Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det var mye bedre enn forventet! Takk for dataene @Voidwalker :slight_smile:

3 Likes

Fremdeles #22. Tror vi er oppe mellom. 15-20 når US våkne. Er det Asia som har ført oss opp mot 22 såpass tidlig i hypen?

4 Likes

I starten var det USA, Nå virker det å være Asia + Europa. Men generelt så er det ok trykk fra alle verdensdeler. Som lover ekstremt bra.

6 Likes
5 Likes

#27 nå. Regner med den tar seg opp utover dagen.
http://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers&page=2

Rent metodisk: hva brukes for å gjøre anslag for salg?

• PC: Steam brukerdata, user reviews.
  • PS4: ?
  • XBOX: Manuell telling av spillere

Forstår jeg det nogenlunde rett? Dvs, man vet igrunn forsvinnende lite om hvordan spillet presterer?

PC: Tidligere hadde man steamspy. DEn er jo nå dau. Men man kan bruke historisk data og korelasjon mellom reviews og andre faktorer.

PS4 og Xbox er man rimelig blinde. Dvs man kan bruke tall funcom melder og vekte disse mot andre faktorer man kjenner til, som online spillere, reviews, forumposter. osv.

1 Like

Det kjedelige her er jo at Funcom aldri meldte salgstall for Xbox, så der er vi rimelig blinde. Må finne noen andre spill og se på forholdet mellom reviws/spillere.

1 Like

Har även gjort stickprover på Conan Exiles sen Patchen kom (eftersom tools.garry.tv) inte fungerar längre. Tycker trenden är ganska tydlig :slight_smile: Var några dagar sedan vi var under topp 40. Särskilt trevligt att trenden har ökat i helgen med mycket fler rea spel.

5 Likes

4047 vs 1671 sist mandag samme tidspunkt

Nå klokken 1215. Føler vi er på en akselererende trend.

2 Likes

Det samme viser google-trenden, interessen nå er på 46% av max (for denne uken), på samme tid på onsdag var den 40% av max, mao en økning på 15%.

EDIT: Hvis man ser tilbake til forrige launch, så var interessen på 4% av ATH 2 uker før lansering, nå er den 10%, så vesentlig høyere.

EDITEN svarer egentlig på spørsmålet til @Evilfreud nedenfor, det jeg først skrev var tydligvis misvisende. :slight_smile:

4 Likes

Er MAX det høyeste vi har sett hypen på noen gang?

Såg på Steam-videon för spelet “Rust”. Helt ärligt så ser det riktigt illa ut; utifrån mitt tyckte verkar CE bättre på i princip alla punkter som framkommer i videon -i synnerhet byggande och fighting. Där verkar det vara natt&dag-skillnad på spele. Rust påminner mycket om CE precis i början av EA -även trailern innehåller en bug där en sten “försvinner” och spelaren hackar därför i tomma luften… Sånt kan man ju tycka att utgivaren borde undvika, men men.

Är det nån här som har spelat Rust och kan uttala sig lite om det?

1 Like

Rust er morro, men det er aldri blitt helt ferdig. Og der Funcom prøver å balansere har Rust gitt opp. Typisk vil en stor klan dominere en server fordi de har C4.

Conan treffer ikke nødvendigvis 100% på samme publikum som spiller rust.

1 Like

Tack för svar! Men rent speltekniskt kan man säga att CE ligger före?

1 Like

Ce er et annet spill, dypere, mer story.

Rust er 100%playerdrevet. kombinert med et par eventer ( helikopter, en APC og noen forskere).

2 Likes

Det er først og fremst et annet spill. Rust har f.eks. opptil hva er det, 400 spillere på en server? Conan har 40.

PvP i Conan er først og fremst nærkamp, mens i Rust ser du knapt motstanderen pga skytevåpen. Det blir bare noe helt annet. Mao, hvis du har en person som liker survival-spill, så er det bare å kjøpe begge, de gir såpass forskjellige opplevelser. :wink:

3 Likes

Blir CE det første i sin sjanger som kommer seg ut av EA?

Både Rust (8. feb 2018) og ARK (29. aug 2017) er ute av EA.

Stemmer det, jeg mente egentlig det første året, men ser jeg ikke formulerte meg skikkelig… Rust og ARK hadde vel ganske lang delay