Hvor mange Facebook-følgere har spillene i “Top 10 Open World Survival Games”? Måtte sjekke (dårlig vær nordpå), men dette ble mest som en kuriositet, da jeg ser vi ikke kan sammenligne antall Facebook-følgere med antall solgte spill. Rett og slett fordi utviklerne har forskjellig SoMe-strategi. Alle har en viss tilstedeværelse, men #1 på listen (Rust) har slett ikke flest Facebook-følgere (mens jeg skrev dette mistet de faktisk en følger). Jeg liker uansett at Funcom er aktive i sosiale medier - Kanskje, kanskje gir det noen hundre ekstra spillere? 10k følgere tre-ish uker før release er, uansett om det betyr noe eller ikke for antall solgte eksemplarer, ganske kult 
Conan Exiles 10139
Reign of Kings 7674
Hurtworld 4761
Savage Lands 1994
7 Days to Die 334070
Space Engineers 71744
The Forest 37212 (Endnight Games’ side, de har ingen offisiell side for spillet)
H1Z1 154192
DayZ 140926
Ark: Survival Evolved 145809
Rust 60075
Om EA blir en suksess ser jeg for meg at når/om modding-implementation kommer som nyhet vil det være en stor trigger. Håper de endrer mening om at moddingen skal komme etter EA, eller at jeg tar feil og at de mener etter EA-launch. Modding i Skyrim/Ark er enormt, men Rust har ikke tatt med modding.