Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

patch notes http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/7/1692662484243639100/

This version of the combat we’re releasing on TestLive is older than what we have on the developer build. We’ve already made major improvements to combat which we plan on rolling out closer to launch. Your feedback on this version is still needed though!

Meh

1 Like

Fin timing med siste potten jeg gikk inn med på 14.05 nå :slight_smile: Økte snittet til 11.60 :frowning:
Men nå kommer det til å gå høyt så det gjør ikke noe. Blir fin gevinst dette om combatsystemet er bra, som jeg tror det er

2 Likes

Meh too :slight_smile:

1 Like

Gather your weapons and don your gear, the combat revamp is here! We’re very excited to share with you all the first iteration of the new combat. There is a lot to uncover and learn about your weapons and the attacks they now deliver:
Each weapon type has their own specific attacks and properties.
You will have light and heavy attacks. Heavy attacks, for example, use more stamina than light and are slower, but deal more damage.
Chain attacks of 4 can be made using any variation of heavy and light attacks but watch your stamina!
Dodging can be done in any direction now as well as be done in the middle of your attack to cancel it. This will still take stamina to do.
Once your stamina completely drains, you won’t be able to attack or dodge until full again.
Certain weapons, like the dual daggers, allow you flip backwards when pushing the block button (CTRL button by default). Throwing weapons, like the javelin, will let you hurl it towards them.
Kicks have also been implemented and work when you’re equipped with a two-handed weapon or one-handed weapon with no shield. Use these to your advantage, as they can interrupt enemies! This is done with the default CTRL button as well.
You can sprint with weapons/shields/tools again! Depending on your weapon, they will have different sprint animations.
Enemies have their health displayed to allow you to adapt and think about your attacks.
Target lock has been added! It can be toggled using the Q keybinding by default. When using this, you will face your opponent and can be switched between different enemies. This works at 20 meters max range. This has received several camera improvements on the internal builds which will be put on TestLive at a later date. We have also added server settings to turn off target lock on the server so server admins can decide the type of experience they want to offer. But it is not available in this build.
Weapons can deal status effects that can stack up to five times. A yellow trail, for example, will inflict a cripple debuff. Weapon trails have been tweaked on internal builds to look better visually. We have also added a GUI option to turn off weapon trails completely.
Note that you’re not the only one with these new skills; humanoid NPCs will also use new combat against you so make sure you’ve practiced. They can be quite unforgiving otherwise!

5 Likes

Pokker, jeg har bare 11.88 :frowning:
Og med nytt spill om 4 dager og alt det andre så skal du jaggu ikke se bort ifra at ditt anslag.kan bli en smule pessimistisk om alt buller :money_mouth_face:

3 Likes

tatt en titt på noen combat streams i kveld (mest pvp)og dette ser veldig lovende ut. Combat-systemet er ikke til å kjenne igjen. Den største svakheten med CE er nok med dette blitt en av spillets store styrker.

14 Likes

Så, nå har de et Conan-spill med bra kamp og bra bygging, ikke bare bra bygging? Godt å høre! :slight_smile:

7 Likes

Testa noen timer selv nå… dette er skikkelig bra saker. Spillet er helt noe annet. De har tatt rimelig stor risk med å jobbe så mye med combat, men ser veldig ut som om det har vært verdt det. Chatten ingame er full av lovord. Spillet klikker konstant da, men det er sikkert vanlig på testlive.

12 Likes

Da har jeg kikket på de som streamer, og av de fire jeg spurte svarte de:

It feels great

It is f*cking awesome

For the first time since EA-launch, this now stands out and feels unique

This changes everything

Funcom, Joel og Co. :clap:

24 Likes
8 Likes

image
… kjedelig :stuck_out_tongue:

1 Like
7 Likes

Litt PvP i denne videoen, f.eks. en spearfight som begynner på ca 11:50:00 https://www.twitch.tv/videos/232063748

2 Likes

Testet kjapt på testlive nå. Det var en helt ny opplevelse. Rakk bare litt i startsonen. Må teste mer i kveld.

Jeg ser at swamp og volcano er på kartet. Har ikke kommet meg bort for å sjekke om det er åpent

2 Likes

De er åpne men uten innhold, står om det i patch notes

Ok, vi går studere kartet i mens, så vi vet hvor det kan være noe spennende, og hvor man bør bygge

Rundt 11:43:xx i denne videon: https://www.twitch.tv/videos/232063748:

I am liking it a lot man. Liking it a lot. They did a pretty good job I got to say. Even with how simple it is. … It reminds me of Dark Souls a little. Not as good as Dark Souls like at all, but more like a third grad school project they wanted to make Dark Souls. It’s kind of fun though. Even though stupid.

Innimellom der, så prater han om hvordan han blir slått av en annen fyr fordi han klarer å baite han til å angripe på feil tid osv. Det er mao klart at kampsystemet er skillbasert og at man legger merke til det etter bare en dag med spilling.

Rundt 11:53:xx

It’s really fun [using the spear]. I have to give them props, they did a pretty good job. A simple system with the four attacks, but it’s pretty cool. With the two-handed weapons they totally choked, they suck balls. The main weapons, the important ones, I say they are pretty good.

… tror han mente to våpen, ikke våpen man bruker med to hender btw. :stuck_out_tongue:

Sammenlignet med det jeg har sett fra Rust og Minecraft, så ser ihvertfall kampsystemet ca 10x morsommere ut. Har ikke sett noe særlig på Ark, men tror ikke det er i nærheten det heller. Jeg tror mao at Funcom har klart å nå målet sitt: å lage survival spillet med best nærkamp.

Da gjenstår det å se om Funcom klarer å kapitalisere på at de faktisk har laget noe skikkelig bra. Mao at de klarer å levere et spill som er relativt bugg-fritt, uten masse problemer med lagg og at balansen innad i spillet fungerer. De må også klare å få markedsført det skikkelig, men hvis de haler det i land, så tror jeg fint de kan selge 2x så mye i 2018 som i 2017. Spillet i 2017 er jo ræva sammenlignet med det her. :wink:

12 Likes

Han her streamer ny combat. Joel er i chatten

2 Likes

Hvis CE funker greit ved full launch så skal ditt estimat på salg av kun to ganger så mange spill som i 2017 gruses.

For meg har det virket som om “EA” på Xbox har foregått helt uten promotering av noe slag, hvilket med tanke på at spillet ikke er patchet på lang tid og derfor funker dårlig, er helt greit, men derfor likefullt fremdeles har hele salgspotensialet intakt.

Altså skal spillet promotere mot to konsoll-platformer og i tillegg PC.

Jeg er ikke så sikker på at de manglene som gutta (og jentene selvsagt) som har vært med gjennom hele EA vil bety så mye for en nykommer som blir presentert et fungerende produkt og som må ta stilling til nettopp det.

Etter min mening vil derfor et salg på 2 mill være skuffende.

Litt skuling til hva andre spill i samme sjanger har fått til gir en en reell mulighet for helt voldsomt andre salgstall.

Vi får se hva det blir til, virker i allefall som at de første trommehvirvler i promotering sammenheng allerede er spilt. Blir spennende med hvordan det rulles ut videre.

8 Likes

Dette går en vei, OPP! :rocket:

2 Likes