Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ny trailer for dlc’n

7 Likes

Den andre dlcen hopper oppover den og. Nærmer seg side 4 på GTS…

3 Likes

Og i dette øyeblikk omsetter den gamle dlcen for like mye som CE selv :slightly_smiling_face:.

Disse dlcene er butikk gitt.

2 Likes

Ser den havnet på side 4 nå sammen med CE. Mener CE var på side 5 når jeg sjekket sist for 20 min siden. kan være jeg husker feil.

CE og første DLC klatrer og nærmer seg toppen på side 4. Skal spare F5 knappen og spise middag :joy:

GTS #6

8tegn

1 Like

Det som er kjekt når man har DLC’er. Hver gang man kommer med noe nytt selger man også mer av de gamle produktene.

#6 ,#74 og #82

15 Likes

Blir penger av dette :smiley:

Lurer på når North and South DLCene kommer også.

Siden de har East og West.

6 Likes

14 Likes

14 plass på DLCen på morgenkvisten. 88 på CE.

6 Likes

Her er utviklingen for DLC’en:
http://www.gametopsellers.com/game/887120/conan-exiles-jewel-of-the-west-pack
Forøvrig på plass 17 nå.

Forrige DLC holdt seg på topp 100 i 28 timer. Nå var vel det under sommersalget så mulig det blir en litt lengre periode nå. Men disse DLC’ene må man jo forvente blir litt døgnfluer på topplisten.

Imperial East snek seg inn på topp 100 igjen i 4 timer. Plass 74 er høyeste registrert på gametopsellers.

For Conan Exiles er det vel ikke så veldig stor forksjell på topp 100 grafen før og etter.

6 Likes

Hvor bra gjør egentlig Conan Exiles det? En måte er å sammenligne antall samtidige spillere og utviklingen der med hvordan det var under EA-lanseringen:

Grønt er EA, blått er fullansering.

Det er de aktive spillerne som kjøper DLC-ene og som holder liv i serverne og gjør det attraktivt for nye spillere å kjøpe spillet. Det blir veldig interessant å se hva neste store content patch, pets, gjør med spillerantallet og salget. Jeg tror det har bra potensiale.

12 Likes

Er det egent regneark?
Mulig å få fatt på tallene i tilfelle?
Greide å miste data for 16.08.2017 til 02.06.2018 jeg :flushed:

For bedre å se trenden har jeg laget graf med summering pr uke. Slik ser den ut nå:

2 Likes

Grafene er hentet herfra: https://steamdb.info/app/440900/graphs/. Har bare fikset litt på dem i photoshop så de kommer oppå hverandre. :slight_smile:

Ok.
Trodde først det var spilte timer men ser jo det er peak players du har photoshoppet :slight_smile:

Jeg har forholdt meg til spilte timer pr. døgn i mitt regneark.

1 Like

Ser at rett før sommeren så stagnerte antall samtidig spillere, mens den siste måneden så har fallet fortsatt. Har sett på de mest spilte spillene på steamcharts.com og kan ikke se at det er en direkte sammenheng mellom sommerferie og synkende spillertall :thinking:

Sammenfaller muligens med 500 patchen?

Jeg tror faktisk fallet henger mer sammen med fallet i solgte spill. Antall solgte var veldig bra under salget, så det demmet opp for videre fall. Nå satser jeg på at Pets gjør det samme om noen uker.

Ikke peak players, men antallet samtidige spillere. Ser at det ser bedre ut hvis man ser på antall timer spillt for fullansering.

2 Likes

Er ikke datoer i grafen min men den første “humpen” sammenfaller med sommersalget og er nok en liten økning som følge av det.
Den andre “humpen” sammenfaller med den store patchen ble lagt ut og når CE ble tilgjengelig for de som brukte “Early Access” på Humble Bundle.
Reduksjonen i falltakt på slutten sammenfaller med når de månedlige subscriberne fikk CE tilgjengelig gjennom Humble Bundle.

1 Like

Siden oppløsningen vel er pr. dag så blir det jo peak samtidige spillere da :slight_smile:

500+ patchen var 5 juli. Sommerfallet startet ikke før 2 uker etter det.

1 Like