Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

@Evilfreud @Christian

Tack för bra svar, då är jag lite klokare :slight_smile: :+1:

Det vel 200 - 250 stk på en “vanlig” server i rust man har også mindre map der det bruker og være rundt 150 ca

Conan er 70 :stuck_out_tongue:

Presently the Official severs are capped at 40. The maximum per server is actually hard coded at 70 with server owners/admins allowed to set that number lower. This is connections per server, more players can actually play on each server, just that those numbers are the max allowed at the same time.

Det er nok en grunn til at det er max 40 på de offisielle serverne :stuck_out_tongue:

1 Like

Ahhh dinna har ikke jeg fått med meg. Spilte på en public server i helga, den hadde 70 på men må innrømme at det hva til tider litt lag når det hva fult

2 Likes

Når du sier “litt lagg av og til”, hvor ille var det?

Vil ikke si det hva noe krise lag. Hva av og til man lagget noen sekunder tilbake i tid når man hva ute og sprang. Det ble klaget litt til admin slik at han kjørte en server restart, da virka det veldig bra en times tid før man fikk litt lag igjen. Jeg fikk det som oftest når jeg løp forbi store hus og lignende
dette hva på en public server

Jeg har stort sett spilt Conan med engang det kom ut i fjor og det kan ikke sammenlignes med det som er nå :slight_smile: fantastisk mye vakkrere på alle måter

7 Likes

Takk! Høres egentlig bra ut. :slight_smile:

1 Like

Virker som markedet ikke har skjønt hva som er i ferdg med å skje etter den forrige patchen. Faktum er at Conan kjemper hver dag på topplistene for å få et fotfeste blant de store survivalsjangerene på PC. Bare å se hvordan det ligger rett over/under rust, ark, subnautica, the forest etc., med plassering 22-45. Uansett plassering betyr penger inn i kassa hver dag. 10k ingame er bra, men ikke noe wow. Det som er mest spennende er å se stabiliteten til plasseringene fremover. Foreløpig ser det helt nydelig ut.

Se for deg å jobbe i Funcom i Oslo. Du har fått en del pes for lansering og mye feil, også slipper man flere måneders arbeid, og folk digger det. Du ser at spillerbasen øker, og du er tilbake på jobb mandag. Tror du det er god stemning på kontorene der, eller? Hvis de trengte en motivasjon mot launch og videre, så kan jeg garantere at det her gjorde det.

13 Likes

De har riktignok fått endel pressedekning, men det gikk en stund fra den kom til spillertallet dro seg opp. Mao, så virker dette som ren organisk vekst, ikke reklamedreven. (Det kan hende Funcom kjører på med begrenset reklame nå på via facebook/adwords, men jeg tror ikke det). Hvis veksten fortsetter framover mot lansering, så blir jeg veldig fornøyd.

… PS: greit å ta med seg at ukedager har ca 2/3 så mange spillere som helger, så normalt sett, så burde spillertallet falle til 6-7k i dag ved “null” vekst.

Ser virkelig fram til Funcom begynner å markedsføre Conan Exiles, de som prøver det igjen ser jo ut til å digge det, så da burde ekstra reklamekronene generere bra med salg. Ikke bare fra de som ser reklamen, men fra de som blir anbefalt spillet fra de som har sett reklamen. :slight_smile:

4 Likes

image

4 Likes

Jeg skrev opp antall reviews for tre spill, Warhammer 2, Rust og Subnautica i går. Jeg hadde tenkt å sammenligne total reviews opp mot Conan Exiles for å se om de utviklet tilsvarende, ettersom de har tilsvarende listeplasseringer.

Når jeg sjekket tallene i dag, så var dette status:
Warhammer 2: -6
Rust: +50
Subnautica: -12

… what gives? :stuck_out_tongue:

Så warhammer og subnautica hade minus reviews?

Ja, og det er den biten jeg ikke forstår :stuck_out_tongue:

Jeg ville trodd at reviews utviklet seg ca likt for disse, ettersom de får inn ca likt antall nye spillere, siden de ligger ca likt på bestselgerlista, men det gjør de altså ikke. :stuck_out_tongue:

Sjekket du recent reviews? Isåfall vil jo 30-dagern(for 30 dager siden) forsvinne

1 Like

Er prisen den samme på spillene?

1 Like

Total reviews

Nei, det gjorde jeg ikke, så jeg måtte ha justert for pris, men avviket er jo mye større enn som så, to av spillene hadde jo færre reviews :stuck_out_tongue:

… Sjekka litt mer, og det går jo seff an å slette reviews. Hvis jeg i stedet for å bruke endring i total reviews bruker antall nye reviews (ser på dette chartet under), og bruker det til å estimere salget, så blir det endel høyere enn jeg antok.
image

Mulig jeg missforstod, men kan antall eiere ha noe å si. Man kan jo skrive reviews lenge etterpå. Rust har vel veldig mange fler eiere en CE. Warhammer 2 og subnaut endel færre?

Subnautica har 4x så mange reviews som CE. Survival-sjangeren er stor :slight_smile:

greyaliengames.com/blog/how-to-estimate-how-many-sales-a-steam-game-has-made/

"So to conclude I’d say you can use 30-100 as an approx guide. There won’t be any below 30, and there’s only a few over 100. Another way to look at it (based solely on this data) is to pick 70 as a kind of mid value "

Det skulle innebära att 26 740 st har köpt spelet senaste 30 dagarna.

CCU uppdatering:

1852 online förra måndagen vid denna tidpunkt
5069 online idag vid denna tidpunkt.

Drygt 180 % organisk tillväxt .

Vi ligger runt 700-800 fler än i fredags vilket indikerar att vi kan ta 7249 online ikväll.

6 Likes