haha who knows!
Funcom har vel neppe tenkt til å kjøre tungt på med markedsføring noe særlig før 8. mai. Når vi var innom Funcom på investormøtet, så spurte vi hvilke reklamekanaler de hadde tenkt å bruke ved lansering, og svaret var “Alle”. De har jo også sagt at de har tenkt å markedsføre spillet mye hardere nå enn ved EA-lanseringen og tidligere i år. Jeg ser for meg et reklamebudsjett på 2,5-10 MUSD*, avhengig av hvor bra salget går.
Fra sist kvartalsrapport:
*EDIT regnet feil, tenker 5$ i reklame pr solgte kopi og 500k - 2000k solgte.
Vet dere, alt tyder på at Funcom leverer varene denne gangen! PR og salg kan selv ta optimistene her inne på senga.
- Digital og retail alle plattformer på 12 språk og over hele verden
- CEs launch-kvalitet ser ut til å holde mål og vel så det
- Tidenes PR-kjør
- Thor Christian Jensen har dårlig karma
- Opp fordi opp
Blir litt Coca Cola effekt ved lansering, med plakatering og hylleplass på nyheter i alle større retail spillutsalg. Det blir nok synlig
Ja, merket plutselig her med meg selv at jeg rett og slett ikke har tatt innover meg hvor stort det er at CE havner på retail med tilhørende PR over hele kloden. Roboten til Karl Oscar eller ASP får holde på i mellomtiden
@Christian tack!
Vi får även inte glömma de asiatiska kanalerna (Japan, Kina och Korea) och jag är ganska säker på att ett par kommer annonseras snart vilka dom är.
Jepp, og de er nok rimelig klare for å kjøre på med reklame, ettersom de betalte Funcom bra for rettighetene .
Er Myrseth inne i Funcom med en god pott?? Da har vi nok selgeren vår (som holder kursen igjen nå…)
Oisann - det ble feil. Mente PAS / Karl Oscar Strøm som har hypet Funcom litt på Twitter
Var en relativt spøkefull kommentar.
Damn. Håpte jeg fikk en behagelig svar på hvem som holder igjen. Myrseth hadde passet bra inn, da han ikke er den som får med seg de siste 40-50% -ne. Var vel slik forrige gang også. .
Beklager off-topic men var ganske vesentlig(ihvertfall for meg )
Hög aktivitet på Twitter senaste dagarna
Globalt 46
#7 i Norge (#46 Global)
… da var jeg tilbake på det jeg har nevnt tidligere, at Steam gir deg basically masse gratisreklame hvis du først selger godt nok. Hvis du er på topp10 så er du 1 klikk unna forsiden på Steam. Er du på topp25 er du 2 klikk unna forsiden og er du på topp 50, så er du 3 klikk unna forsiden.
Jeg tenker frafallet etter det første klikket er på noe sånt som 75% pr ekstra klikk, så det betyr sinnsykt mye. Fra i fjor, så solgte CE helt greit helt til det falt utenfor topp 25, da raste det nedover på listene og salget med det. Den gratis reklamen ble borte. Nå er Conan Exiles på vei oppover på listene igjen og vil nå ha motsatt effekt, som en snøball som ruller nedover en bakke og legger på seg salg.
Plats 41 nu globalt!
Plats 40 ! Toppat gårdagens placering.
Hvis noen lurer på om Funcom får noe ut av partnerne sine i asia, så ja:
Why can’t I find the server after entering this update? The game itself is also very good. I can’t find the server.
Thank you for your affirmation of the game. For your feedback, please try the filter at the top of the server interface, and make sure to check the option of “Show all servers” and try again. If there are related issues, you can pass Ask my friend request so that we can better follow up your question.
http://www.worldometers.info/world-population/asia-population/
Kan fort bli fine salgstall både digitalt og retail