Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Opp til 6 plass på X-box lista. :+1: CE sniiiiiker seg oppover. :clap:

9 dager med diverse høye listeplasseringer må da ha gitt Funcom mye :moneybag: i kassa ?

13 Likes

Håper dere fikk godt betalt dere som solgte. Har troen på at veien videre er opp.

2 Likes

Det er mye som tyder på nok en ny reprinsing. Også bra at flere har solgt alt og litt. Ikke fælt lenge til Myz kommer med mer. Spent på hvordan kursen skal kunne gå noe særlig ned nå.

3 Likes

Jag tycker vi nu ser de nivåer som man var var nöjd med ”förr”; dvs när vi så vitt hade börjat se konturerna av Funcom 2.0. Idag är situationen en helt annan: vi är nästan skuldfria, CE har varit (och fortsätter vara) en succé både i EA & full-lansering, delägarskap i HS och reducerad IP kostnad (i tillägg till IP-intäkter), MYZ som kommer i år osv osv.

Jag har inget emot att folk säljer; det är bara att gratulera med vinsten. Men sakerna jag listar ovan är några av anledningarna till att jag väntar :blush:.

Gratulerer med dagen alla norrmän!

14 Likes

Jeg er tildels enig. Du gjør riktig i å putte disse tinga i “Weaknesses”. Men jeg hadde ikke svartmalt det med “dårlig”, slik som andre her har poengtert. Vi må huske hvilken sjanger vi er i og hvilken standarder som finnes der innen de forskjellige aspektene av spillet.

• “Dårlig combat” - De fleste survivals fokuserer det meste på ranged combat (Guns and arrows). At CE klarer å produsere et nærkampsystem som fenger og funker - og som er intuitivt og ikke for repetitivt - Syntes jeg fortjener en bedre karakter enn “Dårlig combat”.
    4/6 IMO.

• “Dårlig AI” - Gjelder det samme her også; sjangeren er notorisk for dårlig AI aka “zombie AI” sammenlignet med andre spill, FPS og Singel player spill spesielt (Nå skal det sies at jeg har opplevd verre AI-Bugs i SKYRIM enn det jeg anda har opplevd i CE; så alt er relativt). Men at AI’en er dårlig ift universal standard er ikke å skyve under et teppe. Jeg opplever dog at AI’en nå etter launch tilfredsstiller bunnlinjen for hvordan den burde oppføre seg, og jeg har tro på flere forbedringer etterhvert.
    Fra et survival-spill perspektiv får den ternikast 4/6 fra meg.
    Fra et universalt spill perspektiv skal den kanskje ned i 3/6.

• “Lite mål og mening med spillet” - Målet og meningen står selvforklart i spillsjangeren. “Survival” :slight_smile:
    Mål og menings-messig gir jeg CE 5/6, uten tvil. Kanskje med det mest omfattende bygge- og crafting system menneskeheten har sett duker for meget mange mål og meninger. For ikke å snakke om meningen quest messig; og finne ut hvordan å komme seg til h*** ut av the Exiled Lands hvor alt vil spise deg. :slight_smile:
    Om folk mener det er tafatt med innhold i spillet, aka “mål og mening” - Så spiller de feil type spill. Om de prøver Rust, 7D2D, ARK, diverse ymse Arma II & III mods så ville de nok forstå.
    Synd at folk ikke tar høyde for dette før de kjøper spillet for så å bli skuffet. Mer salg for oss men også mer negative reviews. Forstår godt hvorfor du har denne på “negative”, selv om jeg syntes det er merkelig at det skal være slik!

• Grindy - Takk gud for at du kan justere innsanking- og crafting slik at det går fortere! :pick::pick::hammer_and_pick::hammer_and_pick:
    For CE syntes jeg personlig scorer 10 av 10 på grindyness lvl! :stuck_out_tongue:

Personlig tror jeg CE kanskje blir den siste “store” surival tittelen på en god stund. Hypen for survival peaket vel i 16/17 og daffer av nå, så vi får se.
Andre store spilltitler er selvfølgelig alltids en trussel for CE.

Har de introduksjonssystem? :joy:
Alt jeg fikk introdusert var en bar rumpe :star_struck::star_struck:
insert puns below!

11 Likes

Journey systemet fungerer bra :slight_smile:

2 Likes

Takk jeg er enig i det du sier. Gode poenger det.

Introduksjonssystemet i form av oppdrag som gir erfaringspoeng. Gjør man disse oppdragene så blir man kjent med ‘mechanics’. Er mest for nye spillere i sjangeren.

1 Like

Ja selvfølgelig, det greiene der ja :blush:

8 Likes

Gitt at kampanimasjonene og våpenfølelsen ikke er der du håpet at de skulle være, selv når Exiles fungerer mer eller mindre korrekt, gir det ikke mye godvilje til å se bort fra feil når de oppstår. Men disse manglene er ikke nok til å avskrive spillet helt:

1 Like

Grei artikkel, men hva med å nevne https://store.playstation.com/en-us/grid/STORE-MSF77008-TOPGAMES/1 ? :smiley:

2 Likes

Nettstedet (Eurogamer.net) liker presentasjonen av Conan-universet, mener kampsystemet er «ganske solid og robust» og trekker også frem elementer som sanking og håndverk.

Tror det går mye på personlige preferanser når det gjelder kampsystemet.
Jeg synes det fungerer greit innenfor denne sjangeren, men det kan jo helt klar forbedres også.

2 Likes

Ny youtube kanal med 1.3 mill abonnenter har begynt med Conan videoer: https://www.youtube.com/watch?v=bj1nm1c6Plo

Lagt til for 19 timer siden og har allerede rundt 77k views. De har ikke spilt exiles før, men har tidligere laget en veldig populær serie med Rust. Tror de kan dra med seg mange som er interessert i sjangeren!

15 Likes

De må da vel være lov å prøve seg?

image

Angående spillertall,det er nå naturlig å begynne å sammenligne med samme dag forrige uke. Selv om enkelte argumenterte for att tallet den dagen, ble ekstra høyt grunnet himmelspretten.
Sist ukes torsdags topp var 37767.
Ce passerte den nå med 38743, bare litt foran men ennå ca 30 min til med stigning.

6 Likes

Nå har jeg tatt en kjapp oppdatering på regnearket som tar basis i reviews og topplisten for beregning av salg på PC for Conan Exiles. Nå har jeg ikke tilgang til samme statistikk som tidligere, men har likevel en grei basis for tall, og har også bakt inn reviews fra andre forhandlere enn Steam.

image

image

Link til forrige post på dette ligger her:
Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

21 Likes

Hva mener du totalsummen er ?
Sum Q2017 og 18 er 1 056 413 mens sum uker er 1 038 344. Diffen er kun på 18 069…

Uansett over en mill solgte på PC pluss Xbox Pluss Ps4 pluss retail. Noen som vil estimere summen? Jeg tror vi er på ca 1,5 mill solgte totalsett.

3 Likes

Det blir litt småfeil siden jeg måtte gå over til uker men har ikke så stor betydning. Skal se over det og ta en justering…

4 Likes

Många nya spel plus stora spel som har rea. Sen började även Paradox sin PDXCON kampanj. Rea på alla titlar. Vi kommer inte hålla topp 10 i helgen. Men lär vara drag i omsättningen ändå. Blir att kolla reviews