Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

@Christian spelet bytte namn från “Total War Rome 2” till “Total War Rome 2: Emporer Edition” och var en rätt stor uppgradering från grundspelet och befintliga ägare fick denna nya version av spelet “gratis”

CE skulle ju kunna döpa om de till “Gold Edition” eller något

1 Like

Vel, det er litt typisk av du m.fl. fokuserer på bear-scenarioet mitt på 300k solgte, mens ingen har kommentert bull-scenarioet med 6-7m solgte. :smiley:

4 Likes

Jeg vil si 6-7 mill solgte er regnet som super-bull. Ellers er jeg enig om at 2 mill ± vil regnes som en suksess. Håper for all del at de har tatt tak i lanseringsspøkelsene… blir spennende tider fremover. Funcom 2.0 FTW!

Enig, dette blir meget bra!

2 Likes

@Christian jeg er ikke ute etter deg! Jeg har kun skrevet att jeg mener 600k er MERE enn nokk bear :slightly_smiling_face:
Jeg skrev til også dette:
Ellers fantastisk bra jobba @Christian :+1:
Bull på 6-7 mill er like urealistisk som bear på 600k. Bull blir nok bare en våt drøm dessverre.
Edit:
Det er ditt oppsett, viss du mener oppsettet trenger 300k på alle plattformer ink retail. Sett det opp. :hugs:
Edit 2.
Bare for å forklare litt, her inne blir det skrevet att CE har det beste byggingen, etter det vi har sett så lange er ett annet stort ankepunkt for CE. Nemelig en litt kjedelig combat, på vei til å bli fikset. .De fleste enige om att det beste sloss systemet i survivel sjangeren er på vei.
På tross av dette lurer vi på om CE klarer å selge 300k i 2018! hva pokker er det da som skal til for å løfte CE opp på salgs listene?
Ja jeg vet ett tilnærmet buggfritt spill, her støtter jeg meg på Rui, da han uttalte etter X- Box releasen. Dette er ikke bra nok, vi SKAL gjøre det mye bedre.

1 Like

300k kan man sälja fram till Maj. Blir nog inte svårt på Steam att locka med “köp nu innan priset höjs kampanj” i samband med marknadsföring.

Jeg synes det er en suksess så lenge de selger på nivå med 2017 eller bedre :slight_smile:

1 Like

Skjønner hva du mener, men tror det er greit med litt diskurs. Er tungt lastet i Funcom men har også en liten lyttepost i Nano. Synes stemningen i Nanotråden bærer mer preg av «menighet» som nå er kjempeskuffet. Det blir ikke bedre investeringsdiskusjoner av det…

2 Likes

Her er det ingen snakk om menighet eller ikke, det jeg mener er att vis man med den ene hånden skriver att dette kommer til å bli meget bra. Bør man holde seg til det til det motsatte er bevist.
Men legg dette dødt nå fører ikke til noen ting.
Jeg og @Christian er stort sett på bølgelengde på mange ting.
Jeg tror bare att det er altfor lite med 300k solgte på alle plattformer, pluss retail i 2018 .
Vi er jo enige att potensialet er godt over 1 Mill.

4 Likes

Det håper/ tror jeg også…men jeg er veldig takknemlig for at @Christian setter opp regnestykker for alt fra full fiasko til stor suksess slik at får en bedre forståelse for investeringen min. Som flere har vært inne på så har Funcom både overgått og underprestert ift «vedtatte» scenario det siste året/halvannet

5 Likes

Før lansering av CE så sa jeg at jeg trodde de minst kom til å selge rundt 300.000 på launch pga AoC fans, argumentet til lavt salg i år kan være at spillet faktisk ikke fenger nok folk og at det var noe flere av AoC fans som kjøpte de første ukene. Jeg synes imidlertid CE er av god kvalitet og artig konsept som fenger iallefall meg.

1 Like

Tror du forklarte bedre enn meg selv hvorfor det er viktig å ta med seg shit-hits-the-fan scenarioet også. Ellers blir det lett til at man tenker at her er det bare å gå all-in og ta opp kredittkortgjeld. :wink:

Jeg synes CE-lanseringen er blitt de-risket etter at jeg så kampsystemet første gangen og videre de-risket etter å ha sett endel videoer laget av spillere og tilbakemeldinger fra dem. Neste sjekkpunkt for meg er neste patch til Xbox. Dessverre så kommer den tidligst i mars.

En ting som ikke har vært nevnt noe særlig er at AI-en på NPC-er, monstre og dyr er blitt vesentlig forbedret. Hvis du ikke konsentrerer deg, så tar du mye mer skade enn du trenger.

3 Likes

Har vært innom det andre forumet :wink: Merkelig har ikke funnet EN post om att combat har entret testlive :thinking:

3 Likes

Godt! vi trenger noen til å kjøre i gang hype rallyet. Først blåserne så reste på vei opp. Bare å informere dem :smiley: litt etter litt :wink:

2 Likes

Utrolig digg å lese kommentarene på steam testlive patch notes nå! Folk digger nytt combat! :smile:

15 Likes

Gutta leverer!
Slik har en tendens til å spre seg som ild i tørt gress. Gratis og hyper effektiv «PR»

Jeg er faktisk overrasket over at kampsystemet ikke har fått mer oppmerksomhet, men det er jo bare på testlive inntil videre, så relativt kronglete å få testet og du må starte på nytt. Skal bli spennende å se reaksjonen når det går live.

5 Likes

Fant denne linken på Ho, verdt å se. gå frem til tidspunktet angitt i innlegget.

AksjeRik
I dag kl 19:56

Fett!

Se fra 47:20 !

3 Likes

Håper veldig at alle cover blir som det PS4 coveret vi ser i presentasjonen i stedet for det hentai-coveret vi har sett tidligere (i rød ring på bildet)!

image

13 Likes
3 Likes