Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Første uka så solgte CE 320k kopier og etter 5 dager så peaket CCU på 53k. Mao 320k/53k = 6 salg pr CCU

Hvis vi ved launch bare har gått opp fra 12k på søndag nå til 15k-20k søndag 13. mai, så vil CCU bare ha økt med 3k - 8k. Hvis halve økningen er nysalg, og den andre halvparten tilbakevendte spillere, så har du 1,5k * 6 - 4k * 6 = 9k - 24k solgte første uka, som er mindre enn det selger nå etter mine beregninger. :stuck_out_tongue:

La oss si at CE selger 100k nye kopier første uka, da forventer jeg å se minst 15k høyere CCU, eller 27k søndag 13. mai. :slight_smile:

3 Likes

9k online och plats 17 :heart_eyes:

3 Likes

Interessant poeng - men ville voktet meg vel for å fokusere for hardt på CCU. Det viktigste er GTS-plassering og reviews.

CCU är minst lika viktigt. Många som tittar på hur många som är online innan de köper.

Jaja, får bare gjenta følgende:

Jeg synes å nærme seg Rust og passere 50 prosent av ARK vil være helt fantastisk uken(e) etter launch.

Liker ikke å høre at dere forventer at CE skal bli størst og knuse Ark for evig og alltid allerede et par timer etter launch.

2 Likes

Forskjell på release dagen og “vanlige” dager. De første dagene så vil et spill normalt ha mye flere online en et som har vært ute i f.eks 1 år. Jeg håper de peaker likt som ved EA release :slight_smile:

2 Likes

Jeg følger med på tre metrics: google trends, ccu og reviews. Jeg er ganske sikker på at reviews er den metricen som følger salget best. Man må bare justere for 2000 kinesere som reviewbomber osv.

Grunnen til at jeg synes CCU og google trends er interessante nå er at det er metrics som sier hvor mange som er interessert i spillet nå, uten at Funcom har kjørt noe særlig reklame. De har ikke engang mailet tidligere kjøpere på flere måneder. Mao, at CCU har nådd 12k nå uten reklame sier for meg at ved launch, med massivt med reklame mot nye og gamle spillere, så kommer det til å bli liv. Jo flere som spiller, jo flere hører om spillet og jo flere kjøper.

The forrest har også mp

Ikke uenig - og jeg tror også det blir liv. Poenget som går tapt er at jeg ikke tror CCU på 20k er krise så fremt det fortsetter å stige.

CE har hatt store EA-probleme og er ikke et “nytt” spill. Derfor jeg har fokus på gradvis stigning i CCU, salg, og at positive reviews fortsetter å tikke inn.

CE trenger ikke ræv**** ARK uke 1 for at man skal kalle det en suksess.

3 Likes

Ser det nå, men la f… ikke merke til det når jeg sjekket tidligere. :stuck_out_tongue:

Tror ikke forige tirsdag er det man bør sammenlikne dagens antall spillere med. Mål heller opp mot lørdag eller søndag.

4 Likes

Man bør sammenligne dag mot dag, selv om 1 mai gjør dagen litt spesiell

Og The Forest har solgt over 3 mill. Holder Funcom seg der de er nå og får peaks på salg og oppdateringer så selger de dobbelt av siste året det neste året, den karamellen er verdt suge litt opp.

Edit: Jeg tror ccu uken etter launch går ligger langt over 40.000

2 Likes

Såklart! Jeg har sagt til eldstegutten min på 14år, at hvis CE samlet selger mer enn 3Mill ila. 2018 så vanker den en ny iPhone X på han :wink: . Han kom nettopp inn døren her fra en kompis, som han hadde fortalt at han gledet seg sykt til CE kom nå om 1 uke. Kompisen hadde aldri hørt om Conan / CE, men etter div. You tube videoer løp kompisen til moren for å spørre om han kunne få lov til å laste det ned (når det nå kommer til PS.), noe moren sa ja til. :star_struck: My boy!! Gutten min får selvsagt spillet av far. I tillegg så har jeg bestilt collectors edition til meg selv på PS4, samt EA på steam, selv om jeg ikke har PC engang :roll_eyes: :joy:

22 Likes

Med papirgevinst 1 mill NOK / per Funcom krone så er vel Iphone X bare en fis i havet :smiley:

1 Like

Det er nok mange som han kompisen til sønnen din som aldri har hørt om Ce før og som vil bli henrykt når de ser det fete spillet for første gang (!)

3 Likes

Dat %-gain tho

2 Likes

Kanskje jeg må ta det på nevøene mine også :joy:

2 Likes

Google søketrenden for: “Conan Exiles” er nå omtrent på samme nivå som det var etter at Frozen North expansionen var sluppet og Funcom akkurat hadde gitt ut Conan Exiles på Xbox.

For uka som avsluttet 28. april (ukene har søndag som første dag), så var søketrenden 15% så høy som EA-launch-uken. Uken før EA-launch, så var søketrenden 7% så høy. Mao, interessen nå er mye høyere enn den var på et tilsvarende tidspunkt før lansering i 2017.

Jeg tenker vi får en aldri så liten “spike” snart. :stuck_out_tongue:

10 Likes

Var visst flere av vennene til nevøen min som spilte Ce…

2 Likes