Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Tror ikke det, nei. Men de reviews som ble skrevet under Early Access er markert med en blå boks med “Early Access Review” på.

4 Likes

Visst det är tråkigt att inte vissa features som de lovade kommer ut till launch men man blir ju mörkrädd av senaste reviews. De negativa handlar om att de tror att de aldrig kommer, vilket Funcom inte sagt. Dessutom är det väldigt få reviews nu senaste dagar. Med tiden spelet blir optimerat utan buggar och man börjar marknadsföra spelet så kommer nytt fräscht folk in . De kanske ser spelet från en annan sida som dessa nuvarande spelare inte gör.

2 Likes

Följer denna på youtube. Duktig på att sammanfatta stream och precis som många andra är han disappointed att inte mounts och sorcery kommer till launch men förstår det och han ber folk att förstå att de kommer stödja spelet efter launch (är faktiskt väldigt många som tror att efter EA kommer de sluta supporta spelet… WTF!!! :D)

Fantastisk review. Ja, har det “bobs”, “vagene” & “pinus” är det bäst att styra undan: :joy:

image

3 Likes

Vad som är bra med detta är att förväntningarna är så extremt låga. Så vid minsta förbättring får vi än mer hävstång i aktiekursen. Är övertygad om att man inte gör bort sig denna gång.

1 Like

Folk er skikkelig irriterte på at mounts og sorcery kommer til å mangle ved launch. Tviler på at det overrasker Funcom. Sorcery er noe jeg tror de fint kan klare å få inn etter launch hvis det selger bra. Mounts er teknisk vanskelig og blir nok først aktuelt hvis de selger skikkelig bra. Det som er litt morsomt er at hvis det først selger bra nok, så kommer disse featurene og drar salget enda høyere. Får satse på at Funcom leverer bra nok til å få ballen til å rulle. :wink:

2 Likes

Tingen er jo at de som klager er noen titals die hard fans som allerede har kjøpt spillet. Ikke mye penger å hente hos dem uansett.

2 Likes

At folk er irritert på mounts forundrer meg ikke - men prøver å se lyst på dette. Funcom har klart å selge så mange kopier uten mount, at de igjen skal klare å selge mange kopier har jeg ingen tvil om, så lenge de bruker mye penger på PR (noe som jeg håper de satser på), alle featurene de har lovet klaffer, og at spillet i sin helhet blir bra ved launch så blir det nok snabba cash og penger i kassen :smiley:

1 Like

Nå må vi slutte å tulle med dette med mounts.
Faktisk er det slik at FC for ca et år siden så at mounts ikke var aktuelt. Tror det var Joe Boyles som faktisk sa akkurat det.
OG for den som eventuelt har litt vanskelig for å forstå, på grunn av solid feedback fra EA spillere, så er dette en av de ting som SKAL inkluderes i SPILLET, etter sigende GRATIS som oppdatering etter full launch.

Jeg er ingen spillemann, så skyt meg om du ser nytten av det, men spillet skal faktisk lanseres med brask og bram mot TRE systemer, hvorav ETT foreløpig er - per definisjon - ukjent med hva Conan Exiles handler om.

Av og til tror jeg Crowley eller Hektar (som han nå bruker) faktisk har klart å forsure FORVENTNINGSRALLYET.!!!
Faktisk klart å få positive investorer til å fokusere på nonsens.
For eksempel Google og Steam trends og hvordan disse virker i en periode som absolutt ikke teller. Ikke i det hele tatt, rett og slett “Fake news”

Nei, nå har vi fått vite hva som skal være med til launch. Og - vi har fått vite at spillet blir betydelig utvidet etterpå - GRATIS

Jeg ser grunn til å minne om at launchen på Xbox faktisk var et Microsoft resultat, Funcom hadde en bedre versjon tiltenkt launchen.

Skal vi satse på at tidligere tiders problemer med Kina og sure oppstøt er løst?

Akkurat det forekommer meg ytterst viktig.

17 Likes

https://twitter.com/ConanExiles/status/965883452972306433 hahahah WTF?!

1 Like

THQ Nordic/Koch Medias Deep Silver är co-publisher till Funcoms Conan Exiles, vet någon vilka marginaler som gäller? De har också släppt Dreamfall Chapters nyligen. http://www.deepsilver.com/en/ “Funcom and Koch Media are excited to announce their global co-publishing partnership for the open-world survival game Conan Exiles” https://www.kochmedia.com/en/2017/08/21/funcom-koch-media-partners-bring-conan-exiles-stores-around-world/ <@121875654701481984>

Jeg tror hverken Koch Media eller Funcom har sluppet noe som helst info om hva slags finansiell avtale de har.

Absolut men det har inte gått att utläsa av funcoms rapport vid kvartalet när dreamfall släpptes etc?

Det er korrekt, jeg har også spørt Ole om dette og svaret var standard.

Gi meg 2 min skal jeg finne det.

Edit : Se under.

Dear Evilfreud

Thank you for your interest in Funcom and your questions. The agreement with Koch Media is within what can be expected from a publishing agreement. The contract is confidential, thus we cannot reveal any details. As for payment schedules, the payments terms from any distribution channel, physical or digital, are such that the money does not arrive immediately. The sales of physical copies and digital copies are, accounting wise, booked in the same manner.

Regards,
Ole Schreiner
EVP Business Operations
Funcom

1 Like

Denne artikkelen skriver litt om hva de forskjellige partene tar: http://www.newgamernation.com/editorial-is-the-60-dollar-price-point-too-high/


12$ +3$ +1$ +0,70$ til retail av 60$ = 28%
4$ til marketing = 7%
7$ til konsollprodusenten = 12%

2 Likes

Kan noen av dere svensker her inne kontakte Redeye for å finne ut hva som skal til for å få dem til å starte dekning av Funcom?

Redeye gör betalda analyser som om Funcom vill ha den tjänsten är det bara att köpa som alla andra.

Hva koster analyser? Noen som er med å spleiser? :stuck_out_tongue:

5 Likes

Meh, Funcom har bedre ting å bruke penga på. Det vi vel mangler er en skikkelig analyse av det du spurte etter over her, en beregning av inntekter pr solgte kopi på pc/konsoll/digitalt/retail. Tipper vi kunne mekket det selv hvis vi bare gadd å gjøre litt grundigere research for hva kostnadene vanligvis er på retail konsoll.

Funcom har dårlige erfaringer med betalte analyser. :skull: