Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Hvor mange Facebook-følgere har spillene i “Top 10 Open World Survival Games”? Måtte sjekke (dårlig vær nordpå), men dette ble mest som en kuriositet, da jeg ser vi ikke kan sammenligne antall Facebook-følgere med antall solgte spill. Rett og slett fordi utviklerne har forskjellig SoMe-strategi. Alle har en viss tilstedeværelse, men #1 på listen (Rust) har slett ikke flest Facebook-følgere (mens jeg skrev dette mistet de faktisk en følger). Jeg liker uansett at Funcom er aktive i sosiale medier - Kanskje, kanskje gir det noen hundre ekstra spillere? 10k følgere tre-ish uker før release er, uansett om det betyr noe eller ikke for antall solgte eksemplarer, ganske kult :slight_smile:

Conan Exiles 10139

Reign of Kings 7674
Hurtworld 4761
Savage Lands 1994
7 Days to Die 334070
Space Engineers 71744
The Forest 37212 (Endnight Games’ side, de har ingen offisiell side for spillet)
H1Z1 154192
DayZ 140926
Ark: Survival Evolved 145809
Rust 60075

9 Likes

Mulig de gjør det like bra akkurat nå, siden de ikke har noen andre steder å gå til. Men det er nok en lavere terskel for å gå over fra Ark til CE hvis man er misfornøyd for å si det sånn.

CE kan bli ARK for de med litt dårligere pcer og litt mindre tid. Regner med at CE er någenlunde optimalisert slik at man kan kjøre det greit på dårligere pcer med lave instillinger. ARK har vært litt “alt eller ingenting” i forhold til performance. Og standardinstillingene man logger inn med første gang er alt for høye for gjennomsnittsmaskinen, som kan føre til et dårlig førsteinntrykk (Hvertfall var det sånn for 7mnd siden da jeg spilte ARK). Kjedelig å logge inn første gang til lagspikes og crash på trege maskiner slik det delvis var i ARK i starten. Potensialet er der for de med dårligst pcer, men for de med gode maskiner er ARK helt konge i forhold til grafikk, gameplay og mulighetene for å pushe pcen litt. :slight_smile:

Det er ofte sånn i spillmarkedet at alle vil spille det som er populært, så vi får satse på at CE blir populært fort :slight_smile:

Skal oppgradere fra gtx 770 til 1070 til release av CE så jeg kan se det skinne. 4000kr har de fleste råd til å oppgradere til. Utfordringen er at mange sitter og spiller på Laptop er, det kan bli litt heavy på nye spill

1 Like

Urelattert til forumdiskusjonen: Har du prøvd å modde Skyrim? Da kan du virkelig få sett hvor bra du kan få et spill til å se ut på pcen din :slight_smile: En av grunnene til at både Skyrim og Ark har gjort det bra er at de har åpnet for modderne. Håper Funcom har tenkt på dette også! Da går jeg all in ved første nyss om det.

[utvikler] 8. sep, 2016 @ 12:35pm
Modding is on our post Early Access roadmap, but we’re not going into the full modding features

En av grunnene til at Dayz så dagens lys, arma 2.zombie mod var det vel? Minecraft er også ett annet eksempel på suksess rundt modpacks

Blir en spennende dag imorgen. Jeg fjernet nettopp stopp loss’en som jeg hadde satt på 2.22

4 Likes

“Modding is on our post Early Access roadmap, but we’re not going into the full modding features yet.” - Jens Erik 8 sep, 2016 på Steam. :slight_smile: @holmes @FreddyG Se hva man kan finne om man leter litt :wink: Om EA blir en suksess ser jeg for meg at når/om modding-implementation kommer som nyhet vil det være en stor trigger. Håper de endrer mening om at moddingen skal komme etter EA, eller at jeg tar feil og at de mener etter EA-launch. Modding i Skyrim/Ark er enormt, men Rust har ikke tatt med modding.

1 Like

Trenger bare leite 3 hakk opp her :wink:jeg husker de nevnte det eller om jeg så det i en kommentar

1 Like

Ja, eneste problemet er at vi ikke vet om eller når det kommer. Kan være om 1-2 år, og da er det liten vits i å satse på den triggeren. Om de kommer med noe mer enn et par poster på Steam rundt dette blir jeg kjempe positiv, fra å være litt avventende. Har enda ikke sett et eksempel på et spill som gjør det dårligere etter å ha tatt i bruk mods, og nå som Steam har begynt å optimalisere sin løsning rundt mods for spill synes jeg det er naturlig for CE å ta dette i bruk. Det beste hadde vært om de brukte Nexusmods som hovedsatsing, men Steam Workshop er en grei andreplass. Det står ingen ting i veien for å benytte seg av begge deler også. Nå håper jeg virkelig Funcom synker ned til 1.80 eller noe idiotisk som det i morgen så jeg kan fylle på med god samvittighet :slight_smile:

http://www.nexusmods.com/games/?

Som dere kan se, over 1 milliard nedlastede mods til Skyrim fra denne siden. Å få CE inn her hadde gitt spillet mye oppmerksomhet :slight_smile: Rundt 12 millioner medlemmer på siden. Kom igjen Funcom! :stuck_out_tongue:

Hehe ja, vi fant samme post :slight_smile:

1 Like

Blir litt overrasket om vi ser kurser under 2kr før launch.

2 Likes

Jeg også :slight_smile: Men hadde vært digg for min del ^^

Da har du missforstått :slight_smile: Mods er serverwide i slike spill. Dvs at man har vanilla servere som er uten mods, og modded servere som har de modsene servereieren vil ha med. Alle på samme server må ha riktige mods for å kunne logge seg på, og modsene lastes ned og installeres automatisk(Sånn det er i ARK nå) når man logger på en modded server. Så nei det er ikke valgfritt hvilke mods hver enkelt spiller har, det er det servereier som bestemmer for alle som vil logge på serveren hans.

1 Like

Nå har Funcom lagt ut videoen på sin egen kanal. Mange hypete kommentarer der.

5 Likes

Det kule er at de vokser BRA på youtube for tiden! Lagt på seg 4k subs siste 30 dager :slight_smile: Gratis PR og de har skjønt at de må bruke kanalene som er tilgjengelig… FB/Instagram/YT/Reddit etc…