Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Tror de selger mer enn det pr døgn. De har solgt 20-25.000 pr dag siden 8 mai. Og ce selger mer på ps4 enn de gjør på xbox og pc tilsammen. Tror nok 10-12.000 i døgnet

2 Likes

Det jeg tenkte på ja :slight_smile:
Gratis DLC’er er alt de har lovet under EA + “pynt”

1 Like

Hva blir da ditt totale anslag på PS4? Av 22k om dagen er 12k salg US PS4. X-box rundt en 3k (gir en total på 50k)? Da er det 7k igjen til til pc og resten av verden på PS4. Hvis vi setter 5000 av de på PC, så havner vi på rundt 80k totalt der. Laber omsetning på topp 4 GTS isåfall. Vi selger vel ikke 22k dagen pr. nu dog.

Inte glöm att Japan-release kommer påverka salget ganska betydligt…

5 Likes

Av 12k pr dag på ps4 så er det world wide. Ikke bare US. Tror nok de selger det fremdeles med 1plass på listene de fleste steder.
Tror vi bikke 500k antall solgte på alle 3 plattformer før 15 juni (før Japan setter igang :money_mouth_face:). Så 2 millioner totalt for 2018 burde gå fint.

2 Likes

Da er vi ganske på linje. Trodde du mente 12k for US. :wink:

1 Like

En viktig sak är att CE har sålts till “fullpris” sedan 8:e maj. Diverse salg på alla platformar kommer påverka försäljningen betydligt. Tror vi får se 2+ M sålda i 2018 (inkluderat Japan).

1 Like

Mener du da 600k til i 2018, eller 1,6m til i 2018? :slight_smile:

1 Like

Og IP-kostnaden er borte nå.

edit:
Rettelse halvert skal det være.

3 Likes

Jag menar 600k till i 2018. Men; jag skriver 2+ så jag är medveten om att det är lite konservativt… :wink:

Ip-kostnaden er halvert :wink:

Jeg er mer konservativ og tenker 400k og får fortsatt det til å gå opp med kursen. 600k ekstra i 2018 ser jeg på som et sannsynlig scenario også. Da mener jeg vi skal opp. :slight_smile:

Jeg tenker jo også at de har solgt rundt 100k på konsoll/pc i ukene før launch, som ikke er tatt med i de 400k. Mao, så har lanseringen gått endel bedre enn EA-lanseringen. :slight_smile:

4 Likes

Det är liksom en helt annan situation i Funcom idag. En liknande turnaround ska man leta rätt länge efter. I tillägg till allt annat positivt som skrivits de senaste dagarna så är bolaget idag nästintill skuldfritt :muscle: :slightly_smiling_face:

Glad att jag kom in när jag gjorde och sen är ju livet så mycket mer spännande som Funcom-ägare ;).

7 Likes

Jeg sikret endel på 19-20 kr, skal se om jeg får :fishing_pole_and_fish: litt framover, får se hvordan gamblerne i Funcom tolker de neste ukene. Jeg kommer ikke til å stresse med å komme meg inn. Worst case er at jeg sitter på en pen sikret gevinst. :slight_smile:

2 Likes

Så då har du i praktiken bara 300k kvar i ditt estimat? :wink:

Hvis du tenker på kurs vs salg, så ja. Tenker vel egentlig at de klarer å selge 400k til, så… :stuck_out_tongue:

1 Like

Lätt… 400+ tusen till. Snart stor Japan och DLC och MYZ och vidare och… :grin: glada miner till banken.

Jeg er enig, 400k ekstra solgte ut 2018 høres ikke vanskelig ut. Oppsiden er ganske så stor også. :slight_smile:

1 Like

Men da mener du kun antall solgte av CE. I tillegg kommer MYZ Iår så dagens kurs kan lett forsvares regner jeg med.

Har en teori, kan det være PC salget er “labert” fordi folk venter på sommersalg?

3 Likes

Muligens, men jeg tror de som virkelig vil ha spillet kjøper det uavhengig av pris, men et sommersalg vil absolutt gi en boost på salget… Tenker at de kjører 20 eller 33% rabatt