Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ifølge https://barter.vg/i/22624/a/? ( som @aoegi kom med for nesten 2 uker siden ) er det 28664 nye som har startet CE mellom 23/6 og 2/7 . Fra 23/6 til 24/6 var det 7034 .

4 Likes

1.571728 pr. 01.07. Eks. alt Xbox salget frem til mai. Tallet jeg fikk etter å ha regnet ut fra steam-tallet som dere diskuterer, og lagt på utregning på konsoll fra launch. Mangler alle salg fra xbox fra release til 08.05 da. Det er jeg ikke kompetent nok til å finne ut av, så kom gjerne med tips til hva vi kunne ha solgt på xbox på den tiden! :slight_smile:

3 Likes

Høres fornuftig ut. Sjekka bare fort over regnearket jeg har, og jeg har beregnet ca. 35k salg mellom de datoene.

Bare en ting, har ikke hatt tid til å fulgt med særlig, men tallet 1140k er det hentet fra samme kilde som i linken her, som viser 1150 den 02.07?

1 Like

Da har de evt solgt 400k på ps4. Det er plausibelt.

2 Likes

Sammenlignet med andre spill vi vet salgstall på, og reviews så ser jeg ikke på det som utenkelig nei.

Mange som høres skuffet ut over Steam-salget? Her er en annen vinkling, forenklet på det groveste og fjernet for eventualiteter som refunds og pre-order. Hvis vi har overestimert Steam-tallene i perioden mellom 1 og 1.4mill, da har vi også vært nødt til å underestimere beregningene på konsoll for å få det totale regnestykket til å gå opp. Reviewtrenden på PS4 har ikke akkurat vært dårligere enn Steam siden rapport…

7 Likes

ser lovende ut for hotfix i kveld (fremdeles)

5 Likes

Steam GTS: CE 68, DLC 69.

13 Likes

Er det noen her som har tilgang til tall for spilte timer pr dag på Steam i perioden august 2017 til mai 2018?

At DLC kommer så høyt tyder på mange nye spillere…

DLC er nå på 74 plass…

2 Likes

CE på #53 nå, det er jo riimelig bra. :slight_smile:

At DLC-en er #80 er jo egentlig helt sykt. Dvs at det nok selges flere kopier av DLC-en enn hovedspillet nå. (Listen er basert på omsetning). For meg så er dette et tegn på at den aktive spillerbasen er ganske stor. En effekt av den siste store patchen kanskje?

Synes dette ser bra ut jeg! Eneste jeg ikke liker er at recent reviews er nede på 65%, det kommer nok av at den siste patchen var litt røff. :stuck_out_tongue:

5 Likes

CE var vel på #46 tidligere idag og synes det er veldig bra de klarer å holde seg rundt #50-60 .

Er ikke helt fornøyd med hvordan de har håndtert patchingen og er vel fremdeles noen bugs de bør få fikset i helgen. Fordelen med å få ut denne patchen nå er at de sannsynligvis kommer kjappere igang med pets etter ferien og da blir vel både spillere og aksjonærer fornøyde ?

EDIT: Her er et par av tilbakemeldingene etter hotfixen :

"The game has still so many bugs and it’s getting worse with every patch. They need a hotfix pacth for the bugfix patch? and yet still more bugs than 3 days ago? Nice … everyone who says they did a good job is either a bot or has really low standarts. I didnt sign up to beta test this game … I paid for it … but I cant really play it because it has just too many bugs to enjoy it. Every other day I entcounter a new bug, see things desappering or thralls die because … well, I wish I knew why my thralls die without a reason.

I want my money back so I can buy a real game and not this ea crap. :confused:"

"I feel your frustration, really I do and I can assure you that we all feel the same mate. I have voiced my displeasure many times in here, probably more than most and I can assure you that I have equally high standards and expectations as you.

Where can we go from here but forward. What is done is done, we all bought into the game and this is what we have. Whilst the release of this game has been a monumental f’up, I can see that they are at least trying to fix it.

I felt like you, so I took a month off from the game. Noted, I came back and the issues are even worse now, so I suggest that you do the same as me, do something else for now, play other games and come back in a few months, hopefully they’ll have stabilized it more by then.

I agree, it should never have been released yet, and I don’t think they should be given any slack for their bugged game. The game shouldn’t be given any more credit than any other STILL in Early Access."

2 Likes

Det finns alltid besvikna, missnöjda folk som syns mest i alla spel… du hittar dom hos konkurrenterna och överallt… inte bara i spel branschen…
Viktigaste att spelet selger och Funcom jobbar…
Och som jag nämnde tidigare… bra att snart blir flera spel från Funcom så att vi kan sluta stirra bara på ett spel…

1 Like

Selvfølgelig er det alltid misfornøyde spillere ( og aksjonærer :wink: ) men virker som om en god del av de problemene som kom patchen enkelt kunne blitt oppdaget i forkant. Det jeg misliker mest er uansett det valget de tar med å legge inn en veldig stor patch rett før helg+ferie. Hadde de fått den ut på mandag istedenfor torsdag tror jeg de fleste hadde vært fornøyd når helgen startet. Nå blir fort slik at en del bugs som normalt ville blitt fikset på kort tid blir liggende til etter ferien. Håper uansett de kommer med en magisk hotfix i kveld :wink:

1 Like

Uenig. Kunne ikke ventet til August med denne patchen. Nå er de i godt driv og har hevet seg enda et hakk når de bare får polert på dette noen dager.

1 Like
1 Like

Ser Koch reklamerer for neste DLC :

8 Likes

Google trend ved EA (orange) og full lansering (blå):


Siste dag er ca 19 vs 4.

Jeg har gått ut i fra at peaken var ca lik, men det kan jo være at det ikke helt stemmer, men er nok ikke så langt unna sett fra 5-års chartet:
image

1 Like

Tror nok DLCene også kan bli en gullgruve fremover. Er overasket egentlig over hvor bra den første har solgt. Det drar opp snitt prisen på spillet hver gang noen kjøper.

2 Likes

De peakene er ved nye biomer. Hadde vært flott hvis det 1-2 ganger i året kom ny biome og bare kjøre repeat med twitch, pr etc

1 Like

Inget Conan på topp 60 över top downloads Juni i US enligt denna sida.

2 Likes