Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

IMG_1589

11 Likes

Som nevnt tidligere ville man med stor sannsynlighet bikke 30k ingame i 12tiden. Status nå 11.55 er 30265.

4 Likes

Vi er nå på det punktet hvor CD Projekt var når de ga ut Witcher 3 for tre år siden. I etterkant har kursen gått 7-gangen.

7 Likes

Men det var vel den gangen når tredjeplasser ga salg? Du må huske den tiden er forbi nå.
I beste fall får vi håpe Funcom består, at vi slipper en ny BT.

2 Likes

Eller da Frontier Developments ga ut Planet Coaster.
image

3 Likes

80K i døgnet på alle 3 plattformer høres alt for optimistisk ut…

Gi meg en grei forklaring på hvorfor det ikke skulle være det istedet for å bare si at det er for optimistisk. Ps4 selger bedre enn PC og PC selger bra på topp 3 + Xbox.

2 Likes

Selger CE 5-10 prosent av det GOW gjorde de første dagene selges det mer enn 80k hver dag på PS4 alene.

4 Likes

Har vi noen indikasjoner på at det selges mer kopier på konsoll iforhold til steam? Steam er rundt 25-30k hvis vi går utifra regnestykket til Dota 2 turnerningen.

Bruker du dota pricepoolen får du et tall som er LANGT over20-30k.

Bruker du reviews får du rundt 20-30k.

Så Frost Punk kan selge 250k på 66 timer på Steam, ved å veksle mellom å ligge på 1,2,3 plassen.
Mens CE som mere eller mindre har ligget limt til 3 plassen duppet innom 2 plassen de tre siste døgnene på GTS lista. PS4 lista lagger med to døgn, dvs att CE har solgt godt nok til å kunne ha hatt 2 plassen tidligere men lagget har hindret dette. I dagene fremover jamner dette seg derimot ut. X-Box selger noen kopier. Retail ? Blir rapportert om mange tomme hyller. CE ligger altså høyt på flere lister men flere har lave forventninger til salgs tallene? Tror mange her inne kommer til å heve øyenbryna over antall kopier spesielt på PS4. Funcom rapporterer vel bare samlet salg , samma det da.

1 Like

Nei, ikke hvis vi snakker i døgnet. Da blir det trolig rundt 30k. det jeg regnet ut for 3 dager siden.

@Christian du er en nøktern mann ned begge beina godt plantet i jorda. hva tenker du om 2 plass på PS4 lista? utviklingen av spillertall etc. Vi er nesten 5000 foran gårsdagen, 37853

Noen som har lyst å ta på seg ansvaret med å lage en avstemming for hvor mange kopier man forventer at CE har solgt til nå? kanskje man får luftet stemningen litt her da. Jeg prøvde å lage avstemming selv, men er tydeligvis for evneveik til å få det til :sweat_smile:

1 Like

Da har du trukket fryktelig mye ifra. Vi fikk 300k på 3 dager ETTEr at vi hadde delt summen på 2. for å dekke inn usikkerhet.

150 - 300k på PC. PlayStation er MYE og Xbox noe. Hva mye og noe betyr er uhyre vanskelig å anslå.

Trakk bare fra steamcut, men gikk bare utifra første døgnet fordi da var de rundt hverandre på listen. Det er klart det er store usikkerheter med det regnestykket dog.

Nå er dota valve. så tviler på det er steamcut. :=)
Du må også huske at kun 25% av inntektene går til premie potten.

Så først må du gange alt med 4

Beklager. jeg har såklart ikke tatt med steamcut på antall solgte siden den dota 2 er valve, men tok det med når jeg regnet videre på inntjening. Og jeg ganget alt med 4. Kom fram til 35k hvis jeg husker riktig, men kompendiet lå over CE på listen så da velger jeg heller å være pessimistisk å si 30k.

Hva tror du en 2 plass på PS4 gir i salg?