Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Baserer det på husk, fra en diskusjon med noen svenske gaminginvestorer. Husk at retail for konsoll er mye større, iblant helt dominerende.

For PC har man Steam - som i praksis er enerådende.

Skal se om jeg ikke kan finne igjen kildene.

Edit:

Og så var det en jeg ikke finner i farten, som gikk eksplisitt på japan, og anga noe tilsvarende (om ikke litt mindre).

1 Like

Det som kan påverka är om Sony/Funcom har kört kampanj på ps store. Men det är jag osäker på om de har gjort? :thinking:

https://steamcommunity.com/gid/103582791454820402#announcements/detail/1715198692607328788

Som gamer er det dette som får meg til å hente frem spillet igjen og sannsynligvis kjøpe en DLC også:)
image

4 Likes

Around 66% of the surveyed console players prefer physical discs

Jeg fant også denne som kommer med lignende tall. Gjelder for console i USA.
Jeg tror andelen retail er høyere for AAA-spill og spesielt singeplayer, men er nok i nærheten om man sier 30/70 eller 40/60 da ser det ut til.

Spørsmålet er jo da om dette også gjelder for CE.

Famitsu har en månedlig oversikt over digitalt salg. Ark, som CE kanskje er sammenlignbart med, hadde blant annet 22% på listen for nov. 2017.

image

2 Likes

In Japan, just 28% of the total games market comes from digital PC/Console games, well below the global average of 47%.

1 Like

Hadde håpet de kjørte 4x XP i forbindelse med ny patch. Fin måte å få pumpet opp spillertallet igjen.

1 Like
6 Likes

Njae det bruka efter 3-4 veckan bli en mer linjär försäljning.
image

Räkna med typ en 10-15% drop per vecka nu, så tro det finns en 40-50K till att hämta där året ut på retail…

2 Likes

19 Likes

Liker ydmykheten i newsletter. Nå adresserer de problemet deres med bugshåndteringen som de har gjort tidligere, og derfor skal de endre måten det gjøres på. Maks 1 update hver 4-6 uke som inkluderer maks 1 Hotfix i mellomperioden.

Meget meget spent på pets update!

3 Likes

Er dette delt tidligere?

Marvel launch i januar '19.

12 Likes

GTS 54
Japan - PS4 322 reviews og stadig 4,5 :star:
(Jeg tok forresten et par K til i dag)
:sunglasses:

20 Likes

Ser ut til det er mer på gang angående comics;

"We already knew there was Conan The Barbarian: The Original Marvel Years Omnibus Vol. 1 coming in January, reprinting Conan The Barbarian #1-26; Chamber Of Darkness #4 and Savage Tales #1 and #4.

But naturally there’s more. And I don’t mean a Vol 2."

:grin:

3 Likes

Ny CE Stream i kveld:
image

4 Likes

“Ny” melding fra Facebook:
image

5 Likes

Konge at dette varer en måned. Regner med at de da ser for seg å lansere pet-patch i perioden. Flinkinger de der i funcom :+1::+1:

2 Likes

Det høres logisk ut hvis de kommer med pets patchen midt oppi at de prøver å få spillere tilbake til spillet. :raised_hands:

2 Likes

De sa på stream i dag at pets sannsynligvis kommer tidlig neste uke

23 Likes

Hvordan er ståa i JapAn. Selges det bra fremdeles ?