Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jag kommer till samma lista när jag trycker på de båda länkarna?

Den listan där CE ligger på fjärde plats i maj…

Du tenker humble bundle monthly?

Svarte bare på kommentaren før meg jeg, men ja, gjør vell det?

Ser det nå, de får en sun penger pr key tror jeg. Skal være 350-450k subs på den monthly greia. Så blir fort noen spill

Conan ligger til 40 USD, A hat in time ligger til 30 USD og The Escapist 2 ligger til 20. Så her får Funcom mest av de 12 USD som pakken går til :slight_smile: tipper fordeling er 4,5-3,5 og 2,5, resten til siden selv :thinking:

Tipper den er nærmere 2 for funcom enn 4

Takk for svar.
Synes det er litt merkelig de slenger på dette allerede men mulig de håper å dra inn litt ekstra på DLC’ene da.
Er vel litt viktig å holde aktiviteten på serverne oppe også så spillet ikke begynner å se dødt ut. Økte spillertallene litt fra forrige søndag. Kan jo være en kombinasjon av Humble og patch kanskje. Drøye 7% stigning så ikke veldig massivt. Blir spennende å se om bunnen begynner å bli nådd eller om det blir en videre nedgang igjen.

Helt klart overraskende ja! Jeg lurer veldig på hva Funcom har for planer med CE videre.

Tror du humble bundle sitter igjen med så ekstremt mye selv da?

Det går jo til veldedighet. Er hele greia med humble bundle

Er flere spill i Humble Monthly enn de 3 “Early Unlocks” også.

Det ble ikke under sommersalget, men nå kom i alle fall CE opp på forsiden på Steam :sunglasses:

21 Likes

Ser at CE sniker seg litt oppover på listene, er #65 nå, opp fra #77 tidligere i dag, og midt på dagen europa er ikke prime time for CE.

Reviews siste 30 dager er nede i 64%, men er de siste fem dagene på 69%. CE fikk endel negative reviews i forbindelse med den svære patchen og litt pga humble bundle folk virket det som. Folk som ikke har “investert” så mye i et spill har gjerne mindre tålmodighet med quirks. :stuck_out_tongue:

Holder CE seg på topp 100 og av og til innom topp 10 ved f.eks. Pets patchen og når de kjører det på salg, så er jeg veldig fornøyd. PS4- og Xbox-salget kommer jo i tillegg. Hvis CE hadde solgt som nå i snitt ut året, med ca 30 steam purcahse reviews om dagen, så blir det noe over 3 MUSD i kassa i kvartalet, bare fra Steam. De siste månedene så har jo CE solgt bedre enn det på konsoll, men jeg har ikke helt oversikten nå.

EDIT: hvis man sammenligner uke 9 fra EA med uke 9 fra full release, så er det 381 vs 144 reviews. Det inkluderer riktignok at CE var med i Humble Bundle og slutten av sommersalget, men så langt denne uka, så peker ting mot ca 210 reviews vs 123 for EA uke 10. Dette er som sagt fortsatt kun PC-salget, konsoll kommer på toppen.

13 Likes

Christian, jeg ser hvor du henter review resultater fra men hvis man er inne på siden til CE i steam og holder musepekeren over prosenten får man helt andre tall (se bildet). Vet du hvorfor?
Jeg har tracket dette tallet siden lansering og det er hele tiden mye flere daglige reviews der, enn der hvor du refererer fra…?
image

Steam purchase reviews vs steam keys kjøpt av tredjepart.

Blir spennende å se de nærmeste dagene om banneret påvirket salget. De siste 4 dagene har vært dårlige.

CE er bundlet i denne månedens Humble Monthly. Bør dra en del nye spillere, er over 400000 som er abbonenter og får denne pakken gratis nå. I tillegg kommer tilbudet til å stå i 3 uker.

6 Likes

Tror fort det er 1,5mill ce owners på steam nå. Vi vet jo at achivements metoden var dødelig korrekt og den sa 1,1mill. Og siden de meldte 1,4mill solgte så var det 300k konsole… så 1,8 eller mer bør meldes påQ2 :smiley:

3 Likes

Jeg tror vel egentlig CE har rundet 2m med de 400k fra Humble Bundle. Spørsmålet er om Funcom teller dem før de har aktivert steam-keyen? Funcom burde jo bruke den infoen sammen med at de kjører et skikkelig PR-stunt for CE sammen med Japan eller pet-lanseringen.

3 Likes

Vanskelig å bruke den infoen pr messig uten å melde først. Og de melder jo ikke før Q2. Men 2mill vil jo være signifikant. Så godt mulig det meldes rett før japan launch for å kunne bruke det der

5 Likes