Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

:wink:

La meg spare oss 5-6 innlegg og bare si det klart så vi unngår enhver kreativ feiltolking som er mulig å oppdrive bare man forsøker hardt nok: Ja. Jeg mener det er en kjøpsanledning rundt Q4. På grunn av manglende inntekter. Fordi spill ikke selges. Fordi ingen har (dette blir i fremtiden til hadde eventuelt har hatt (greit å få dette klart for fremtidige anklagelser)) lyst til å kjøpe CE.

AVHENGIG av situasjonen rundt. Dvs, kampsystem, BD og alt annet som kan skje innen den tid. Men dersom situasjonen er uendret frem til da, vil det være en kjøpsmulighet, så absolutt. Vi er vel alle enige om at rundt lanseringstider har det skjedd morsomme ting med kursen. Hvor mye kan man tjene frem til da er vel det perspektivet jeg har, til død og hat for andre.

Spørre seg selv hvorfor man gidder… Ja, hvorfor. Har ikke noe svar på det så jeg lar være. Har gjort det til en regel at hver gang noen setter i gang en sånn tøysete krangel fordi de tydeligvis er gift med Funcom og absolutt ikke interessert i å tjene penger så enten fjerner jeg noe eller unnlater å skrive noe som andre kan dra nytte av for å tjene penger. Hadde jeg latt innlegget mitt stå for 2018 projeksjonene og noen hadde fulgt det ville de nå ha vært minimum 30% rikere, med langt mer i vente.

Funcom har med stor sannsynlighet IKKE gått i minus hver eneste dag gjennom Q4. Ikke trenger det å bli blodrødt heller, selv om det sannsynligvis skal bli et kvartal i minus.

En plassering på GTS lista er ikke statisk hva gjelder salgstall. Du kan utmerket godt ligge med stabil GTS plassering samtidig som antall solgte spill fluktuerer. Både opp og ned, litt som i sesongbetont, hvor julehandelen sannsynligvis var høyere enn tidlig oktober.

Er absolutt ikke så sikker på at lanseringen på xBox bør omtales som en passert hendelse.
Lanseringen burde omtales som en pre-launch, og man burde i rettferdighetens navn derfor også nevne at Microsoft gjorde sitt til at lanseringen ble særdeles tøff (og skuffende).

Men det jobbes godt, både med xbox og mot kinamann. Du skal se at begge deler kommer i mål i løpet av et kvartal eller så.

Så mot full lansering på alle plattformer begynner man nå å ane konturene av et spill som faktisk klatrer på reviews og som derfor muligens er over 70% anbefalt når vi kommer til Mai - eller raskt vil passere dette etter launch perioden, hvor man altså skal forvente at Funcom retter sine markedsføringstiltak.

Med over 70% anbefalinger skulle man kunne forvente at spillere stort sett finner spillet både innholdsrikt og underholdende.

Hvis ikke andre spill i porteføljen overrasker stort, så vil nok inntektene frem mot launch i Mai være forholdsvis lave.

Men det er godt hold i å forvente at 2018 totalt sett blir ett jubelår, muligens (forhåpentligvis) en ren parademarsj - likesom 2017 var det, totalt sett.

Så får andre diskutere fargesjatteringer

1 Like

Jeg tror også vi kommer til å få en annen situasjon rundt Q4 pres. Nemmeligatt jeg tror CE selger mere enn brukbart rundt de tider. Hvorfor? Jo fordi att jeg tror att vi enten har på plass ett nytt og bedre kampsystem, eller att spillerne har fått mere land å boltre seg i.
Skulle dette slå til tror jeg investorene vil gi bæng i Q4 og rette blikket fremover.
Funcom har jo selv sagt att det som skal komme til CE skal være i spillet i god tid før release så de får plukket bort bugs tidsnok til 8/5

@Hektar

För mig låter det fortfarande som du är inne på Funcoms gamla historik och kursutveckling när du skriver att kursen kommer gå ner av ett dåligt kvartal. men låt mig berätta varför chansen till detta är minimal framöver:

• Spelbrancshen är inte cyklisk och vissa kvartal är sämre än andra. Nu har man ändå gjort 7 873 000 usd i vinst efter skatt senaste 9 månaderna. Vi leker med tanken att de gör 1 miljon usd i förlust Q4. Då har de fortfarande gjort 6 873 000 usd på rullande 12 månader.
    Detta blir trots förlusten i Q4, trots ny emitterade aktier och TROTS Jebsens lån enbart P/E 21. Detta att jämföra med svenska peers som är mellan P/E 30-40.
  • Bolaget är inne i en helt annan fas. Man har fått en kvalitestämpel genom Roburs investering på 88 miljoner nok. Man har dessutom en kassa på 155 miljoner nok som sänker P/E talet ytterligare.
  • Fler och fler svenskar investerar.
  • Dessutom klubbas den nya affären igenom 31a januari och Funcom har redan hintat att flera avtal är klara.
  • Dessutom släpper man ny säsong av SWL i Q1 och
  • dessutom så har man stora launchen av CE framöver.

När denna “blodröda” rapport du talar om inträffar så har redan flera saker hänt. Lycka till!

11 Likes

Feiltolkningen kommer jo av at du ikke kom med hele logikken din i ett innlegg, men to. Hvis du ønsker mindre krangling og fortolkning, så er det bare å skrive hva du mener, ikke bare halvparten. Men, så har du jo sagt at du skal være mer kranglete i 2018, så da blir det vel vanskelig?

5 Likes

Var 80år da jeg ble medlem og valgte nicket. Svarte du på hvor mye økning i kostnader er om dagen slik at det blir blodrødt på neste kvartalsrapport?

3 Likes

Nei, så absolutt ikke. Og det kommer jeg ikke til å gjøre. Ei heller har jeg kommet med noen påstand som kan tolkes i sammenheng med det du nevner. Hvorfor spør du?

Jeg spør fordi du ber oss om å si hvor du har feil. Da må du først komme med noe håndfast som vi kan se på for å finne ut om vi tror du har feil eller ei!

/chars

1 Like

Synes du selv at dette var konkret og håndfast? Det er vel slike slengbemerkninger som gjør at noen sliter litt med å ta bekymringene dine seriøst.
Dersom du virkelig vil ha frem at Funcom i disse dager går i minus, så er det vel veldig relevant å få fram alt av både inntekter og utgifter for å vise det? Så kan man bli enige om premissene for diskusjonen videre i det minste.

4 Likes

Har du tilgang på noe som helst håndfast når det gjelder inntekter fra SWL så del gjerne. Funcom er jo ikke akkurat glad i å spesifisere sånt, men om du ut ifra følgende kilde mener det er snakk om rare pengene som kommer fra der så gi meg gjerne et estimat:

Hektar, kan du ikke ta all den søppelen din på rett tråd ihvertfall.

Funcom småprat 2018

1 Like

Folkens, kan dere ta denne diskusjonen småprattråden, eller en helt egen tråd? Dette er litt off topic

2 Likes

Legg dette dødt nå, gjelder dere begge :slight_smile:

12 Likes

Conan Exiles nå på 73. plass på steam.
Så alt er ikke bare eder og galle.

Trenden er positiv, og det skal nok ikke mye markedsføring til for at salget skyter mer fart når spillet blir fullverdig lansert i mai.

4 Likes

Conan Exiles #68 på GTS nå http://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers&page=3

image
I går var flest reviews siden de tre dagene etter at Funcom slo på review-muligheten fra inne i spillet. Det er flest reviews med <50 timer spilt nå, noe som for meg indikerer at vi hovedsakelig ser reviews fra nye spillere. Den siste uka har de nye reviewene vært 70-75% positive, så selv når vi “mister” reviewene fra tidlig desember hvor det var et par dager med masse positive reviews, så holder CE seg over 70% og på “Mostly positive”.

5 Likes

Tror vi kommer se mycket högre reviews när combat system och mounts kommer.

Mounts blir nok positivt mottatt, mens combat systemet er mer av en “make-or-break” feature. Jeg er veldig spent på om det er såpass mye bedre enn dagens kampsystem at det vinner over “de har endret noe, jeg liker det ikke” problemet. :wink:

3 Likes

”As you’ve undoubtedly heard by now, there’s a volcano area and jungle biome being added to the game, and both of them come with new monsters, dungeons and more content for you guys to dig into.”

När fick vi höra om jungle biome? :smile:

6 Likes

Før jul :grinning:

1 Like