Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Kan fort bli en HYPE med Conan. De har jobbet med serien i 2 år. Noen som har snappet opp når den kommer?

7 Likes

God morgen!

De siste dagene har jeg satt meg litt mer inn i Conan Exiles og lest mye reviews og jeg lurer, er det mange investorer her som faktisk har spilt Conan Exiles??

Jeg snakket i helgen med en kompis som har spilt spillet i ca 4 måneder og han var meget kritisk til en del ting.

Spillet hadde mye bugs, combat systemet ble fort kjedelig, mens det var så mye fokus på bygging, som krevde at han måtte være pålogget nesten kontinuerlig for at ikke noen andre kunne ødelegge alt arbeidet hans.

Jeg er en gamer og har alltid vært stor fan av Conan. Når Funcom lanserte Age of Conan var jeg super excited! Men spillet endte opp med å være ganske skuffende…

Inntrykket jeg sitter igjen med er at Conan Exiles muligens fortsatt er en uslepen diamant og at Full Launch 8 Mai igjen kan skuffe.

Vurderer å kjøpe spillet og prøve selv, men er det andre som har spillt mye og hva er deres meninger? Evt. hvis dere har spillt Age of Conan, ser dere mye forbedringer?

Vi har en egen server her. Og det er tydelig at kompisen din ikke har spilt på en stund eller fulgt med.

På fredag demonstrerte de det nye combat systemet sitt for første gang. Det fikk støende applaus. Antall bugs er drastisk redusert. Det alle venter på nå er hvilke features som er klar 8 mai og hvilke som må vente.

2 Likes

@Krionos Sjekk ut fredagens Twitch stream fra Funcom om nytt combat system som settes inn i disse dager og kommer til lanseringen av spillet. Det har vært i produksjon lenge nå, se lenke lengre opp i tråden.

Han har fulgt med og er klar over det nye combat systemet. Vi er også 2 godt voksne mennesker som har spillt spill i over 20 år.

Som sagt har vi begge erfaringer med Age of Conan. Han mente at han ikke hadde stor tro på en super suksess når det gjaldt full launch…

Det er selvfølgelig sånn at spillet sikkert ikke er for alle og det er derfor jeg vil høre fra folk som har spillt og hva de personlig syntes om spillet så langt. Hva er det som fungerer godt? Hva er det som gjør det unikt? etc. etc.

1 Like

“super suksess” er jo relativt.

DE solgte rundt 1 mill kopier av CE på PC og Xbox i 2017. Det er langt mer enn hva mange trodde CE ville selge totaltsett. Så suksess er relativt.

Nå vil Ps4 launchen være fresh, det har ikke vært noen early Access der. Anbefaler deg å lese litt i tråden. alle spørsmål du stiller er besvart minst 5 ganger.

Kort oppsummert.

Bygging fungerer utrolig bra.
de får helt unik combat.
Mounts ( når det kommer)
The purge ( når det kommer).

Hva som gjør det unikt, the endovement slider + alt over.

4 Likes

Du har spillt Exiles mye eller? Jeg får et inntrykk av at det med bygging krever ekstremt mye tid. Eller tillater spillet deg å utforske verden og levelle karakteren din uten at du må fokusere på andre ting hele tiden?

En ting som spesiellt har ødelagt mye av moroa med andre spill i min mening er den uendelige “grinden” man liksom blir tvunget til å gjøre for å bli bedre.

Jeg leser meg opp i tråden her også, men fint å høre dine erfaringer :slight_smile:

Hvis du vil få et best mulig inntrykk kan du lese reviews fra Steam-folket her - og du kan sortere etter positive / negative / best likte reviews etc:

Ellers er det en haug med anmeldelser på Youtube og ulike spillnettsteder som sådan.

“Konsensus” er:

  • Enormt potensiale, hvis: 1. Ytterligere nugs rettes og stabilitet styrkes, 2. Combat (PvP) blir bedre og 3. Vi får noe mer og lovet innhold

Vi vet at 1. er sterkt forbedret, og jobbes med kontinuerlig. Men det er enda ikke bra nok. Vi vet at 2. ser svært lovende ut - faktisk så lovende at hvis ikke de roter til det tekniske, så blir det desidert best PvP i survival-sjangeren. Vi vet at 3. er på vei - men vi vet ikke riktig hva som kommer når, enda. Det får vi vite mer om snarlig.

Konklusjon:

  • Leverer Funcom et stabilt spill, med bra combat og mer innhold snakker vi et knallspill hva gjelder både PvP og PvE. Dette betyr et heftig salgspotensial hvis ikke Funcom mister såpen ved full-launch.
1 Like

Spillet er jo ikke dyrt, og det er vel verd å kjøpe det og ta en tur inn på serveren.

Jeg har spilt 70 timer eller så, så det er jo glimrende valuta for pengene.

2 Likes

Ønsker også mindre pvp tid så man ikke må passe på byggverket sitt hele tiden da det krever for mye tid. Det vil bli bedre når andre features kommer på plass, men inntil da er og forblir dette EA som ikke skal spilles til krampen tar meg:)

Håper fokuset også blir dratt mot story og the purge høres helt fabelaktig ut for de som ønsker pve.

Ja, jeg har lest masse reviews! Det er derfor min optimisme til spillet ble svekket litt :smiley:

Jeg får bare kjøpe og se om det blir noe for meg!

Er du i tvil til å kjøpe spillet eller aksjen?

1 Like

Viktig å huske at mange reviews enten ikke forstår at spillet er “Early Access”, og / eller klager på ting som er utbedret og / eller vil komme på plass. I alle tilfeller må du gjøre deg opp din egen mening - jeg ønsket bare å trekke ut hovedtrekkene slik ting ligger an :wink:

Det korte svaret er da: Kjempepotensial hvis Funcom leverer på kvalitet og innhold.

2 Likes

Har 150 timer ca. Bygging tar tid. Som alle andre survival spill. ER jo mulig å stille på server settings slik at det går fortere å sanke materialer.

2 Likes

medglimtiøyet kompisen din har spilt spillet i fire MÅNEDER, da synes man nok egentlig spillet er ganske bra! syns man noe er ræva og allikevel gjør det så mye, så har man noen ganske masochistiske trekk:D

7 Likes

Det blir som alle de folkene med 100+ timer spilt, og så anbefaler de ikke spillet.

Er ikke det valuta for pengene? En kinobillett koster 100+kr for et par timers underholdning.

Neida, jeg spiller flere titalls timer fordi det er kjedelig!!

3 Likes

Sånne folk er koselige, men det sier nok også litt om frustrasjonen en del har følt . Funcom gapte over litt mye iforhold til hva de lovte på features og buggfixing.

Nå har de kontroll, de har hentet inn eksterne teste og hjelp med porting til både Xbox og ps4. Jeg tror mange av de småsure 100+ timer anmeldelsene kommer til å snu til positivt.

1 Like

Joda, men tenker det er forskjell på noen få timer og flere titalls. Sliter man med krasj, bugs og rett og slett ikke synes spillet er underholdende, så skjønner jeg negative reviews.

Fatter ikke at folk gidder å spille noe de ikke synes er gøy, det er vel hele poenget med spilling. Sånn sett sliter jeg med å ta steamreviews seriøst. Men det har klart noe å si for salgspotensialet.

Valve har jo også utalt at de prøver å tweake reviewsystemet da det i dag ikke alltid gir god nok fasit.

Jag har läst många reviews och de flesta handlar om att de är för mycket buggar och att det är features som saknas men att de flesta kommer tillbaka.

1 Like