Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Tror vi snakker forbi hverandre, jeg tror de når 2m kopier totalt sett nås i 2018, men ikke 2m i 2018 alene. :wink:

1 Like

ja men da selger de jo ca 1.2 mill ila 2018 totalt? = gode 200-250 mnok kroner minst… :slight_smile:

2 Likes

Jeg tenker de lå rundt 850k - 900k “salg” rundt nyttår, så ja, tror på et bra 2018. En god del av salget videre antar jeg blir med rabatter, så kan ikke helt bruke prisene som CE drar inn pr kopi nå. :slight_smile:

2 Likes

Ja, var mulighet for misforståelse der.

Jeg mener at vi skal kunne strekke oss mot totalt tre millioner solgte innen utgangen av året.

La oss si at det gjenstår ca 1.4 mill for å nå dette per 1 Juni. Det vil tilsi et snitt på 200 000 kopier per måned og ca 6 800 per dag om jeg ikke har gått meg helt vill.

Jeg forventer en “fantastisk” siste måned av Q2 hvor Japan PS4 og DLC er bidragsytere, og videre jevnt salg utover, med selvfølgelige salgstopper ved diverse happening er så som høst /halloween og retail til Jul.

Jeg tror at en overgang av spillere fra ARK og Rust vil bidra til et jevnt salg. Dette fordi det til syvende og sist er Word of mouth og bjellesauer som vil forflytte sine venner over i grupper. Jeg tror ikke kostnaden i penger er det som betyr mest. Mye viktigere er at folk faktisk velger å bruke sin tilgjengelige tid på et slikt spill av gangen. Derfor er det en viss treghet i overgangen også. Det koster mye for folk å simpelthen forlate et spill de har lagt ned betydelig innsats i.

5 Likes

Tror du Steamspy var så ute å kjøre før den gikk ned? Den viste jo 650-680k . 10% under var vel akseptert her inne som feilmargin. CE lå jo også mellom 2-300 på GTS. Det tilsier vel rundt 0-200 kopier i døgnet muligens?

Steamspy viste owners og Funcom snakker om salg, før refunderinger. Det ble nok endel av de rundt EA-launch fra folk som ikke fikk spillt. Vi vet heller ikke hvor mange kopier CE hadde solgt på Xbox. Jeg regnet med rundt 50k, men det er nesten umulig å si pga at du kunne legge igjen review uten å kjøpe spillet.

Tror vi så opptil 12%, men ja det stemmer liksom ikke overens.

Ikke akkurat rare salget nei. Det ble litt bedre de siste ukene før og rett etter jul.

Får håpe dette hjelper på xbox kvaliteten så vi kan komme litt opp på salgslistene der igjen…

10 Likes

Hvorfor deler du den tweeten? Har jo ingen betydning over hodet som jeg kan se…

PS4 placeringar uppdatering:
US 1 (1)
Kanada 1 (1)
Tyskland 1 (2)
Australien 2 (3)
Frankrike 2 (3)
Nederländerna 2 (3)
UK 3 (3)
Spanien 8 (8)
Italien 10 (10)

Tyskland, Frankrike, Australien och Nederländerna avancerar igen!

18 Likes

Sykt bra. Tenker tallet more than 1,4 mill har en veldig delay. Blir ikke overasket om det var over 500k solgte når de holdt q1.

4 Likes

Det er smått utrolig hvor bra PS4-versjonen selger. Bare å glede seg til tidenes kvartalsresultat for Funcom :money_with_wings:

Listeplasseringene øker, uker etter launch… Hvem skulle tross dét.

I mellomtiden kan vi kose oss med listeplasseringene, DLC, E3 og mer MYZ-informasjon.

Snart har :sweden: kjøpt hele sulamitten også. Blir en fin, utypisk Funcom-sommer dette.

12 Likes

Denne DLC’en som skal komme i løpet av neste måned. Hva tror dere inneholdet kan være? Og til hvilke pris?

Tipper littt magi, settelment ting, mounts som kan bære ting. Pris 14.99 USD

1 Like

Er ganske sikker på at ting som vil skape stor urettferdighet i PvP vil komme som features update og ikke som DLC.
Derimot tror jeg at det vil komme en mulighet for å få en Pet, enten for å temme som følgesvenn i en dlc (evt forsvare deg men ikke mot medspillere) eller som vanlig update hvis den også kan forsvare deg i PvP. Vet ikke om dette kommer med det første men ting i spillet ser ut som legges til rette for dette :grinning:
Ellers vil nå nok dlcer i første omgang være kosmetiske pluss emotes, nettopp for ikke å skape misnøye

2 Likes

Flot GTS#13

3 Likes

Jeg tipper det ikke er magi, settlement og mounts. Dette er ting de sa skulle være med til launch, og de har sagt at slike ting blir gratis hvis de kommer.

Jeg tror heller det kan være et nytt kart, en ny game mode (battle royal?) eller nye skins til rustninger, våpen og bygningsartikler.

4 Likes

Noe annet enn kosmetiske ting i første DLC vil overraske meg. Som Thomas nevner over, skins eller ny armor o.l.
Ting som ikke gir noen fordeler mot de som velger å ikke kjøpe.

3 Likes

Jepp. Blir cosmetics og / eller ny biome. Features blir gratis - takk og lov.

3 Likes

En slik løsning kan faktisk fungere uten å måtte ha ny server som kun gjelder for de som har kjøpt dlc. Så det kan bli veldig bra :+1::blush:

1 Like