Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ok, takk. Er det 18.843 reviews totalt? Da vil det implisere et salg på ca. 1,09mn da. Vi har sikkert solgt 1,55 totalt på alle plattformer nå? 460.000 igjen til konsoll da, det må da være bra! Da kommer vi til å tjene grovt på PS4 salget fremover! :slight_smile:

Tipper 1.7 mill nå. Tror du undervurderer konsoll litt. 57/58 har vist seg å stemme bra på CE steam tidligere.

1 Like

Håper du og Steam har rett med ca 67 i snitt. Det vil gi CE og Funcom knalltall i Q2.
Hevder fremdeles att vi her inne har “problemer” med å ta innover oss totalen på 3 plattformer + retail. Er ikke lett å finne ut heller da.
Hvordan går det med grafen din i forhold til rewievs på PS4 ?

1 Like

Så 610.000 konsoll da. Prøver å ikke undervurdere noe, jeg og tror nærmere 1,7. Det jeg lurer på er om dere har tenkt på hva dette gjør for utregningen av det fremtidige konsollsalget for å få det til å gå opp med tallene vi vet? Altså 1 steam review = 58 salg, hva vil det tilsvare i 1 konsoll review = xx salg? Har en mistanke om at det kan bli i overkant bra!

Både PS US, PS EU og US Xbox ser rimelig fine ut! Kan poste når dagen i dag er ferdig! (23.00) :wink:

Nei, enig med deg der. Det har gått fra et regnestykke med en multiplikator, til veldig mange som må tas i hensyn til hverandre.

1 Like

Det finns olika aspekter och parametrar att ta med när jag estimera 70 per review. Jag sållar bort en del reviews , exempelvis Kina stormen och server stormen vid launch. De som lagt reviews senaste 2 dagar estimerar jag 70 fortfarande. Alla gör vi våra egna. Tror inte vi ligger långt ifrån sanningen sen vet jag att MÅNGA köper spel nu under Steam Summer Sale men att MÅNGA inte ens öppnar spelet förrän långt senare då man köper så många spel. Så jag tror definitivt 70 funkar utmärkt dessa dagar

2 Likes
1 Like

“På det offisielle «Conan»-forumet til Funcom skriver de at de hadde planlagt å fjerne Red Shell og har nå gjort det.”

Boom.

5 Likes

Jeg tørr å påstå det er litt tidlig å tippe reviews enda. Vi vet det er delay fra folk kjøper til de reviewer. Under summer sale så kjøper folk ofte masse spill, så da er delayen gjerne enda større. TIpper vi ser at antall reviews stiger neste uke.

1 Like


(Source)
Statistik för Conan på steam global top sellers sen steam summer sale började, ser väldigt fint ut!

4 Likes

Jag tror definitivt att tom 70 per review är i underkant dessa dagar då många köper spel som de inte testar förrän senare. Jag själv har köpt 6 spel och inte hunnit spela ett enda.

Jeg er både enig og uenig. Enig i at mange nok ikke tester spillet enda. Og at det er latency på review. ( jeg tror antall reviews øker iløpet av neste uke). Meen jeg holder mer på 55-60.

1 Like

Kort innspill på reviewlatency, da Xbox gikk på salg, så gikk det ca. 4 dager før vi fikk skikkelig utslag på grafen.

“Håper du og Steam har rett med ca 67 i snitt. Det vil gi CE og Funcom knalltall i Q2.” Jeg bruker ikke 67, bare så det er sagt. Det var bare hentet fra rapporten.
Men prøv å følg meg på denne logikken nå, for jeg aner ikke selv om den er riktig. Dere sier dere bruker 58 salg pr. review for å ikke være for positive til tallene. Vi vet sånn ca. når de solgte 1 til 1,4 totalt. Vi vet også det totale antall reviews i denne perioden. 1:58 ratio (sammenlignet med feks 1:70) på steam vil da gi et mye større salg av konsoll i denne perioden, og vi vil bli hengende igjen med en konstant på konsoll som tar mye av % til pc. Ergo større inntekter, og at det ikke blir å undervurdere, men heller overvurdere inntektene? Morsom tanke, eller er jeg helt i søndagsmodus nå? :slight_smile:

1 Like

CE 45
DLC 124

Få på et Conan banner nå da @steam.

1 Like

Antall reviews er 22.932.

Man må huske å ta med reviews som kommer fra folk som har kjøpt Steam-key / spillet fra 3-parts sider som Greenmangaming. Overraskende mange som glemmer dette.

Disse må vi anta har lik ratio for salg/review.

Det er sant. Jeg bruker å regne bare med steam-purchases, og har en egen konstant på det, så ikke vant til å bruke ALL. Da blir det et annet regnestykke ovenfor her. Men poenget står jo likefullt, desto lavere man setter ratioen for Steam, desto høyere må jo nødvendigvis konstanten man ganger opp konsollreviews med?

Hur hanterar ni reviews köpta utanför steam? Jag har inte tagit i beaktning av dessa alls.

Jag ser att 21 st inkom den 22a juni och 27 st den 22 juni. Dessa är köpta nycklar. Jag trodde inte de var så många !

Man må jo anta samme salg/review ratio. Ingen grunn til at de som kjøper Steam-keys utenfor steam, men legger igjen en review på Steam, skiller seg fra dem som handler fra Steam direkte.

Som jeg skrev i nabotråden:

Mente ikke annet enn at review/salg-metoden gjerne tar innover seg salgene av Steam-keys på 3. partssider. Man må anta samme ratio, i all den tid reviews skrives på Steam.

Gitt at reviews nærmer seg 23.000, og jeg bruker ~40 - 60 salg per review for CE, så anslår jeg antall solgte et sted mellom 920.000 - 1.350.000.

SteamSpy ligger på 856.000, dvs. 37 salg per review. Det er med all sannsynlighet for lavt.

Bra utvikling i spillertall i ettermiddag. 18455 nå mot 17145 samme tid forrige søndag, altså 1310 flere. :+1:
Forrige søndags topp var 18705 CE kan vippe innom 20k akkurat i kveld viss økningen følger sist søndag.

4 Likes

Reviews siste 30 dager har nå dippet rett under 70% og ned på blandet igjen. Reviews de siste dagene er på 65-70%.