Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

https://www.gamereactor.no/grtv/369713/

Kom over denne videoen nå… Har vi sett klipp fra The Purge før? :thinking:

2 Likes

We’ve patched Testlive again with some more fixes. Since the changes are so few we’re just tacking them onto this thread instead of making a new one.

We’re also bringing the official Testlive servers back online.

4 Likes
5 Likes

Conan Exiles #113 på steams bestselgerliste. Ikke noe å rope hurra for (enda), men er vel på tide å følge med på hvordan salget går. :slight_smile:

http://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers&page=5

3 Likes

Tror inte de rör på sig förrän builden + Combat är ute och man kör på med direkt marknadsföring

1 Like

Hvor høyt var CE på best sellers lista under de største salgene?

Helt enig angående at de må ha builden med combat ute først. De har fått dekning fra mange gaming sites, men det kommer jo klart fram at det er en framtidig build som får så gode skussmål.

Ved lansering var de på 1. plass i hvert fall hele første uka. Husker ikke helt ellers, tror topp 10 ved expansionen (ikke førsteplass), ved salgene var det ikke rare greiene, kanskje topp 25?

CE burde i hvert fall nå topp 25 før lansering, ettersom prisen øker fra 30$ til 40$ på Steam ved lansering såvidt jeg vet.

Sorry var expansionen jeg egentlig mente. OK takk

1 Like

Et negativt review som jeg synes har endel gode poenger, og viser potensialet Funcom har hvis de klarer å rydde opp. Jeg har boldet de punktene han har gitt minus for som jeg mener Funcom burde klare å rydde opp i til lansering.

Klarer Funcom å levere, slik at spillere som dette anbefaler spillet, så tror jeg mye er gjort. Det er her hypen rundt CE kan komme, når Funcom faktisk leverer et skikkelig produkt folk har tillit til at de kan bygge videre på. Pr dags dato, så er det mange som ikke helt har troen (jeg snakker da om spillerne).

Ok after weeks playing this game here’s my review based on the current game (please be noticed there will be coming updates that will put more feature such overhaul in Combat system, Neutral cities/village, currency etc later on, but this review is based from the state of current game)
Firs of all the…

Pros :

  • Thrall system where you can enslave NPC to work at your base.
  • Huge map
  • Nudity
  • Physic hair
    … thats about it actually.

Cons :
> - Bad server, no matter what server you join, official or not they all bad ping… I know is not my internet because I play ARK, For Honor, The Divsion, R6 Siege all with no problem of connection or lagging.
> - Bugs… some item doesn’t works as it should be, and also there is performance bug for some people.

  • Lousy character creation specially for Male character (but is still better than ARK though)
  • No Sorcery system. So there is only Melee or Archery.
  • No Mounts…map this huge but no mounts ?
    > - Rubish fighting system
  • Bad dungeon system
    > - Bad weapons balancing, artistic design and features.
    > - Bad Armor balancing, artistic design and features.
    > - Dragging thrall to your base is ridiculous, funny but ridiculous. There is no need to make it like this…this create unnecessary bug problem to the physic in the game.
  • No teritorial balancing in PvP or PvE, So if you are a new player entering the game, you will struggle all the way because those earlier players/Clans already dominate the map by building a wall all around the map (where there’s a lot of iron supply) to prevent other player to build new base close by. So the best you can do is joining good clan as soon as you start playing or play a single player or Hosting a game or join your friend who is hosting.
    > - Almost every NPC in the game are hostiles
  • No trading system

You may noticed I wrote so many cons and little pros in the game, however Dev are promising a lot of overhaul to game, including neutral cities/village, Major Combat system overhaul, teleportation system, currency etc… some of this you can see it in youtube. So there maybe a hope to the game after they are implemented, we will see…

So do I enjoy the game ? well… I do, that if I play in single player. But for Multiplayer PvP or PvP basicaly is not worth it… because the poor teritorial balancing, poor connection and also all those building that other player build seems to hit a significant performance to the game, make the game even more stutter. (just for info. My Spec are GTX980, OctaCore
AMD CPU and 16Gb Ram) So why do I enjoy this game, well is because I can make the base the way I want it to be…I’m kind of an artistic guys, so I build my base carefully, make it looks good, cozy, good location, etc… most player in PvE or PvP don’t do this they just want to dominate the area by building huge tall wall everywhere with no sense of artistic at all, hurting your eyes and your PC performce everywhere you go. But there is a downside of playing single player there is no balancing to enemy, so you cannot do dungeon because dungeon need more player to beat the the boss enemy. Howvere there is some free mods you can use to rebalance this so its playable in single player. but makesure you install this mod before you starting the game, because everytime you install new mods the game needs to start with the new mods, so you cannot play with the new mods with the game you already go.

So between this game and ARK, I would say ARK still won the quality of the game by far. But if you are the kind of player who play like I do, you will find this game have more items to make your base looks better then what you can do to your base in ARK.

Finally…unless you have a high faith to the Devs with their coming updates and overhaul plan to the game and also you want to safe some money for the game (because I heard they will raise the price quite significant after the game goes out from Early Access state which is around early May 2018) this game is NOT RECOMMENDED… atleeast for now. Wait for the major updates and see if this game worth it or not.

(Spilleren har 119 timers played, så en relativt hardcore spiller som jeg mener kommer med relativt objektiv kritikk, ikke bare drittkasting )

4 Likes

Kom ut en hotfix till lördagens patch. Verkar fungera fint :slight_smile:

Har han testet spillet etter at mange av «cons» er utbedret?

Ganska meningslöst och visa reviews från gamla builden imo

1 Like

Endel er fikset på testlive, endel regner jeg at blir fikset de neste ukene. Mao, nei, han har ikke fått testet de.

Så hva var poenget med innlegget ditt? Hvor gammelt var hans innlegg?

1 Like

Precis. Ingen poäng alls

@Christian du varvar oftast fantastiskt bra inlägg oavsett om de är positiva eller negativa men ibland undrar jag varför du postar vissa saker. Du är inte dåligt påläst så vad kan de annars vara? :slight_smile:

1 Like

Reviwet er noen dager gammelt, men spilleren har ikke vært på testlive. Jeg har spurt meg selv hva som gjør Funcom sin EA lansering anderledes enn andres. Vanligvis, så selger de ikke så mye bedre enn før. F.eks. ARK solgte bare litt bedre.

Poenget mitt er at potensialet for CE ligger i å konvertere spillere som dette. Klarer de det, så er spillet bra nok sammenlignet med konkurrentene at de vil selge bra, selv om de bare går ut av EA.

4 Likes

Vet ikke om denne er delt her tidligere, intervju med Joel Bylos:

2 Likes

La upp den igår men inte fel att lägga upp igen! grym intervju.

2 Likes

ny messe til helga:

2 Likes

Trodde EGX var en liten mössa men 80k besökare förra året! Galet

Får vi se PS4 där?

Drömmen för veckan:
Svamp stream tisdag
Combat live
PS4 på EGX

4 Likes