Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Joel har blitt intervjuet av en youtuber.

11 Likes

Right you are, Sir!

Personlig håper jeg de fokuserer på noe ala Battlegrounds og/eller en mer casual PvP mode før de går bananas med moddingen. Men ja takk, begge deler selvfølgelig :slight_smile:

1 Like

Edit: CE ligger på 48 nå, er det en liten bedring eller normalt i helg? Hva var linken til siden som viser grafer over plassering igjen?

1 Like

Det er normalt at det blir mer spilling i helgen; men ikke noe spesielt mer enn det ut over det logiske (Nye titler, tilbud etc).
Jeg tror den grafen med listeplasseringer var håndsydd av en teppevever her inne så vi får se om personen har oppdatert den etterhvert :slight_smile:

Nummer 1 på Rakuten ja :moneybag:

https://www.rakuten.co.jp/category/566408/

Rakuten, Inc. (楽天株式会社 Rakuten Kabushiki-gaisha) (Japanese pronunciation: [ɾakɯten]) is a Japanese electronic commerce and Internet company based in Tokyo and founded in 1997 by Hiroshi Mikitani. Its B2B2C e-commerce platform Rakuten Ichiba is the largest e-commerce site in Japan and among the world’s largest by sales.[3]

8 Likes

Mer spilling, ja det skjønner jeg, men jeg har sett CE sporadisk siste tiden på side 5-6 på gts, nå er de på side 2 ifht salg, men har ikke sjekket i helgene på en stund

1 Like

Det er lenge siden CE har vært så høyt oppe.

Sannsynligvis japanske PC-brukere som kjøper.

2 Likes

Hehe ikke meningen å høres nedlatende ut. Beklager for det :slight_smile:
Jeg prøvde egentlig bare å poengtere at det som oftest er noe “spesielt” som skjer når vi får aktivitethopp i individuelle ip’er!

https://steamcharts.com/app/440900#3m

Ser jo ut som at den holder seg greit. Den går stabilt ned men det er normalt. Det sto’ verre til med nedgangen etter EA releasen.

Der har vi sikkert svaret i GTS hoppet :slight_smile:

3 Likes

Er ikke noen japanske reviews å spore på Steam, er bare et par kinesiske de siste to dagene. :thinking:

Var en større streamer på torsdag da men det er rart om utslaget kommer nå? Jaja, bra uansett

GTS plasseringen til CE nå er ett bra eksempel på hvor viktig det er att Fumcom lanserer spillene sine på flere plattformer. Oppmerksomhet på en plattform gir mersalg på de andre. Spent på om pets buster salget ytterligere når det det kommer ut fra testlive.

4 Likes

Har aldri sett et japansk review noengang på steam. Ikke sikkert det støttes.

Edit: Har snoket litt via Steam Japan. Ikke et eneste review på japansk. Enten har de en egen plattform eller så støttes det ikke.

1 Like

Veldig bra intervju! Endelig kommer sorcery! Tror det kommer til å få tilbake mange spiller!

Også veldig bra at Joel bekrefter at roadmappet strekker seg et godt stykke ut i neste år. Det bør stilne noe av kritikken de får om at de har forlatt spillet etter launch.

3 Likes

https://www.gametopsellers.com/game/440900/conan-exiles
Här är link till GTS statistik, ingen tvekan om att det är japanska försäljningen som drar upp placeringarna på GTS. De har ju sin peak runt den här tiden.

Jag kunde icke se Conan på japanska top sellers jag antar att det är bortfiltrerat pga steams regler men senaste Dlc låg på sida 5 i Japan.

Väldigt trevligt att släpp på en plattform även ger försäljningsboost på andra plattformar :grinning:

2 Likes

Bra lenke til intervju med Bylos. Likte spesielt denne delen rundt 20 min inn som viser litt av den interne kampen når et spill skal utvikles og ledelsen trenger inntekter raskere:

Anbefales å høre på en 5+ min her hvis en er interessert i intern selskapshistorie rundt utviklingen av CE, og hvordan det ble markedsført. Og utfordringene som oppsto.

9 Likes

Tikker fint oppover mot 100 reviews i japan. Synes takten ser bra ut. Hvilke forventninger har dere til salg av antall der? For min del så ligger vi pr. nu foran forventningene jeg satte tall på for meg selv før release.
Kan gå kjapt igjennom tankerekken : Japan dekker ca. 10% av markedet sammenlignet med USA+EU hvor mesteparten av salget har foregått til nå. Har en beregning/håp på ca. 200k solgte på PS4 frem til rapport. (24.05). Baseline salg burde da ligge på ca. 20k etter 14 dager i salg. Faktor brukt på utregning tidligere for salg i EU+US har vært 1:181. Ser 1:247 (?) var nevnt tidligere i en tråd på salg av et annet spill i .jp, så kan gå med på 1:200 for enkelhetsskyld. Da har vi snart tatt ut de 20.000 vi skulle bruke 14 dager på! Da har vi over 2 mnd på å ta de neste 20k for å holde tritt :wink:

Noen andre tanker/forventinger? I`m all ears!

7 Likes

Sitter du på et totalanslag for alle plattformer også?

1842908,33 pr. 31.07.18. (Not including humble-bundles). Ikke all verden de siste ukene. @h3nk1

9 Likes

Og hvor mange av de etter launch? Og hvor mange i Q2? Jeg spør når jeg først har muligheten her :wink:

Funcom meldte 1m ved launch, you do the math! :smiley:

3 Likes