Da rundet vi 75% positive reviews siste 30 dager, et par gode dager nå, så runder vi 80% og over fra “mostly positive” til “Very positive”. Det viktigste nå er vel egentlig at folk er positive til det patchede spillet.
Da er det bare å venter på at ALL Reviews blir MOSTLY POSITIVE!
Trenger bare å selge 350.000 med 82% positive reviews, så er vi der!
… på det tidspunktet, så er det ikke reviewene jeg bryr meg om
88 % reviews sen uppdateringen släpptes igår. 29 av 33 är positiva
Med 88% positive reviews, så trenger CE “bare” 235.000 solgte før total reviews bikker over til “Mostly positive”
Jeg synes det er et kjempegodt tegn at CE nå får 88% positive reviews, alt over 80% og jeg er superhappy. ARK har til sammenligning 71% siste 30 dager.
Litt moro med TA av antall reviews (som korrelerer veldig bra med salgstallene):
Har inget på min framsida på Steam. Har inga inställningar
Kan noen av dere svensker (som bor i Sverige) sjekke den “lokale” bestselgerlisten i Steam, og sjekke hvordan det ligger an? http://store.steampowered.com/search/?filter=topsellers&os=win
I Norge så ligger Conan Exiles som #11
Det här är anledningen till att jag tror 2018 enkelt kommer överträffa 2017 när det gäller sales för CE.
"After all, why bother with the retail scene when you can sell to so many players digitally, and at higher margins?
“Because of the success of the game digitally, there was a lot of excitement from publishers and distributors about Ark, coming to us and saying, ‘Hey, why isn’t this game in 120 regions around the world on disc copies?’ For us, we didn’t really have the expertise to go do a retail release so we had to find a partner to be a distributor, since we’re self-published, but we really did find a great partner in Solutions2Go,” he explains."
But the retail release all around the world has gone way better than we expected. We did not, I think, anticipate in the first month that we would be selling so many copies considering that the game had already sold almost 10 million copies digitally… I think we did something like 500,000 units in the first month or something. We also just recently launched in Japan and that went way better than expected
Ligger på plats 23 i Sverige
På konsoll så er vel fortsatt 40-50% av salget retail, så det er i hvert fall noe jeg har tatt med i beregningene mine. På PC så er det noe sånt som 10-20%, så ikke like hot.
1296 st spelade förra onsdagen vid denna tidpunkt. Just nu spelar 2870 st.
Du må se på Global best seller listen. Den som er fasit.
Kommer til å passere 5000 samtidige i dag!
At vi allerede ser såpass vekst salg og oppmerksomhet lover godt. Fortsetter dette med gode reviews, stabil build og skikkelig PR-kjør med nye biomes+++ retail +++ så blir jeg nødt til å oppjustere salgsmålet mitt på 1,6 - 2 millioner solgte i 2018
Havner salget i noe i nærheten lurer jeg på hvordan man skal få høydeskrekk.
… og der ligger de som #52
Jepp, jeg var nysgjerrig på om Conan Exiles hadde klart topp 25 i flere land enn Norge, og det hadde det. Dette er med ok pressedekning, men jeg tror ikke Funcom har kjørt på med noe særlig reklame. Jeg tror dog Steam kjører spill som fyker oppover listene som “Featured & Recommended”, som vi allerede har sett at de har blitt for enkelte i Sverige. Med 80-90% fornøyde reviews etter patchingen, så er det jo klart at de som kjøper spillet nå vil anbefale det til venner og i motsetning til f.eks. SWL, så har CE rimelig bred appell. Mao vil en positiv mottakelse som dette gjøre mer for spillet.
@Christian Hur tror du marknadsföringen kommer se ut på PS4 ? Känns initialt som att man inte börjat med den ännu. Den bör se annorlunda ut då Funcom inte släppt PS4 varken digitalt eller på retail
tekinvestor folk?