Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

De sa att en spelare i CE har mer physics än 27 stycken i ARK. De behövs mycket mer techtime och de funkar inte just nu. De sa inte att de inte kommer och kommer det efter launch så är mounts gratis ofc. Istället använder de sig av fast travel teleports.

4 Likes

Sitter og ser på streamen, https://www.twitch.tv/videos/229659187, og de prater om hvorfor mounts er så vanskelig å få til. Som @Evilfreud sier, det er pga for lite minne/for trege maskiner/konsoller. Dette kommer av et designvalg hvor spillet består av 1km x 1km blokker. For å få mounts, så må de bryte disse opp i mindre blokker, f.eks. 256m x 256m blokker som tar mindre plass i minnet og mindre cpu. Ikke noe de ønsket å gjøre 3 mnd før lansering. Altfor risky.

5 Likes

Forståelig nok. Bedre i prioritere å få et stabilt spill med bra combat. Hvem hadde brydd seg om mounts om spillet ikke var optimalisert og lagget som pokker når combat blir så responsivt som det ser ut som.
Hadde ikke reddet FC da om man kunne ri inn i evigheten på en forvokst skilpadde.

4 Likes

:joy:

2 Likes

Tingen er jo at mange ønsker mounts for å bære mer stash, ikke for å ri raskere. rart de ikke har implementert det. Fordi det er jo klart.

1 Like

Du kan bruke thralls til å bære for deg, så det er vel basically implementert.

De har ikke lagt inn trege hester, fordi folk hadde klagd så jævlig. :stuck_out_tongue:

Det er vel ingen av dyrene som løper spesielt mye fortere enn spilleren. Hvis man kunne ri på nesehorn eller mammuter, bære med seg mye, og bruke den til å angripe, så tror jeg det hadde vært knall. Dette burde være mulig å få til, men det er helt klart en pri 2 jobb. Få de andre tingene bra, så kan dette komme etterpå

Du løper og hesten kommer luntende etter. Plutselig blir den middag til et eller annet mens du ser på :joy:

4 Likes
1 Like

Nå så jeg for meg Conan stå på ski naken med dongen sin dinglende. Eller Conan-mor på ski med titsene flapre

ARK kör 67 % rea. De har riktigt hög CCU nu. Conan Exiles är lite i skymundan helt klart men det är ganska befogat. Funcom har lagt noll tid på att marknadsföra spelet.

CE har en 2 månader gammal build som ska uppdateras snart och snart även content/combat revamp. Blir intressant och se vad de gör på CCUn. förväntar mig ingen brutal ökning iom att de inte satsar på marknadsföring ännu. De jag definitivt kan säga är att CE har bäst melee, bäst byggande och bäst grafik.

Blir intressant och se sen när CE har kommit till de läget att de har 70-80% rea som ARK redan har haft… säker på att de kommer bli en grym CCU

3 Likes

Får se hva som skjer når Funcom slipper neste patch som vil inneholde mange av lanseringsfeaturene. Tipper det tar seg godt opp etter et par uker med bugfiksing og tuning.

1 Like

Er dessverre ikke garantert at vi får se så mange av lanseringsfeaturene, se svar på denne twiten:

Kamp og AI kommer nå. Det samme tror jeg gjelder perk-systemet. Det er systemer som de må bruke tid på å tune.

I den andre enden har vi biome, religion farming og war paint.

7 Likes

På Steam så har det kommet inn en haug med negative reviews etter launch feature listen, så er tilbake på “mixed” og 68%
image

Folk har tydligvis skyhøye krav :thinking: Vi kan jo håpe de får inn enda noen feature som update ved lansering. Så får de krydret hele lanseringen litt ekstra :money_mouth_face:

Låt de besvikna göra sitt. Säker på att reviewsen går upp när den nya builden + Combat/content revamp kommer

Jeg tror ikke nødvendigvis du får rett til å begynne med. Folk hater nye ting. Jeg tror det går seg til etter et par uker da. :slight_smile:

Litt latterlig at folk syter og whiner. Verste er jo at de ødelegger for seg selv når de gir dårlige reviews. Funcom har jo alt tjent inn hele spillet, de bidrar bare til at færre evt kjøper det.

1 Like

Wipes reviews når spillet går fra EA til full launch?