Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Tror ikke vi undervurderer PS4, er vel mer at vi har ekstremt høye forventninger til tallene der :stuck_out_tongue: - Det skal bli bra å få fasit på det nå er alt bare spekulasjoner

“Sommer”, som vanligvis betyr Q3 for børsnoterte selskaper.

3 Likes

Jeg aner ikke hvor mange. Så mange at jeg orker ikke telle de iallefall :sweat_smile:

Gott det da👍

Hadde jeg hatt CE på Ps4 skulle jeg faen meg gått gjennom alle servere og talt alle online spillere!

2 Likes

Ikke langt unna. I morgen snakker vi pluss 8 til :+1:god natt

2 Likes

USA er jo bare et bittelite marked, blir ikke inntekter av slikt😀

Merker jeg savner Steamspy, der fikk vi info om størrelsen på USA-markedet for CE. Mener å huske på at det lå rundt 40%, men det er noen måneder siden jeg så tallene…

1 Like

Hvordan ser PSstore listen ut idag? Klatrer CE enda?
Edit: og betyr nedgang i steam reviews at noen har refundert??

Wild West Online falt rimelig fort nedover på GTS lista da, nå på #76

2 Likes

Nej, det är klart! En nischmarknad för speciellt intresserade! Men kul att det funkar där också :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: fortfarande etta i USA kl 01.00

1 Like

Nummer 2 GTS UNZT!

4 Likes

Slik jeg forstår det fra videoene jeg har sett på YouTube så kan man ikke uten videre spille på samme maskin. Man møtes på serveren man velger seg, og begge vil da være i samme bilde.

Det er muligens mulig å spille flere spill samtidig på samme PC, men det betinger i safall et veldig spesielt teknisk setup.
Og da MÅ du ha (minimum) to skjermer.

Mao, om man ikke er særlig spesielt datainteressert og datakyndig så er det to maskiner/konsoller som gjelder, og hver sin skjerm.

Det er ganske konstant og utstrakt bruk av forskjellige menyer og dette vil føre til fullt kaos og veldig dårlig spillopplevelse (per def umulig) om man skulle dele kun en skjerm.

2 Likes

2a fortfarande!

1 Like

Men husk @antzzo. Noen mente at battlefield har solgt ut toppen sin så de selger nok ikke så mye som tidligere med en 1plass :man_facepalming: Ergo så selger heller ikke CE så mye med en 2 eller 3 plass. Vett ikke helt om det var en spøk eller om de mente det

Edit. Hadde vært utrolig kjekt å fått noe spikret salgstall på ps4 etter at det ble tilgjengelig

1 Like

Joda, men var i toppen en stund. Var da passende å bruke det som et eksempel :wink:

1 Like

Mulig att Battelfield ikke selger like mye som den gjorde men den selger MYE. Du må selge mye for å inneha 2 plassen i mai. omsetningen på Steam tilsier det. Sier noen noe annet er der rein og sjær løgn.
5 timer oppe på 2 plass for CE i natt. Så du listen med nye servere fra Funcom som @iHHelg la ut i går kveld? Funcom puttet inn 116 nye servere i går og vi driver fremdeles å lurer på om en 2-3 plass på Steam selger noe særlig. PS4 hadde 65 av de nye serverene . Vi ser fasiten foran øynene våres 2-3 plass på Steam, massivt trykk på servere. Sågar ventetid, enda så tviler vi. Jeg er ivertfall ikke i tvil, CE selger meget bra på både PC og PS4 . noe salg blir det også på X-Box. Ble lagt 3 nye servere der også.
Edit: denne setningen kom fra Funcom i går, likevel tviler vi.

Unfortunately, it’s been impossible for us to bring up new servers fast enough to meet the overwhelming demand.

6 Likes

Vil kalle det for trolling det de bedriver med. Ja jeg så serverlisten som de kom opp med. Men hvor fikk de de ifra for det gikk jo og rykter her inne at g punkt selskapet😜var tomme

Er bare å sjekke twitter profilen dems :slight_smile:

Siden vi ikke har noen håndfaste bevis på hverken det ene eller andre så tror jeg vi skal ha ett edruelig forhold til salgstall osv, det er unektelig bra at de setter opp nye servere og det vitner om godt salg, men å snakke om 2 millioner solgte før Qtall synes jeg blir for optimitisk.

Ja, de har solgt over 1 million som er veldig bra, det kan fort være 1.046.331 kopier. Da er det en stubb opp til 2 millioner solgte.

Siden lansering har de ligger på en plass på GTS som kanskje tilsier mellom 20-50.000 solgte om dagen? Etter i dag kanskje de har solgt 80.000 eller 200.000, det er stor forskjell. Holder de samme plassering i 4 dager til så kan det være de har solgt 160.000 eller 400.000. Her kan ting fort gå skeis ifht å skape unødvendig høye forventninger. Jeg snakker her om pc som er eneste vi kan anta noe ifht tidligere salg på tilsvarende plasseringer.

Om de skulle selge 250.000+ kopier i løpet av mai så ser jeg på det som bra, da sitter de igjen med 50+ mill netto. På 1 mnd :slight_smile: Defensivt? kanskje, la oss bli positivt overrasket! Tenker da på alle plattformer.

De kommer til å sige nedover på salgslistene etterhvert. Jeg er happy om de danser litt opp og ned på førstesiden, dvs topp 25, med ønske om at de legger seg inn på øvre halvdel fremover. 2000 solgte om dagen på PC alene gir over 12 mill netto ved salg til fullpris mnd. Det blir bra ila ett år, med diverse salg og oppdateringer

7 Likes