Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Flott. Takk for info. :blush:

Det var et ganske voldsomt trykk for å øke serverkapasiteten ved launch, og mange her inne var også veldig kritisk til at funcom ikke bare pøste ut nye servere. Etterhvert begynte de å gi etter, og resultatet av det ser vi nå. Dessverre.

1 Like

Akkurat som du nå påpeker…Folk blir nok aldri fornøyde når det kommer til den balanseringen der ved launch og etter. Player retaining er vanskelig å optimalisere og den avveiningen på antall servere er knallhard.

Jeg tror det var riktig å øke serverantallet ved launch. Man kan selvsagt ikke ha kapasitet til å dekke alle spillere men kapasiteten var for lav og jeg tror man gjorde lurt i å øke den noe. Salget kunne nok fort ha lidd av for stor mangel på servere.

Det man nå kanskje burde ha er en strategi for å kunne redusere antall servere. Vil nok skape en del ramaskrik om man bare slår av de minst aktive serverne da det nok fortsatt er noen der som har lagt inn en god del timer og ikke blir happy om man må starte helt på scratch på en ny server. De burde kanskje i det minste få med seg spilleren sin over på en ny server slik at man i praksis slår sammen flere servere. Sikkert masse problematikk men hvis de ikke får snudd spillertrenden og boostet den snart så er i hvertfall en reduksjon av antall servere noe de burde se på om lar seg gjøre.

1 Like
4 Likes

Other than that, there’s a bunch of stuff going on behind the scenes that we, unfortunately, can’t tell you about just yet.

Noen som har rykter?

1 Like

5,8k solgt retail forrige uke - 75k totalt (mao. har man også passert 100k inkl. digitalt - vanskelig å vite med hvor mye).

Og det innebærer vel et sted mellom 20 - 35 MNOK rett på bunnlinja allerede.

10 Likes

Høres bra ut;-)

Yep!. :stuck_out_tongue:

Do tell :grin:

Håper det er noe som skaper blest rundt CE igjen. Tror ikke pets vil ha den store effekten vi håper på.

8 Likes

Jeg tror at vi får en ny “frozen north” liknende reaksjon i spillerbase og salg.

  • Jeg spekulerer i at pets kommer onsdag/ torsdag neste uke, og at det blir long weekend sale med -33% på steam
  • Med pets følger som nevnt forbedret combatsystem, religion, stor dungeon og masse diverse.
  • Hva “other stuff behind the scenes” betyr er nok ikke store greiene, ettersom noe stort vil komme på neste update rundt juletider.

Kom ei litta lønning i dag, det betyr påfyll i morgen…:love_you_gesture:

3 Likes

Tenker du da %-vis endring eller antall samtidige spillere?

Godt spørsmål! I dette tilfellet prosentvis. Nå kontra høst 2017 eksisterer det noen hundretusener ekstra som kan skape høyere retention rate ved updaten, i tillegg til salget som kommer.

Vore kul med lite content i DLC:t borde ge lite mer effekt.

1 Like

Ikke nå til helgen?

In any case: Hvis Funcom for en gangs skyld slipper en patch som fikser en del kjipe bugs - så får vi fort en real oppsving i både salg og spillermasse.

Fun har åpent tatt kritikk av å slippe updates rett før helgen, så onsdag/torsdag gir mest mening ift mest inpact. Newsletter i går sa at de “We’re still working on finishing up the Pets Update, specifically we’re working on fixing bugs, tweaking mechanics and sorting out the last couple of things we need to take care of before we feel comfortable with rolling it out to live.”

Høres ut som noen dager i mine ører. Så jeg spekulerer i tors neste uke.

Påvirker kvartalstallene:

  • Q3 blir DLC + japan release som “major revenue”
  • Q4 vil innebære både CE update og MYZ. Blir nok tidenes q4 for Fun
2 Likes

Jag tror Pets kommer inom 2 veckor men att rean inte kommer förrän halloween och då drar man säkert till med 50 % rabatt hoppas jag :slight_smile:

2 Likes

Vet den är lite över 1 månad gammal men jag såg att ni länkade den då men de var NOLL diskussion om Joel runt 8.20 in i klippet confirmar att Sorcery kommer efter pets. Tycker detta är riktigt stort. Det är 10 ggr mer eftertraktat imo med Sorcery än pets. grymt!

3 Likes

Det har diskuterats tidigare, men jag håller med -det har fått lite väl lite fokus.

Jag länkade ovan och trodde faktiskt de flesta kände till detta. Men det är bra att det kommer tydligt fram! :grinning::+1:t2:

1 Like