Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Hvilke andre spill i samme sjanger, utenom Ark, har gjort skikkelig rent bord?
2Mill solgte anser jeg som bra, og langt fra noen skuffelse.

Rust: Owners: 6,710,239 ± 79,947

Jo har forsåvidt solgt i bøtter å spann det og, med DayZ på en god nr 3. Men derfra begynner det bli tynnere. Føler ikke at 3M (1+2) solgte skal betraktes som en skuffelse på noen som helst måte. Så spørs det også hvor lenge FC velger å dytte ut oppdateringer til spillet. Kan fort selge mye om FC fortsetter å støtte spillet med DLC. Terraria er jo en fantastisk eksempel på det.

Høna og egget situasjon det der. Hvis det selger bra, så er det jo logisk å fortsette å støtte spillet for å øke salget. Det er ikke da nødvendigvis en god ide å lage betalte DLC-er, men muligens bare kjøre på med gratis DLC-er og selge mer av hovedspillet. Ihvertfall første året, så er nok det et alternativ.

1 Like

Er jo bare til å krysse fingrene og håpe på at FUNCOM er med som Payload på neste tur :slight_smile:

1 Like

Jeg sitter med den følelsen uansett at katta har vært ute av sekken i ett år nå. Er det virkelig så mange som sitter på gjerdet og venter til etter test perioden med å kjøpe det at det skulle tilsi 2 millioner solgte for 2018? Jeg vet ikke jeg bare spør.

Edit. Skulle de klare 2 mill solgte, som jeg ville kalt en suksess, så ville det utgjøre 150-200 mill cash klingende mynt i kassa for 2018?

Nærmere 300 mnok pga høyere priser og en gratis expansion i Q4 som driver salget. Forutsetningen for å selge såpass bra er over halvparten solgt på ps4.

Greia er at kamp og AI ikke er til å kjenne igjen på testlive nå. Var en som hadde laget en reddit med forslag til forbedringer og Joel sa de hadde fikset omtrent alt i internbuilden. Det bugger fortsatt endel, så de må få orden på det. De selger ikke 2m med EA-kvalitet.

2 Likes

EA kvalitet trenger vi vel ikke uroe oss for eller ? Gold builden er jo levert inn. Det er jo ikke mulighet for EA på PS. Så vi bør vel reine med att bugsa er så få att den går igjennom hoss Sony. Er den ok der så er sikkert mesteparten borte på PC og X-BOX også.

2 Likes

Jeg kjøpte f.eks war for the overworld for 2 år siden. Først nå spilte jeg det. Rett og slett fordi jeg ikke orket tidlig versjon og bugs

6 Likes

Jeg beskymrer meg for kvaliteten på lanseringen. Hvis det selger bra og det blir bra trøkk på serverne og partneren til Funcom fucker opp, så vil det være en katastrofe. Funcom bommet også stygt på hvor vanskelig det var å få xbox-versjonen til å funke, og med 50%+ estimert solgt på PS4, så har Funcom en svært viktig release på en effektivt sett helt ny plattform. Mulighetene til å fucke opp er store.

Jeg tror ikke Funcom kommer til å fucke opp, men jeg har tenkt å ha det som et scenario når jeg gjør en risikoanalyse!

10 Likes

Det er litt typisk funcom å fucke opp ved release, er alltid noen problemer, så jeg avventer med å friskmelde :rofl:, men går alt som vi håper så kan det fort bli like mange salg som på pc første uka eller mer :pray::pray:

men selv om de fucka opp kraftig paa apningsdagen og de pafolgende dagene mht serverkluss sa fikk de likevel solgt 500.000 forste uka sa det er jo ett hap

2 Likes

Men på xbox, så var launchen så dårlig at de solgte <100k og jeg har som sagt 50%+ av estimert salg på xbox og 25% på xbox. Det er plattformer hvor folk ikke godtar at ting ikke funker.

Ja far hape at MS ikke fucker det opp denne gangen.

For min del var Xbox en stor skuffelse, jeg hadde skyhøye forventninger til salg der, det skal også sies at måten Microsoft gjør ting på hjalp ikke akkurat… Men det er noe Funcom burde ta selvkritikk for og noe de definitivt kommer til å ta lærdom av og forhåpentligvvis har skjønt. PS4 suksess vil være et major plaster på såret iallefall

1 Like

Både Rui och Joel har ju klagat på steam reviews systemet att Early Access reviews ligger kvar och att de borde vara region gated.

Ett sätt kan vara att “lansera om” spelet. De gjorde CA med Total War: Rome 2 efter sin katastrofala lansering. Kan vara något för både PC och Xbox versionen

1 Like

Hvordan lanserte de spillet på nytt? Søkte på Steam og fant bare “Total War: Rome 2 Emperor edition”

De har jo allerede fucka opp x- boxen en gang tror du de gjør det en gang til? Da har isåfall hjelpen de har leid inn vært helt bortkastet. Tenker på selskapet som er leid inn for å finne og utbedre bugsa i samarbeid med Funcom.
Igjen så synes jeg stemningen er laber her inne på Tekinvestor. Det skal taes så forbasket mange forbehold. det er men og men , vis og vis.
Ce har vist oss å Funcom, att potensialet er kjempestort. Det som beroliger meg er att potensialet er kommet frem uten reklamekroner. Få på plass et tilnærmet bugfritt CE, bruk PR kronene på riktig måte. Da vil CE skinne høyt oppe på diverse topplister.
Kall meg gjerne optimist. Men jeg mener det er realisme, bak min optimisme.

3 Likes

Heh, jeg tror Funcom vil klare mellom 1m og 2m solgte i 2018, hvorav 50%+ på PS4. Jeg vil ikke kalle det pessimistisk.

Samtidig, jeg må jo se på Funcom sin lanseringshistorie når jeg lager bull og bear scenarioer. Bear scenarioet mitt går ut i fra at Funcom får problemer. Igjen. Bull scenarioet mitt er forresten at CE får et par skikkelig fete mods i løpet av 2018 og at CE selger 6-7 millioner. Så får du bare leve med at bear-scenarioet mitt er at de selger 300k. :stuck_out_tongue:

Jeg har jo hverken tro på bull eller bear scenarioene, men det er ytterpunktene som jeg må ta hensyn til når jeg vurderer investeringen min. Heldigvis får vi masse hint underveis mot lansering, ettersom spillet er i EA. Den siste kampoppdateringen økte min tro på 2m solgte i løpet av 2018 for å si det sånn. Den neste xbox-patchen burde også være en skikkelig god pekepinn, ettersom den burde være relativt lik gold-builden når det kommer til det tekniske.

7 Likes

Sier ikke att du spesifikt er pessimistisk, bare att vi er i perioder veldig flinke til å skremme vettet av hverandre her inne :thinking:
ellers er jeg på linje med deg, mitt estimat er på 1,5-2,2 Mill solgte i 2018