Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Hvor mye hjelper egentlig sånne spikes?

Var en på Hegnar som mente han hadde sett reklame for CE på Twitch - noen her som har sett dette?

Jeg har ikke det :thinking:

Baseras nog på intresse, tex google vet jag sökt på conan, nu får jag conan reklam i youtube ned jämna mellanrum. Har du kollat på mycke conan i twitch lär de nog fungera liknande där?

Jeg så reklame på YouTube for en uke eller to siden så ville ikke vært overrasket om de var på Twitch også

Har sett enormt mye på Twitch de siste årene. Og mitt klare inntrykk er at reklame - det vil si reklamefilmer som avspilles før streamen du ønsker å se på begynner - ikke er personlig tilpasset.

Og hadde de vært det: Da ville jeg vært den første som fikk CE-reklame :joy:

Enn så lenge er Twitch-reklame et rent betalingsprodukt. Du betaler X for å få din reklame vist på Y antall streamer for en periode Z. Noe som jo ikke er et større problem siden alt på Twitch (99 prosent) er gaming-streams :wink:

Mao; Hadde vi sett CE reklame på Twitch nå ville det betydd at Funcom hadde startet sin “ordentlige / dyre” betalte markedsføring.

Stuck i familieselskap.
Får ikke grindet.
Finner frem jobblappis.
Fuck it.

8 Likes

8000players mot 4500 sist tirsdag

4 Likes

Kona sitter å spiller på stua(jeg på testlive), jeg hører “å faen” støtt og stadig :laughing:

4 Likes

8364 spillere online, 17 på GTS og 47 på Microsofts top paid liste :+1:

Hvor er vi om en uke?:thinking:

2 Likes

Gjetter heller på halvannen til to uker:

15-20k CCU, topp 4 GTS og topp 10 Xbox.

Kan legge seg enda høyere også :money_with_wings:

Til sammenligning: The Forest gikk ut av EA i går, 30. april, og er på topp 3 GTS uten nevneverdig PR av noe slag. Vi vet alle hvem som skal opp dit om én uke. Funcom har store PR-muskler denne gangen.

1 Like

Vil oppfordre alle aksjonærer til å spille spillet i selskapet de har investert i og gi tilbakemeldinger til Funcom ! Engasjer deg !

Du kan ikke forvente at andre vil spille spillet når ikke du som selv som medeier av firmaet spiller det ! Og du kan ikke forvente å få noe visst du selv ikke gir eller ofrer noe !

13 Likes

Og det er nå det gjelder å få finpusset spillet helt ferdig (!)
Jo bedre jobb nå, jo bedre for kursen .

Yikes! Skal CCU bare gå opp 3k - 8k, da sitter ikke jeg i Funcom. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Såppass, fikk aldri inntrykket av at forest var så veldig bra…har det kommet seg ?

Tuller du? Deg om det.

Det må da være strålende om man om en ukes tid ligger på 15 - 20k CCU. Da begynner man allerede å nærme seg Rust, og pluss / minus halvparten av ARK.

Det eneste som betyr noe er at tallene stiger. Og hvis forventningene skal være “omg ikke større enn ARK” dag 1 etter launch så frykter jeg for mange her inne.

Det kan godt hende CCU blir bedre. I så fall er det helt sinnsykt at CE tok tronen i survivalsjangeren innen 48 timer. Men ikke skap et falskt premiss om at dét liksom er en avgjørende variabel.

Det trenger ikke skje over natten. Og det er helt i orden.

Eksempel: The Forest, som har 90 % positive reviews, ligger topp 3 GTS (topp ~25 GTS de siste par årne) og solgt 3-5 millioner (hvis ikke mer) har 17k CCU akkurat nå.

7 Likes

Har aldri prøvd det selv, men spillet har svært gode reviews og solgt bøttevis.

Innlegg 10 000 i tråden :smile:

The Forest er mer som Subnautica, vanskelig sammenligning. Håper Conan er topp 3 etter lansering, helst en stund. Topp 5 i en måneds tid. Ellers helt ut til første kvartal.

1 Like

3800 fler spelare nu mot förra tisdagen

The Forrest: Playtime in the last 2 weeks: 03:07 (average) 01:08 (median)
Conan Exiles: Playtime in the last 2 weeks: 10:17 (average) 07:02 (median)

Mao, CCU-tallene er ikke akkurat sammenlignbare. Hvorfor? Min teori er at The Forest er singleplayer, mens Conan Exiles er multiplayer. Det gir en helt annen dynamikk når du kan utforske en diger verden sammen med andre spillere (PvE), eller få en fullstendig dynamisk opplevelse i PvP oppå PvE opplevelsen.

BTW, The Forest gikk ut av EA i går, før det lå CCU på 4k :stuck_out_tongue:

Riktig - det skrev jeg også. Det var for å gi litt perspektiv.

Mer interessert at du forklarer hva du mener er “bra nok” CCU for CE rundt- og etter launch.

Jeg synes å nærme seg Rust og passere 50 prosent av ARK vil være helt fantastisk uken(e) etter launch.

Du skrev du i så fall ville selge deg ut. Det fremstår litt nedsnødd. Da blir jeg bekymret for at du med flere faktisk forventer “hvis ikke større enn ARK med en jævla gang” så et det krise.

Skulle CE ta over tronen fra ARK gradvis gjennom 2018 og 2019 blir vi rike alle mann. Jeg tror ikke det skjer over natten.