Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Godt poeng

Nu är CE inne på GTS igen; 25:e plats men ändå :blush::ok_hand:t2:

3 Likes

Ja, TI er best, absolutt best, på å kjøre statistikker og derigjennom holde orden.

Takk til dere alle som bidrar til dette.

Tilsammen utgjør vi en formidabel forskjell for hva som heter “solid grunnlag for egne meninger”

11 Likes

Är det nån som har sett på uppdaterad statistik för ps4/Xbox?

Fortsatt en fin #1 på ps4 Tyskland og USA.

Forhåpentligvis så har CE solgt totalt 1,6 millioner 30.06.18.
Totalt 2,3 millioner solgte fra EA 2017 - 31.12.18 burde være innenfor rekkevidde når sommersalg og julesalg er unnagjort.

2 Likes

PS-lista ja. Skjønner fortsatt ikke hvordan vi klarer å toppe den, da jeg er ganske sikker på at flere titler har solgt X-gangen i forhold til CE siste uka. Uansett så er det helt latterlig bra reklame! Gårsdagen var ganske klart den dårligste på salg hittil, men dette har vi nesten allerede utlignet i natt. (Tror PS-sidene sliter litt med lag har gjort de siste dagene?) Dvs at lørdag i dag vs lørdag forrige uke har allerede samme antall salg målt i reviews. Trend is still up, up and away!

1 Like

Hvordan ser du det? Ved antall reviews?

Blandt annet. Ta feks Detroit: Become Human. Både reviews og googletrend viser en langt større interesse ved lansering. Released 25.05 og har allerede flere reviews enn CE. Finnes flere eksempler.
Men jeg sier ikke nei takk til å toppe listen, har helt sikkert gitt en kjempeboost. Og isolert sett så selger CE veldig bra ut fra mine forventninger på PS4. Så var det sagt også :wink:

1 Like

Kan det ha noe med hvordan listen blir generert? Dvs at det er med endel dager? Eller at retail salget for CE er lavt, og listen er basert på kun digitalsalg?

PS4 listen ser ut til å være basert på et ganske langt glidende snitt så det tar nok en stund før større endringer bakes inn. Kanskje den er enda smartere også. Jeg leste en artikkel der noen prøvde å dekomponere top seller listene til Amazon, og der er utregningen alt annet enn rett frem.

2 Likes

Må (vel) anta at listen er kun basert på digitalsalg. Og gitt at CE gjør det så bra, så nok ikke digitalsalget ekstremt høyt vs. retail for flere store titler.

Men bevares, det må selges mange spill når man topper digitalt i USA, Tyskland+++

4 Likes

Jeg aner ikke hvordan man regner ut listen nei, men hvis det er et ganske langt glidende snitt så er jo ikke GOW utgitt veldig lenge før CE, og det har jo solgt ganske greit. Så litt rart at vi har dethroned dem. Vi har vel sjekket listen med ikke-skandinavisk IP slik at vi ikke har fått “tilpasset innhold”? :blush: Digital vs retail kan kanskje være en god teori ja. Tar uansett hver dag som #1 med glede, tror vi har fått mye gratis med den plassen!

2 Likes

Det er et veldig godt poeng ja, reklameeffekten av å ligge som #1 gjør sikkert 20-50% av digital-salget :slight_smile:

1 Like

Ryktes at Fallout 76 blir i online survival sjangeren og lignende rust, men med quests og storyline. Om dette stemmer tror jeg Bethesda kommer til å lage noe som ligner veldig på det Funcom prøver på med CE. Dette blir også første AAA spill i survival sjangeren. Blir spennende å følge det på E3 :slight_smile:

3 Likes

Jeg tror du treffer riktig, blir garantert survival open world med mer dybde en rust og ark. Og ikke minst en morsom slutt

1 Like

Ny patch på testlive!

https://forums.funcom.com/t/testlive-version-98782-18077-patch-notes-02-06-2018/3931/264

5 Likes

Det hämtar nog en del inspiration från rust, CE M.fl. men jag tror fortfarande det är mycket mer historistyrt. De har en alldeles för stor fanbase för att göra en så stor ändring till serien. Läste också den här artikeln på svenska FZ tidigare:

1 Like

om man ser siste fallout som hadde mye byggemuligheter så var det mange som likte det. Men at de bare slipper folk løs tviler jeg på.

Sant. Men det blir nog inget spel i den typiska survival-genren som du säger. En hybrid gissar jag på

1 Like

Man kan jo si at Conan ikke er et typisk survival spill da man har mye lore og quests og ikke minst end game med slutt.

Så jeg tror egentlig man får mer av det samme, kanskje mer tydelige quests og end game. Blir uansett spennende å se.Jeg gleder meg litt

3 Likes