Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

301 reviews…

1 Like

Med mindre de inkluderer Humble Bundle, så kommer nok ikke noe melding om 2 millioner før jul.
Jeg tror imidlertid Conan Exiles har mulighet til millionsalg i 2019 også, inkludert DLC pakker. Når de begynner med pakkeløsninger og rabatt på 50-60-70% så kommer nok salget til å endre karakter vil jeg tro

2 Likes

Håper for en gang skyld at Funcom melder noe nå for ren kurspleie. Tradere og shortere kunne trengt en liten smekk! :fu:

5 Likes

Er så enig, det henger ikke på greip det som skjer om dagen…

Blir litt søkt om de skal ta beslutning om de skal sende meldinger eller ikke basert på alsjekursen synes nå jeg. Ja til god informasjonsstrategi, men daglige kurssvingninger synes ikke jeg selskapet skal bruke noe tid på.

2 Likes

Det går da fint an å sende ut litt info om det er avvik mellom kursutvikling og det som skjer i selskapet, trenger ikke kun være resultatvarsler. Og det er heller ikke de daglige svingningene vi snakker om her.

Min enkle holdning til dette er at selskapet bør ha en klar informasjonsstrategi som er uavhengig av kursutvikling. Enten så har man noe å melde og melder dette uavhengig av kursutvikling, eller så bruker man energien på å få noe å melde. De må jo gjerne gjøre en vurdering på om strategien de har er riktig. Der tror jo jeg de hadde vært tjent med større åpenhet rundt salgstall.

Bare 2 uker siden Q2 presentasjonen hvor de jo presenterte hva som skjer i selskapet så det meste av informasjon burde jo være tilgjengelig for markedet.

6 Likes

10 posts were merged into an existing topic: Funcom småprat 2018

That’s some Captain America shit right there… :+1:

4 Likes

Jeg håper Funcom utnytter muligheten til å markedsføre oppdateringen som kommer (Pets/Midnight Grove/Jhebbal Sag-religion) med litt krutt, noe ala det de gjorde med “The Frozen North” kanskje?

Oppdateringen som kommer nå er vel en god del mindre, men uansett mener jeg det er riktig å bruke patchen til å dra inn nye spillere - rabatt på spillet, nye bilder på steam osv

2 Likes

Og klinke til med en liten Steam rabatt for å få litt fart på sakene igjen :fire:

Det er akkurat det som kommer til å skje.


image

16 Likes

Oppdatering på retail salget i Japan.

  1. [PS4] Conan Exiles (Spike Chunsoft, 08/23/18) – 7,604 (60,229)
Fra dato Til dato Solgte
23.08.2018 - 26.08.2018 32 117
27.08.2018 - 02.09.2018 20 509
03.09.2018 - 09.09.2018 7 604
Totalt: 60 230
3 Likes

Du var hakket kjappere enn meg :smile:

Begynner å dabbe av, men kan jo fort komme en oppsving også.

Blir solgt 75.000 i år kanskje?

Har noen en mening om fordeling av retail/digitalt salg av CE i Japan?

Generelt et sted mellom 1/4 og 1/3 salg digitalt. Kanskje noe nærmere 1/3 siden det var utsolgt retail en periode.

Ikke sikkert det dabber av, de gikk jo fri for kopier på Amazon og Rakuten.

1 Like

Hva baserer du det på?

Er det japanske markedet veldig spesielt på det? Er vel lite som tyder på at CE ellers i verden har hatt en så stor andel retail.

Her er utviklingen for PC spill i USA.
image

1 Like