Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Google trenden er fortsatt rimelig bra, vi er fortsatt over toppen fra Frozen North releasen. Forholdstallet er vel ca 21 vs 8, 2 mnd etter release. 2-3x så høyt mao. Google trenden har en grei korrelasjon med salg.

5 Likes

20 dager til release i Japan: https://www.play-asia.com/conan-outcasts/13/70c3bt

… lurer fortsatt på om Pets er med i denne releasen eller ikke. Tror det blir litt snaut når de har tenkt å komme med Pets på testlive 16. aug. :slight_smile:

3 Likes

Når det skal til TestLive først 16. august vil det vel være ekstrem risikosport å inkludere det i PS4 lanseringen. Selv om de selvsagt kan teste Pets på PS4 selv. Nå er ikke Funcom kjent for å være forsiktig med hva de inkluderer men her tror jg nok også de har tatt til vettet og ikke forsøkt på det :slight_smile:
Med godkjenningsprosess så kan ikke jeg se at de skal få med det nå heller. Tviler på at de har hatt Pets klart på PS4 en stund allerede.

Helt greit at jeg blir overrasket men tror det smarteste er at det ikke er inkludert.

1 Like

Husk at det er spikesoft som avgjør. De som “eier” japan versionen som skal slippes. Jeg heller nok også mot at pets ikke er inkludert. MEN jeg hadde ikke blitt overrasket om de var inkludert.

I Japan vil spillet hete Conan Outcasts. Hvordan vil dette slå ut på diverse Conan Exiles statistikker? Og vet vi hvilke salgskanaler de skal bruke? Blir det steam ellerno annet?

Conan Outcast er PS4.

1 Like

Som Evilfreud sier så er dette PS4 og CE er forøvrig tilgjengelig på Steam i Japan allerede.

2 Likes

Ny melding på Facebook, det blir Twitch Stream i kveld:
image

9 Likes

En annen ting som vi bør vektlegge er att det ser ut til att CE funker mye bedre på PS4 enn på PC for ikke å snakke om X-Box. Slik har det vel vært hele tiden etter full release.

1 Like

Hva forventer egentlig folk om salg på PS4 i Japan?
Tok en titt på gammelt regneark hvor jeg hadde oversikt fra SteamSpy over hvor stor andel de forskjellige landene stod for av salget på Steam. Dette var fra da SteamSpy estimerte ca 425k solgte på Steam og da representerte Japan 0.51% av det estimerte salget. Så lurer litt på om man egentlig skal forvente all verden av salg i Japan.
Er det noe som gjør at man skal forvente vesentlig større andel av PS4 salget i Japan enn på pc?

Mulig en litt større andel av de som kjøper det der vil kjøpe Imperial East da :slight_smile:

Ser forøvrig at Jewel of the West holder stand på side en av GTS med en 15. plass. Holder seg hakket bedre enn jeg forventet.

2 Likes

Kan vel ikke forvente all verdens salg fra Japan PS4, det er Nintendo Switch som gjelder der nå. Spill som God of War og Far Cry har solgt mellom 100k og 200k. Det vil imidlertid gi Funcom gode erfaringer, samtidig som de opparbeider seg et bedre kontaktnett for framtidige spill.

Her er oppdatert salgsliste:

6 Likes

Tror pets vil fenge Japanerne bra.

Jeg har sendt inn et forslag til Funcom som jeg synes hadde vært så kult å hatt med i CE. .

"I think i have a real good suggestion for youre game, Conan Exiles :

What about a tame eagle and/or hawk that one could have on youre shoulders to sent out to spy on the enemy?! And through the eyes of this bird you see what’s going on, like a scout! Otherwise used to explore areas !

It had been so cool and added a very appropriate dimension to the game! Complement it Funcome! "

:eagle::star_struck::sunglasses:

Vanskelig å la seg gjøre kanskje?

7 Likes

Ikke nødvendigvis vanskelig å lage, de har jo god-mode der man kan fly rundt. Hadde gitt pil og bue enda en nytteverdi :+1:

1 Like

DLCen siger nedover, 28 plass nå, men den holder seg bedre enn jeg hadde trodd på forhånd.
Edit: 27

2 Likes

Enig. Men så har den vel betraktelig enklere med tanke på å holde seg på listen da den første jo kom under sommersalget mens det nå vel er en rolig periode på Steam.

1 Like

Bare jeg som synes at Jens Erik virket småsur ut på streamen da folk spurte om de kom til å fikse diverse bugs ( f.eks med the purge ) ? Stort sett så ba han folk om å være mer spesifikke men har man lest litt på forumet til funcom ( og som CM regner jeg nesten med han gjør det ) så burde man kunne svare litt bedre.

4 Likes

Minner meg på at jeg burde se streamen :slightly_smiling_face:

1 Like
3 Likes
2 Likes