Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

nu börjas det :wink:

7 Likes

presse:

1 Like

Litt mer detaljert beskrivelse av “The Purge”-mekanikken de endte opp med å implementere:

A major mechanic that Funcom teased back in March is The Purge, an in-game event where waves of enemies besiege a player’s base whether they’re logged in or not. Each player has a Purge meter — and if they’re in a clan, all the players share one — that will fill up gradually as they play. Once it fills up, their base is at risk to be struck by The Purge. What enemies you face will depend on the region you’re in. If you’re up north near the frost giants, then you can expect some of those to show up swinging. Bylos says that building your base on top of a mountain won’t save you either; undead creatures can tunnel through the bottom into your fortress and attack you anyway.

The Purge can occur on both player-vs.-player (PvP) and player-vs.-environment (PvE) servers, and whoever sets up a server can control how it behaves. For instance, they can customize whether it only happens on weekends and how long it lasts. It’s a system that can act as an equalizer between weaker clans and stronger ones on PvP servers. If you’re staking out a rival and you notice they’re about to get swarmed, you can jump into the fray and attack alongside the non-playable enemies.

3 Likes

“Jeg og en rekke andre spilljournalister fra Nederland, Tyskland og Italia samlet oss hos Funcom onsdagen før påske for å se hva de har drevet med mens Conan Exiles har vært i Early Access. Svaret er: Mye.”

2 Likes

“Jeg gjør det for å teste ut det nye kampsystemet, som har fått seg en kraftig overhaling, og som er noe av det Joel er mest stolt av i hele spillet. Det har gått fra et enkelt Skyrim-lignende system, til et mye mer avansert kombo-basert system med lette og tunge angrep, blokking og dodging. Det er i nærheten av å være like bra som i God of War eller Dark Souls, sier Joel, uten at utviklerne har brukt på langt nær like lang tid på å utvikle det. Det er imponerende hva de har fått til på såpass kort tid. Og jeg må si meg enig. Det funker bra, og jeg knerter det ene dyret etter det andre, og et menneske på et tidspunkt, men jeg tror kanskje det var en vennlig NPC som bare ville slå av en prat. Men selv om kampsystemet er responsivt og gjør det både gøy og utfordrende å slåss med fiender, er det likevel ikke en god ide å gi seg i kast med en gigakrokodille kun bevæpnet med en hjemmesnekret steinøks…”

De gillar kampsystemet!

“I tillegg til disse store forandringene har utviklerne også lagt til nye regioner, blant annet en sumpregion, hvor man finner nye NPCer, nye monstre og nye dungeons med nye bosser (3 store dungeons og 3-4 mindre dungeons).”

2 Likes

sitat:

Joel sier at de nok kommer til ha noen mikrotransaksjoner, men av den kosmetiske sorten - nye kulturer, antrekk, byninger, den typen ting.

4 Likes

Översätt den till Engelska! Flera sidor

2 Likes

Det får vi håpe de venter med til ETTER de har levert en god launch, og gjerne etter de har fått implementert deler av det som falt ut av roadmap.

2 Likes

Ni får gärna ta med hela citatet

“Gjengen i Funcom har så klart også planer for hva som skal skje etter lansering. Joel sier at de nok kommer til ha noen mikrotransaksjoner, men av den kosmetiske sorten - nye kulturer, antrekk, byninger, den typen ting. Og i tillegg til håpet om å kunne legge til noe av det som har blitt kuttet (Magi, kjæledyr, ridedyr, avansert trelle-AI og bosetninger), håper de også etter hvert kunne legge til åtte forskjellige kart. Nye kart ville medført en helt ny figur, og en helt ny historie. For ja, det er en historie i Conan Exiles, den er bare ekstremt subtil og indirekte, og blir fortalt gjennom hint og hendelser i verdenen og gjennom NPCers teorier om hvorfor du har blitt sendt i eksil. Og historien har en avslutning, en ganske permanent en, hvis du vil det…”

DET står EFTER och det är inte skrivet i sten.

sitatet er muligens litt misvisende, her er hele avsnittet:

Veien videre

Gjengen i Funcom har så klart også planer for hva som skal skje etter lansering. Joel sier at de nok kommer til ha noen mikrotransaksjoner, men av den kosmetiske sorten - nye kulturer, antrekk, byninger, den typen ting. Og i tillegg til håpet om å kunne legge til noe av det som har blitt kuttet (Magi, kjæledyr, ridedyr, avansert trelle-AI og bosetninger), håper de også etter hvert kunne legge til åtte forskjellige kart. Nye kart ville medført en helt ny figur, og en helt ny historie. For ja, det er en historie i Conan Exiles, den er bare ekstremt subtil og indirekte, og blir fortalt gjennom hint og hendelser i verdenen og gjennom NPCers teorier om hvorfor du har blitt sendt i eksil. Og historien har en avslutning, en ganske permanent en, hvis du vil det…
Conan Exiles

Så ja, det er mange store og spennende endringer på vei til Conan Exiles, og det blir interessant å se hva en måned til med finpussing og bug-fiksing kan gjøre for det endelige resultatet. Men til dere som er bekymret for at de har forandret på for mye, har jeg bare en ting å si: Det er bare å slappe av, de har ikke forandret på det viktigste elementet - Du kan fortsatt leke deg med størrelsen på utstyret ditt.

3 Likes

“For this same clientele there is also the second new area in the release version on board: the volcano. Even though we were not able to test the area in the far north, we looked over the shoulder of a developer who showed us the starting area. The volcano is home to a people of serpent people and houses next to another dungeon even the so-called “Serpent Forge”, where you processed the new, also found in the volcano metal obsidian weapons and armor. However, if you have not yet reached the maximum level of 60, you probably do not need to try it, because the area is intended as a new endgame.”

rekommenderar verkligen att läsa artikeln.

1 Like

pressfire med en annerledes artikkel. Mye mer her enn bare det tittelen hinter om:

sitat:
Psykologien til investorene

Hva med aksjekursen – påvirker den deg?

  • Det har vært klart helt fra jeg startet og Ole Schreiner (journ. anm. tidligere sjef for Funcom) sa til meg «aksjen kommer til å gå opp og ned, og det har ingenting med deg å gjøre og kun med psykologien til de som investerer i selskapet. Bekymre deg aldri for dem».

  • Aksjen påvirker egentlig aldri den daglige driften. Den eneste gangen den påvirker folkene som jobber her er når et spill ikke leverer til forventningene.

Bylos trekker fram «Age of Conan» som eksempel.

  • «Age of Conan» solgte en million eksemplarer. Det er veldig godt salg for et spill, og likevel gikk aksjekursen på en smell. Det betyr at folk forventet for mye. Det betyr ikke at spillet var dårlig, sier han før han henter seg litt inn igjen med et smil.

  • Ikke misforstå, det var mye dårlig med spillet, men…

1 Like

Hade gärna sett en ny launch trailer för den befintliga är med de gamle coveret.

italiensk artikel

Merket meg følgende underoverskrift i artikkelen:

Viral penis

:sweat_smile:

https://www.spieletipps.de/artikel/8793/1/

2 Likes

Är det nån stream idag?

We’ll be streaming from the Swamp biome on Tuesday at 5pm CET on http://twitch.tv/funcom and http://mixer.com/funcom .

3 Likes