Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg tror flertallet av de opplyste investorene ( de som ikke bare handler etter magefølelse) følger nøye med på salg, pre order og pressedekning. Det å lage en taktikk på hva man vil gjøre nå er nesten like fornuftig og treffende som å lage en TA på hva kursen vil være på launch.

De som klager er i hovedsak de som har kjøpt early Access og som venter på flere features. DEtte er mennesker som ikke kommer til å gi Funcom mer penger i kassa før første DLC kommer. Og både The Purge, Sorcery og Mounts er glimrende DLC materialet ( selv om jeg tror det blir gratis).

Det som betyr noe er kundene som ikke har spilt spillet som har ventet på endelig Version før de handler, det er der pengene ligger. Ikke i sure twitter meldinger fra early Access folk.

6 Likes

Delvis enig. Mange av disse du kaller opplyste investorer solgte før EA launch ;).

Det viste seg lite lurt. Da satt vi som brukte magefølelsen igjen med 1-2 NOK ekstra pr aksje.

Jeg tror det er viktig å følge med på flere parametre.

Det var mange som solgte før launch, jeg starta salg for tidlig, men valgte å kjøpe meg inn for å redde den ekstra kronen. Dog de som var mest opplyst satt til nesten topp og fikk inn fryktelig mye penger :wink:

Nej då, jag håller givetvis med dig. Men jag tycker de kunde varit bättre på att uppdatera spelarbasen, lite synd att sådant får fokus nu.
Sen kan jag tycka att de har varit lite snabba med att avslöja funktioner som uppenbarligen ligger långt fram i tid och som de inte har nån lösning för ännu…

HELVETTE FLETTFAN SÅ FUNCOM KUKER TING TIL DA!

Dette er et sykt stort SELG(til meg) signal!

Problemet er jo at de har oppdatert markedet men at folk ikke leser det Funcom skriver og sier.

3 Likes

Faktum er vel at Funcom er i en helt annen situasjon nå en for 1 år siden.
-De har positive resultater.
-De har 20 mill usd på bok(snart)
-De betaler (snart) halve royalty på Conan IP.

• De har investert i nytt spill laget av andre. Utgiften er bokført.
    -SWL har har økt inntektene.

Sikkert mange som selger seg ut før launch, men tror også flere langtids investorer kommer på banen.

1 Like

Hvis de mangler forbedret AI, purge, sorcery og mounts ved launch, så tror jeg ikke spillet blir så godt mottatt. Da vil det være for mange som har kjøpt spillet i EA som skriver dritt. Funcom kan redde seg ut av situasjonen ved å bekrefte at hvilke features kommer, og at de vil være gratis.

Du glemmer at de sansynligvis har fått 1-2mill USD For å selge rettighetene til å lage fysiske bokser på Conan PC/Xbox/Ps4

Forbedret AI er en forutsetning, og jeg tror det er mer fokus på å få AI ferdig enn å prøve å få the purge ferdig.

Möjligt att de har, tycker bara det är lite dumt att gå ut med framtida features som de inte har löst internt ännu.

När det är sagt så är jag fortfarande lika tungt inne i aktien som tidigare. är bara lite smått kritisk till processen som jag beskrivit ovan

Jeg ser ikke på det som sannsynlig…

Helt klart, men poenget mitt er at hvis de ved launch ikke kan gi en klar tilbakemelding om hva som kommer/ikke kommer, og om det er gratis, så kommer alt av forum, reddit og twitter til å være fyllt av klaging. Ikke bra for salget.

1 Like

Glemte det ikke. Tok bare med ting vi VET, men veldig godt poeng Evilfreud!

Nettopp - de sinte EA-folka vil ødelegge med word-of-mouth. Jeg mener helt seriøst at Funcom bør - nei fuck “bør”, - én eller begge av disse tingene:

1. Kjøpe inn bistand for å levere én eller flere lovede features til launch
  2. Kommunisere tydelig og tidligst mulig at én eller flere features vil leveres raskt etter launch og at det ikke vil være som DLC

Alternativ to er billigst og mest sannsynlig. Hvis Funcom leser her inne, så håper jeg virkelig de ser viktigheten av dette.

3 Likes

Når vi ser hva SB klarer å haie inn for sånne rettigheter ( 4mill USD for raid)… Så tror jeg det er usansynlig at Funcom ikke har fått noe penger.

Forøvrig miner debatten som er nå veldig om siste innspurt med skremselsdebatt som var før CE early Access.

At folket freser i dag er jeg ikke så bekymret for…

Om de freser når vi kommer til Mai, skal iallefall jeg ut før launch…

Måten Funcom kommuniserer og markedsfører på i ukene før launch er alfa og omega for min del.

Jeg tror mange av de som bråker nå vil roe seg hvis punkt 2 oppfylles. Det ville være taktisk lurt av funcom.

Yep, Er mange som frykter at folk tar en EA, Så ikke dumt om de beroliger med roadmap over hva som kommer som gratis updates post release

Dette er så viktig at vi burde mailet Funcom:

Dere må faen ikke være dumme nok til å ikke gjøre dette. Vennlig hilsen hele Tekinvestor

Kan godt hende dette er planen, men bedre å være på den sikre siden.

1 Like

Jepp, det var poenget mitt også.

Det jeg lurer på er hva Funcom har tenkt å gjøre i tiden fra de går “Gold” til launch. De kunne jo teoretisk sett ha utviklet en haug med features, men da vil jo noe av poenget med all bugfiksingen og valideringen falle bort.

Det som ihvertfall er sikkert er at Funcom sin kommunikasjon med fansen nok skorter litt. Det er ingen som helt vet hva som vil være med i lanseringen eller hva de kommer med (gratis) i ettertid. Kanskje Funcom selv ikke helt vet heller?