Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

347件の評価, joda går på opp :slight_smile:

Hva man definerer som bra er vel litt inidividuelt. Men på onsdag får vi vel nye tall for retail i Japan. Der var jo utviklingen at det solgte 8029 pr dag første 4 dager, 2930 pr. dag den neste uken og 1086 pr. dag uken etter der. Så har man en liten joker i at det på et tidspunkt vel var utsolgt for spill noen steder så det blir spennende å se på onsdag om det vises på tallene.eller ikke.

På playstation store tikker fortsatt reviews opp. Ut ifra tallene som ligger her øker det vel med 6-7 reviews pr, dag siste uken. Noen kan sikkert gi et anslag på hva det burde bety av salg.

3 Likes

Når det gjelder utviklingen på Steam så har det vært et ganske jevnt fall i spilte timer lenge nå. Hele 37 av de 38 siste dagene har vist fall i forhold til samme dag uken før. Og på denne tiden har spilte timer pr. uke falt fra 1 360 355 til 836 819, som er et fall på nesten 38,5%. Det betyr også at man har gått fra et snitt på over 8000 online i snitt til (for første gang i går) under 5000 online i snitt (4 981). Utviklingen ser man i grafen nedenfor.
4x XP har så langt ikke gjort noe særlig utslag men så følger vel sikkert ikke de som har lagt fra seg spillet veldig godt med så sikkert ikke så veldig mange som har fått det med seg enda.

Det som blir spennende nå er selvsagt i hvor stor grad introduksjonen av pets kan heve spillertallene.

10 Likes

ゲーム本編 | PS4®

356件の評, stiger sakte men sikkert :slight_smile:

4 Likes

Nye tall for Japan. https://www.dualshockers.com/spider-man-japan-first-second-week/

Conan Exiles – PS4 – 8,528/68,757

Kan nok hende forrige ukes tall var litt påvirket av mangel på kopier siden det er en oppgang fra forrige ukes 7 604 solgte.

17 Likes

«Nå må snart markedet reagere på det knallsterke salget i Japan» - normal logikk 2018

Hadde det enda vært så vel. Q3 blir bedre enn ventet om ikke annet.

Kan regne ~100k solgte allerede i Japan, inkludert digitalt.

Mye penger.

6 Likes

Positivt overrasket.

1kr opp i morra🙂

1 Like

Ny community letter:

Dessverre ingenting om når pets og fikser vil bli flytter over på live.

1 Like

Hotfix av en exploit på pc i dag. Kan jo tyde på at det tar litt tid før pets kommer enda.

Jeg klarer ikke se sammenhengen! :slightly_smiling_face:

1 Like

Vil jo tro at de ikke hadde gjort dette nå hvis de hadde planer om å legge ut pets i morgen eller tidlig neste uke. Da burde de vel ventet og tatt det med da.

Det kommer av på hvor enkel hotfixen er. Men ja, neppe i morgen.

Konklusjonen er dratt på bakgrunn av det de oppga i nest siste community letter. Dette:

"First off, we wanted to take a quick moment to talk about our patch schedule. Obviously, we would like to roll out fixes for the game as soon as we can, but we will also be the first to admit that we have been guilty of patching too quickly in the past. We’ve tried to learn from this to avoid creating frustrations for you, the community.

Going forward, our plan is to patch Conan Exiles every 4 to 6 weeks, with one possible hotfix within that 4-6 week period if needed. This way we have time for extensive bug fixing, tweaking and testing, in order to make sure that a patch is as ready and as stable as it can be. It also gives us more time to take your feedback into consideration."

Var egentlig et veldig godt community letter synes jeg der de var litt ydmyke og lovet bot og bedring på patchingen. Dagens patch/patch note synes jeg virker litt tilbake til gamle synder. Ingen forklaring på hvorfor akkurat denne var så viktig å få ut så umiddelbart.
Jeg tror man hadde fått langt bedre mottagelse om man hadde kostet på seg en kort forklaring på hvorfor man falt ned på at denne exploiten var så viktig å fikse umiddelbart og ikke ved neste planlagte patch som jo mange venter utålmodig på nå.
Og så kunne man jo på slutten av patch note også minnet om at mange flere fixer vil bli rullet ut med pets oppdateringen som man håper å få ut i løpet av 1-2 uker??? (fritt tippet som eksempel).

Er du ikke enig? :slight_smile:

1 Like

Nei! :wink: Hotfix for å håndtere exploit forstår jeg godt. Det trenger ikke noe mer forklaring. At de ikke kommer med forventet dato er for å ikke love noe de ikke kan holde.

4 Likes

Da får vi bare være enige om at vi er uenige. :wink:

1 Like

Noen ser muligheter der andre ser vansker :wink:

Her er årsaken for hvorfor noen mener Ce er dødt, men i realiteten ikke er det.

Jeg tror spillet kommer til å få en boost med spillere når flere feil blir fjernet, optimalisering, pets og sorcery patchene kommer. Det finnes mange tilfeller der eldre spill har fått en boost med spillere etter en stund med dalende interesse.

2 Likes

Sorcery patchen er bak pet patchen i roadmappen etter det jeg har fått med meg.
ikke så optimistisk som deg her @Aksjerik og mener en boost med spillere er gamle kjøpere som tar det frem igjen. Har regnet litt på DLC og kommet frem til 17M Nok i 2018, dette er også et optimistisk mål for 2019. jeg tror det er bedre å ikke forvente for mye av CE nå fremover :v:

2 Likes

Var noen feilaktige kommentarer på grafene (pytt pytt) men kortversjonen er vel:
CE blør spillere men ligger fortsatt på et nivå som gjør at det ikke kan kalles dødt enda. Hovedårsaken til at det føles dødt er at spillerne er spredt ut over for mange servere.
Håpet er at det skal ta seg opp når de får fikset masse bugs og lagt til litt nytt (pets etc.).

Sourcery blir det vel bare litt smakebiter av da opprinnelig plan ble skrinlagt og man valgte å fokuser på combat systemet. Som Bylos skrev i februar:

"Sorcery

We started sowing the seeds of sorcery with the release of glass orbs that worked as grenades. Brewing alchemical potions and poisons can also be said to be a kind of sorcery in Conan’s world. We’re expanding the types of potions you can create using alchemy and you’ll also be able to craft special throwable lures to attract specific monsters and creatures.

Sorcery, as initially pitched, will not make it into the game, but some elements will. The fast travel system is teleportation magic, but it doesn’t require corruption to fuel it. We have also added explosive and poisonous gas orbs that delivers some of what was planned for the sorcery system.

Ultimately, we were in a situation where we could either focus our development capacity on improving the combat system or splitting up the team to work on combat and a fully realized sorcery system. We chose to focus on combat, as we felt that was a more integral aspect of the Conan experience. It was a very difficult decision to make, but now that the new combat system is almost ready, we feel that it was indeed the right decision and that a more fun, tactical, and visceral combat system is something the game really needed."

Har de sagt noe annet i det siste?

Ja, Joel kommenterade detta i en intervju i slutet av augusti och avslöjade att sorcery kommer efter pets:

(Från ca 8 min in i videon)

Edit: Han hintar också att sorcery blir mer omfattande än vad det beskrevs i artikeln du hänvisar till :blush: :mage:

6 Likes