Jeg har ingen anelse faktisk, tror det kan være en dark horse. Spennende at de store konkurrentene som ark ikke er der.
Snakker du om 30k i døgnet på steam, eller 30k totalt til nå?
En sånn plassering på PS4 må minst ligge på 20-30k om dagen. Trolig vesentlig mer.
30k i det døgnet jeg sammenlignet med kompendiet til dota2. Så CE har solgt mye mer enn det.
Jeg tror de har solgt over 100k på PS4 utfra CCU.
CCU på PC trenger ikke korrelere med salg, så der har jeg sett på reviews.
Er dere helt sikre på at salg som skjer fra hjemmesiden til DOTA kommer med på toppselgerlisten? Jeg ser man må logge inn via Steam, men likevel…
Jeg tror de har solgt over 100k på pc også. Blir et ok tall når man adderer.
@Wolf skulle vært artig med en ny servertelling, CCU anslag i kveld. Men det er sikkert helsikes mye jobb?
Minst solgt 150k på PC, hvis man bruker selv de mest konservative beregningnene.
Det tror jeg også, jeg har da tatt salget fra de siste 30 dager. Ved en vanlig lansering, så ville salget kun ha blitt telt fra launch dag, men pga EA, så kunne man jo spille/reviewe før det.
Hvilken multiplikator bruker du? 60xreview?
Jeg har brukt 58, som ved sist launch.
Kan bli spennende å se når de legger ut denne artikkelen for mai måned. Dessverre tyder det på at de ikke legger ut artikkelen før 3-4 uker etter slutten av måneden.
https://www.forbes.com/sites/erikkain/2018/04/25/the-best-selling-video-games-and-hardware-of-march-2018/#23aa3dd74aa4
Mulig verdt å merke seg at PUBG ligger på 13. plass i mars (uten PC salg, altså bare xbox om jeg ikke tar feil). For øyeblikket ligger de på 3. plass på xbox top paid games. PUBG hadde EA i desember og ble lansert i mars i år. Noe å tenke på mtp. CE sin plassering på PS, der det også selges mer enn på xbox.
Har brukt en annen tilnærming enn de fleste her. Gått utifra statistikk på markedsandel og ps/xbox er da pc x 1,03. Var lagt ut en spillrapport på forumet for en tid siden. Er på mobil. Bull er bull og ser ikke funcom følge slavisk eps uansett😅
Jeg har en liten mistanke om at andelen som spiller single player på konsoll er høyere enn for PC, men har ikke klart å finne noe som støtter dette. Konsollfolket må jo betale for å spille online, og i tillegg forbinder jeg konsoll mer med å chille på sofaen, og PC mer med CS, Star Craft, Dota etc. altså mer kompetitiv gaming. Dette er pur spekulasjon fra min side. Noen som har noe mer innsikt rundt dette? Kan CCU for PS4 hjemme store mørketall?
Vi bikker snart 41k online nå
Kommer fler om 2 timer når siste runden av Premier League er ferdig
Allerede på 41400 spillere.
Viss vi følger gårsdagens økning slavisk, vil CE gi oss 50335 spillere i kveld.
Du skal ha for forsøket😅