GTS plats 7
24.824 nå og vi nærmer oss HOD EA launchday 31.01.2017 som var 32.979. Roughly 8.000 to go - det skal holde hardt med nåværende takt på 2.000 ish/time.
Fortsatt lav review score… siste 20 og siste 40, hhv 65% og 70% . Tar vi bort de som klager på servermangel er vi nesten på 80% igjen…
Selv sitter eg å venter til de får opp nok servere slik at eg kan spille. Er det mange av oss så kan antall spillere øke fort når de får opp nye servere.
Noen som vet hvorfor det skal ta så lang tid å rulle ut nye servere? De gikk vel over til gportal akkurat for å håndtere skalering.
GTS #6
åttetegn
For å si litt om salgstakten på CE akkurat nå, Pillars 2 (launchet også i dag) lå over CE og forsvant like etter CE, men de er ikke tilbake på side 1 enda.
3 nye servere oppe i Russland
Er vel litt å gå på over there?
Tar vi plats 1 ?
Plats 4!
4 nå…
Jeg forstår det ikke, og synes det passer dårlig sammen med svaret Rui ga rundt hvor godt planlagt server hostingen var denne gangen. Det virker jo som de ikke har planlagt for suksess!?
Satser på at de får ryddet opp i kveld. Da er det fort glemt.
La de få litt tid, dvs noen timer. Noen spurt de direkte?
Tviler på vi tar 1.plassen mtp. total reviews fra Conan kontra Pubg. (725 reviews i dag på PUBG, 150 på Conan).
Da må det bli ekstremt stor økning i salg pga. streamere.
Tenker de heller vil ha litt for mye trengsel (som uansett kan være god PR) de første dagene ved launch og bra med spillere per server senere enn nok plass nå og tomme servere senere
Svar fra Joel:We’re spooling up servers, keep an eye on the steam page. Community guys are updating as we go.
Enig. 2. plass på Steam GTS nå er god som gull!
Flere som har brukt antall reviews * 70 for å få et omtrent svar på antall solgte på steam. Så i Conan sitt tilfelle atm.
138 reviews * 70 = 9660
Røft estimert antall av steam salg, så ikke ta dette som en fasit!
Det er nok for høyt, jeg tipper de selger mellom 5-8000 enheter på en 4. plass.