Live in Japan🇯🇵
Når CE ble sluppet på PS4 i USA så var det mulig å legge inn review før det var sluppet. Der var det en del 5-stjerners reviews (kun det) før spillet ble sluppet og så falt ratingen litt etterpå. Var 199 reviews timer etter launch i USA (sjekket ikke rett før).
Vet du om samme var mulig i Japan?
Er jo veldig begrenset med tid til å basere review på spilling når det ble sluppet i går kanskje
Det kommer an på når de fikk tak i de fysiske diskene, det er mulig å få dem noen dager før offisiell dato, de er jo i butikkene.
Antall reviews er fortsatt lavt, men 16 opp fra i går.
Så lavt er det ikke. Spill som Fredag 13 har 30 ratings og ble sluppet for 3 uker siden. Ark har totalt 829 ratings etter 14 måneder.
Hva tenker du kan være et fornuftig tall for antall salg pr review i Japan?
Detroit: Become Human har 439 ratings og har solgt i overkant av 100k. Kan sammenligne med flere men det er det jeg fant i farta.
Så da er det bare å regne selv. 20-30k kopier? Det er veldig bra på så kort tid i Japan.
100k/439 = 227. 50*227 = 11400.
Antall reviews fra i går til i dag, ca 16, så med den faktoren, ca 3600 solgte.
Hvis vi ser på PS4 salget i USA/EU, så holdt det seg relativt høyt i flere måneder. Hvis de fortsetter sånn, så blir det nok bra. Jeg tenker det er retail-salget som gjør at man får en litt annen kurve enn på PC. Det er rett og slett salg til folk som drar i butikken.
Tar i litt siden det tar tid før folk legger igjen reviews. Litt av samme greia som på Steam.
Men det blir jo veldig usikkert likevel. Uansett en vellykket launch. Japan er vel mest ment som en test tror jeg, før de neste releasene skal ut i retail i hele verden
Hvis de klarer 50k i Japan i 2018, eller ca 220 reviews, så er i hvert fall jeg happy. Alt over det er bonus som jeg ser det.
… litt svakt datagrunnlag her, faktoren på 227 er jo beregnet utfra ett spill.
Tilbake på 1.plass i
I mellomtiden så får de leke seg med kursen, så lenge det går …
God helg!
59 ratings/4,5 stjerner nå
Sykt bra!
Får se hvor lenge det holder nå før det er sykt bra…bra start er jeg enig i
Beklager, skulle ikke sagt det slik ! Jeg får tone det ned litt neste gang Paddy daddy,
God helg
nr 2 på Yahoo store
https://store.shopping.yahoo.co.jp/yamada-denki/ps4cdd1a5b.html?X=4#CentSrchFilter1
nr. 1 (og nr 4) på Rakuten
https://www.rakuten.co.jp/category/566408/
Du får ha han unnskyldt. Han har jo solgt seg ut og blir misfornøyd hvis vi er veldig optimistisk. Bare vent når han får kjøpt seg inn igjen. Da vettu…
Solgt meg ut? Har aldri hatt så mye aksjer aksjer som nå blir ikke usaklig positiv fordet
Greit å være litt nøktern, ja…!
Men det må jo også være lov å juble litt over en 1. plass i verdens 3. største spillmarked
Enig i det, det får ikke blitt bedre enn nr 1! Vi vet imidlertid ikke hva det betyr i volum, derfor ser jeg på å holde plass som gull som vi har sett i flere andre marked på ps4.
Ifht modding så løste Ark det på denne måten, noe også Funcom kunne gjøre om de ikke allerede gjør det i dag?