Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Som privatperson kunne man igår ikke bestille servere hos G-Portal.

Fordi det var tomt.

Samme beskjed idag. Jwg tror de har pauset all privatleie for at Funcom skal få de serverene de trenger.

7 Likes

Jeg er også redd for det. Ut ifra antall reviews og google trends

image

så ser vi at interessen er høy, mye høyere enn ved Frozen North, men ennå godt under EA. EA var en perfekt storm av funcom. De traff perfekt med twitch, lanseringstidspunkt og en strålende pressekampanje etc. Å forvente like bra salg på PC nå som ved EA er å strekke strikken for langt tror jeg.

Jeg håper mer på at CE kan selge jevnt godt over lang tid, med mye mer ved salg enn en voldsom plassering nå for så å falle til nesten null salg etter en stund, noe som vi delvis så ved EA. Det er spillets kvaliteter som skal selge dette spillet, ikke hypen denne gangen.

4 Likes

Og det tror jeg det ligger til rette for. Dongslideren er ikke like dagsaktuell nå som den var, der har du halve hypen ifht nå :wink:

De som sa det var tomt hos g portal trodde jeg at de mente det var tomt også for funcom. Men mulig jeg misforstod. Uansett så har flere hundre servere blitt rullet ut for alle 3 plattformer. Thats good

2 Likes

Jeg tror G-Portal somsagt har stoppet all privat utleie fordi både Funcom og G-Portal vet at helgen blir den store ilddåpen.

7 Likes

Vi hopper ti plasser opp til en 19. plass på xbox . https://www.microsoft.com/en-us/store/top-paid/games/xbox?icid=CNavXboxGamesDownload

6 Likes

Mange her som jeg ikke skjønner at klarer å eie aksjer. Det er lassevis av spill som har solgt million på million uten å konstant ligge på topp 10, men Conan Exiles i dag skulle falle til plass 4 eller 5 så vil det nok utløse sammenbrudd for enkelte. Virker nesten som at en del er en hårsbredd fra fullstendig panikk til enhver tid.

21 Likes

GTA V solgte rundt 2.2 million kopier på under en måned. Noen som vet hvilke plassering de hadde på Steam da? ?

Så tvil om salgstall, og å trekke frem hvert eneste negative review som om det hadde avgjørende betydning er visst strategien for å få kursen ned.

4 Likes

Steam var sekundærplatform, Det var ikke hovedplatform.

Fungerer kun fordi det er så mange som ligger på gjerdet med nervøse rykninger og stolpen i munnen er eneste balansen de har.

Ikke at jeg mener noen skal holde seg unna, jeg bare ser for meg at jeg hadde selv mistet forstanden på et blunk om det var meg.

4 Likes

Det er også mange av dem som er langsiktige i Funcom som ikke forstår at det å utnytte kortsiktige tradingmuligheter i Funcom er noe ganske annet enn å ha panikk :wink:

1 Like

Men grunnen til at det oppstår kortsiktige tradingmuligheter er jo fordi mange har panikk :wink:

5 Likes

Angående flere steam reviews ved early access release vs nå, kan det også ha sammenheng med at det da var mye mer bugs som gjorde folk forbanna?

3 Likes

vet ikke, men GTAV kostet 137 milloner dollars i utvikling ref wiki, og de hadde tjent inn alt på lanseringsdagen! GTAV er ett AAAA spill sammen med Fifa og kanskje COD/Battlefield. Conan er høyst AA

3 Likes

Total avsporing, men her er detaljene.

Steam var somsagt sekundærplatform for GTA, Rockstar sin egen platform var hovedplattform.

Sales
Within 24 hours of its release, Grand Theft Auto V generated more than US$800 million in worldwide revenue, equating to approximately 11.21 million copies sold for Take-Two Interactive.[137][m] The numbers nearly doubled analysts’ expectations for the title.[139][140] Three days after release, the game had surpassed one billion dollars in sales, making it the fastest selling entertainment product in history.[141][n] Six weeks after its release, Rockstar had shipped nearly 29 million copies of the game to retailers, exceeding the lifetime figures of Grand Theft Auto IV.[143] On 7 October 2013, the game became the best-selling digital release on PlayStation Store for PlayStation 3, breaking the previous record set by The Last of Us, though numerical sales figures were not disclosed.[144][145] It broke seven Guinness World Records on 8 October: best-selling video game in 24 hours, best-selling action-adventure video game in 24 hours, highest grossing video game in 24 hours, fastest entertainment property to gross US$1 billion, fastest video game to gross US$1 billion, highest revenue generated by an entertainment product in 24 hours, and most viewed trailer for an action-adventure video game.[2] A digital version was released on 18 October for the Xbox 360,[146] which went on to become the highest grossing day-one and week-one release on Xbox Live.[147] As of May 2014, the game has generated over US$1.98 billion in revenue.[148] As of August 2014, the game has sold-in over 34 million units to retailers for the PlayStation 3 and Xbox 360.[149] By December 2014, the game had shipped 45 million copies, including 10 million copies of the re-released version.[150] As of February 2018, the game has shipped over 90 million copies worldwide across all platforms,[151] and generated over US$6 billion by April 2018, making it the most profitable entertainment product of all time.[152][153]

In the United Kingdom, the game became the all time fastest-selling, selling more than 2.25 million copies in five days. This broke the record set by Call of Duty: Black Ops at two million copies over the same period. It broke the day one record by selling 1.57 million copies and generating £65 million.[154] In two weeks, the game sold more than 2.6 million copies and generated £90 million, which accounted for 52% of games sold September 2013.[155] After three weeks on sale, it beat Grand Theft Auto IV’s lifetime sales in the United Kingdom.[156] In its fourth week, it became the fastest-selling title to break the three million barrier in the UK, thus overtaking Black Ops II’s lifetime sales.[157] In November 2014, the game became the best-selling game of all time in the UK, overtaking Black Ops.[158] The game was similarly successful in North America: it was the best selling game in September, representing over 50% of software sales[159] and boosting overall software sales by 52% compared to September 2012.[160]

4 Likes

CE har solgt mye mer nå enn de gjorde ved EA-launch.

Mye mer.

2 Likes

Salget ved EA var jo ekstremt, jeg tror egentlig ikke de har nådd dette altså. Innmari synd spillet ikke var bedre da, det kunne jo ført til litt av hvert.

Det er tre plattformer nå og PS4 kan nok overraske storlig, bare se på forholdstall hvor mange PS4 servere som har blitt åpnet siden 8. Men over 300k så langt? Tja… Jeg tror egentlig ikke det. Kanskje?

1 Like

Fun hadde ikke mulighet til det pga behov for innkomster …
…Men neste gang det blir Ea lansering kanskje det blir andre boller :wink:

Det har du ikke noe grunnlag å påstå, du kan jo skrive jeg tror så kan ingen arrestere deg :wink:

2 Likes