Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Forventet at CE synker på listene. #7 nå. Reviews steam også synkende, så dette matcher. Ps4 lista henger vel noen dager etter, så kan hende vi holder stand inn i helgen der?

Det som blir veldig spennende er jo hvor salget stabiliserer seg. Ved EA datt vi jo flere hundre plasser etterhvert. Det skjer ikke denne gangen. Funcom jobber bra og det meste er vel rettet opp i av småtteri som ikke var polished til launch. Det er flere features som skal inn. Tror og håper CE er å se på side 1 og 2 i lange tider.

Gleder meg til MYZ nyheter jeg nå🍇

4 Likes

Ligger fortsatt foran spill som The Forest, Rocket League og Divinity, så det er egentlig ikke så mye som har endret seg, med unntak av at det er kommet nye spill på listen.

3 Likes

image

Trender fortsatt godt over EA. Spent på helgen nå.

11 Likes

Tror PS4 er en stor joker. Vi vet rett og slett ikke. Spillemønster osv er nok litt forskjellig fra PC. Veldig spennende!

2 Likes

image Beating ark jow!

10 Likes

Fallet nå ser jo egentlig ikke ut til å være et fall hvis man justerer for ukedag.

7 Likes

Ikke når man sammenligner med ARK iallefall.

2 Likes

Hvis det er PS4 du snakker om, så ser det ikke sånn ut. EU-reviews er lavere enn for USA. Man burde justere for de 171 reviewene som ble borte fra EU pga to versjoner en stund.

Jeg forkastet min estimering av PS4-salget utfra reviews i USA vs salg totalt i verden når jeg fikk med meg hvor høy CCU var. Er ikke så lett å estimere salget på konsoll gitt!

7 Likes

CE med en fin 13. plass i UK top 40 for forrige uke. Merk at dette er “entertainment software” og ikke bare PS4.

https://www.chart-track.co.uk/index.jsp?c=p/software/uk/latest/index_test.jsp&ct=110015

CE godt foran Forza Horizon 3, som kommer inn på top 40 etter at det ble bundla sammen med Xbox one S.

Tipper den selger en del i UK den der i løpet av en uke.

http://ukie.org.uk/news/2018/05/fourth-week-no1-sony’s-ps4-exclusive-‘god-war

7 Likes

image

12 Likes

Kommer jo litt an på hva man mener er en god sammenlikning. Det er sikkert et normalt/ordinært fall justert for ukedag om man sammenlikner med spill som ikke nettopp har hatt launch, men hvis hypotesen er at CE har solgt og fortsatt selger knallbra ifm launch så burde jo spillertall reflektere dette i form av sterkere oppadgående trend.

For min del synes sammenlikning med ARKs nåværende spillertall mindre relevant. Om man derimot sammenlikner med ARKs launch-tall får man en mer interessant trendsammenlikning som kan gi tidlig indikasjon på hvordan CE gjør det.

1 Like

Det er sant, nå tror jeg ikke CE selger så knallbra nå, men bra, og jeg tar det som et veldig positivt tegn vs EA-lanseringen at spillertallene ikke detter som en stein. Det er mye lettere å selge spillet ved oppdateringer og tilbud hvis det har en større aktive spillerbase. Det gir også en bedre mulighet til å selge evt DLC-er framover hvis de ønsker å gå den veien.

2 Likes

Trenden kommer til å mose ea :smile: 6. plass steam, 5. plass Xbox og 1. plass PlayStation, det blir penger av sånt :rocket::money_mouth_face:

2 Likes
15 Likes

Var mange som var meget fornøyd med CE der og anbefaler ham å ta en runde :+1:

6 Likes

Oh yes mye positivt i svarene, han er stor på twitch så satser på han fyrer igang…

2 Likes

Altså, leste kommentarene der. Er jo helt ville tilstander.
Det beste er jo at folk elsker spillet.

Anbefaler alle med aksjer å ta en kjapp titt på de kommentarene bare for å få en enda litt bedre start på dagen :slight_smile:

4 Likes

Det er det jeg kaller bra reklame! Svarene til tweeten er jo full av folk som synes spillet er kjempegøy, om noe buggy.

3 Likes

Selvfølgelig skal cohh streame etter at jeg reduserte antall aksjer :rage:

4 Likes