Rundt 11:43:xx i denne videon: https://www.twitch.tv/videos/232063748:
I am liking it a lot man. Liking it a lot. They did a pretty good job I got to say. Even with how simple it is. … It reminds me of Dark Souls a little. Not as good as Dark Souls like at all, but more like a third grad school project they wanted to make Dark Souls. It’s kind of fun though. Even though stupid.
Innimellom der, så prater han om hvordan han blir slått av en annen fyr fordi han klarer å baite han til å angripe på feil tid osv. Det er mao klart at kampsystemet er skillbasert og at man legger merke til det etter bare en dag med spilling.
Rundt 11:53:xx
It’s really fun [using the spear]. I have to give them props, they did a pretty good job. A simple system with the four attacks, but it’s pretty cool. With the two-handed weapons they totally choked, they suck balls. The main weapons, the important ones, I say they are pretty good.
… tror han mente to våpen, ikke våpen man bruker med to hender btw.
Sammenlignet med det jeg har sett fra Rust og Minecraft, så ser ihvertfall kampsystemet ca 10x morsommere ut. Har ikke sett noe særlig på Ark, men tror ikke det er i nærheten det heller. Jeg tror mao at Funcom har klart å nå målet sitt: å lage survival spillet med best nærkamp.
Da gjenstår det å se om Funcom klarer å kapitalisere på at de faktisk har laget noe skikkelig bra. Mao at de klarer å levere et spill som er relativt bugg-fritt, uten masse problemer med lagg og at balansen innad i spillet fungerer. De må også klare å få markedsført det skikkelig, men hvis de haler det i land, så tror jeg fint de kan selge 2x så mye i 2018 som i 2017. Spillet i 2017 er jo ræva sammenlignet med det her.