen.
@Paddy80 Er du født i 1980?
Når det gjelder oppførsel her så er det vel å sammenligne med hooligans rett og slett. Aksjehooligans. Lyver jeg så si hvorfor. Si hva som er rett. Om det surving og sinne bare for surving og sinne sin skyld så får dere tenke dere litt om, kom dere ut av barneskolen. Måte på da.
Det er min forståelse når du sier at det er naturlig at kursen faller fordi de har lavere inntekter i Q4.
I noen selskaper kan det være interessant å se på hver dag/måned/kvartal men i Funcom er det mye mer interessant å se på hva de har tjent i 2017 (og hva de kommer til å tjene i 2018++).
Ja, det er naturlig at kursen faller på lavere inntekter, men det er så absolutt ikke et problem. Tvert imot. For aksjonærer altså, for fanboys er situajsonen en annen.
I et mer modent marked vil spillselskaper holde formen bedre gjennom nedetiden men det er ikke et modent marked Funcom omsettes i. Forstår virkelig ikke hvorfor dette inspirerer sinne hos enkelte da det er muligheter for å tjene penger som åpenbarer seg som et nakent jesubarn i krybben. Eller noe annet, mindre creepy. Smakfulle bilder fra kjendisers hackede iphoner kanskje?
Om de ikke hadde hatt en stor lansering i pipen ville nok et fall på lavere inntekter vært fasitt. slik vi har sett i Starbreeze blant annet. Men siden svenskene nå omfavner funcom og legger svensk PE til grunn så blir det nok lite fall.
Så hvis jeg forstår deg rett utfra sitt siste innlegg, så mente du her at det er naturlig at aksjen faller, men at det er en kjøpsanledning?
Jeg må innrømme at jeg sliter litt med forstå hva du egentlig mener når du kun sier det implisitt. Hvis du ikke liker å bli misforstått, så kan du jo si slikt eksplisitt?