Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

En løpende struts. Intressant? Var det ikke noe greier med at farten på dyr eventuelle mounts ville være lav?

Utfordringen er at de har brukt for store blocks til at trege PC’er/consoles ikke klarer å rendre fort nok om spilleren beveger seg for fort.
Resultatet ble vel at man “datt ut i et hvitt intet” mellom blocks, om jeg forstod det riktig.

2 Likes

Nesten korrekt, beveger man seg for fort så kommer man til en Block som ikke har lastet. Det er et problem på system med lite minne ( som consoler og low end Pcer).

Jepp! Løsningen er å dele opp CE i mindre blocks, noe de også har et proof-of-concept på, men det var altfor risky å faktisk gjennomføre før launch. Hvis spillet gjør det bra ved lansering, så tipper jeg de gjennomfører det.

2 Likes

Det krever også litt mennesker å få det til. Men selger de 1 mill kopier til så kommer det før jul.

1 Like

Jeg tror nok ikke det er så mye jobb, men den er nok ikke så lett å hive masse folk på, så det vil ta mye tid fra start til slutt. I tillegg vil det kreve en laaaaaang QA-prosess.

Ser forresten at det kommmer Thralls som kan være ting for deg. Det gjør det MASSIVT lettere å flytte mye stuff.

3 Likes

Hadde håpet at de også la til esel/hest som kunne bære ting (går samme hastighet som din egen karakter). De har jo allerede animasjon og alt klart. Burde i mitt hode være enkelt å få til.

3 Likes

Planen min er å spørre om det neste uke. Men nå kommer jo en Thrall med den funksjonen. Selv om det hadde vært moro med et esel også.

2 Likes
12 Likes

Stream idag då! :beer:

3 Likes

Stream börjar nu

2 Likes

En av den roligaste streamen jag sett i Conan Exiles.

Oscar Lopez är awesome. Genuint duktig och verkar älska spelet. Avsnittet handlade mycket om att visa ändringar som communityt efterfrågat.

  • mycket bättre och mjukare kamera
  • ändrat till bättre saker med bows. Ny 3 combo med
  • du kan göra heavy armor redan vid lvl 10
  • visade animationer på monsters. Riktigt coolt!
  • visade upp hur man börjar med farming

Kolla och njut!!

19 Likes
6 Likes

Oscar Lopez gjør seg bra på streamen synes jeg. Veldig god til å forklare hvorfor de gjør ting, hva som ikke fungerer enda og hvordan de jobber med å fikse det.

En ting jeg bet meg merke i er at de jobber lengre med ting internt nå enn de har gjort tidligere, for å slippe at førsteinntrykket av systemet blir ødelagt av åpenbare exploits og feil.

5 Likes

Ja veldig bra og på spørsmål når ditt eller datt kommer: “Det kommer da det er ferdig”!

Vel, et relevant svar de kom med var “det kommer i neste patch på test-live”. Når du utvikler nye features, som skal gjennom QA, så er det bare tull å komme med en dato. Det er umulig å si om det kommer til å ta f.eks. 2 eller 4 itereasjoner av testing før det er bra nok.

1 Like

De har gått bort fra å release etter hver sprint, til å release når funksjonen er helt ferdig. Jeg liker godt den inkrementelle utviklingen de hadde, men spillerne skjønte ikke at de fikk uferdig funksjonalitet for å gi tilbakemelding på. I tillegg så fulgte ikke bestandig neste steg av oppgaven i neste sprint. Da ble spillerne frustrerte.

Jeg synes det er bra at de jobber med kvalitet, og jeg håper de etterhvert kan gå tilbake til å release hver 14. dag, men med høyere kvalitet. Det er en læringssak å levere så hyppig med høy kvalitet, og jeg tror funcom kommer til å få det til, men kanskje ikke på dette prosjektet. Tida har gått for å endre på prosessen. Nå skal de sikre kvalitet.

2 Likes