Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Litt overrasket over at de ikke ventet til de fikk med pets men på høy tid at det skjer noe :relaxed:
Da får vi håpe statistikken bedrer seg litt. 54 av 55 dager med nedgang får være nok :laughing:
Blir veldig skuffet om de introduserer mye nye feil. Krysser fingrene for en kvalitetspatch.

Det kom jo mye tilbakemeldinger på Pets, så heller at de venter til innholdet er bra nok.

Kult med ny dungeon uansett

1 Like

Ja selvsagt må de vente til de mener det er bra nok. Trodde bare de ventet med resten til da også. Delvis fordi jeg trodde pets burde være klar ganske snart og delvis fordi det bestandig er litt risiko involvert med å splitte opp en patch. Det sikreste er om de kan kjøre en oppdatering på Testlive og så rulle ut samme kode live når de som bruker Testlive i praksis har kjørt en akseptansetest på den :slight_smile:

Viktig at de leverer kvalitet nå.

3 Likes

Jeg vet ikke hva jeg syntes om det her. Forstår ikke hvorfor de ikke klarer å vente med hele patchen, kjøre markedsføring og rabatter, med full impact. De sier til communityet og markedet at de har endret tilnærming og at de kun skal kjøre 1 stor ferdigstilt patch og 1 bufix en stund etter, deretter arbeide videre i en god stund før en ny stor patch kommer osv.

Nå har de splittet i to over 2 uker? Er det for å minimere risiko ved patchen? Eneste grunnen jeg ser for meg at de rusher ut halve patchen er så de kan rette opp i feil til neste patch som kommer til uken, men det strider med det de tidligere har kommunisert…

Synes det er litt rart jeg også. Jeg mener det ikke er å minimalisere risiko å splitte en patch. Beste grunnen jeg kan komme på er hvis de ønsker å få kjørt en tilbudsperiode nå (med noe nytt innhold) før fokuset blir mot Halloweensalget som sikkert kommer. Jeg har litt tro på å kjøre tilbud utenfor de store salgene. Ikke like stor konkurranse om oppmerksomheten da. Håper de kjører salg i helgen eller midtukesalg til uken.

1 Like

Helt enig Krafer.

Patchen: 16.9 GB. Vill gjetning, men tipper pets-delen 15-30 GB. Andre her inne som vet mer om det enn meg…

Til sammenlikning var full release patch 45 GB. Størrelsesmessig blir patchen omtrent like stor som ved full-lansering.

Patchene blir store når de inneholder bug fixes. Av og til må man gjøre store endringer under panseret. Sånn er det bare.

1 Like

Jeg vet ikke om de har fikset det, men måten de lagrer assets på gjør at patchene kan bli veldig store uten mye innhold. Det var i hvert fall sånn ved lansering.

1 Like

Ikke noen eksplosiv vekst i antall spilte timer i helgen etter patchen men totalt ble det da 15406 flere spilte timer denne helgen i forhold til forrige helg. Lørdag og søndag lå 5,22% og 5,36% over forrige helg. Ikke de helt store utslagene på grafene så langt, som man ser under, men får jo håpe det blir litt flere dager med stigning.


5 Likes

Så vi snakker om oppgang? Meget bra.

Det blir veldig interessant å se om det blir noe skikkelige utslag med Pets-patchen :slight_smile:

2 Likes

Er det fremdeles “the next weeks” Pets kommer, eller har de sagt noe mer definitivt nå?

De har vel ikke sagt noe såvidt jeg vet. Policyen er å kun komme med den info i patch notes. :slight_smile:

1 Like

Ok, takk for tilbakemelding. Blir litt forvirra av at det ligger på testlive, også snakker noen om at det har kommet, men så har det ikke det, men funcom sier det kommer, men så er det ingen som vet når det kommer. Blir litt forvirra når man ikke nifølger utviklingen :sweat_smile:

Kunne btw ikke trykke liker på innlegget å ødelegge de magiske 7777 likes du har :wink:

De skrev “The pets system will be released at a later date and we’re currently aiming for next week.” i forrige patch note 4/10 og det er vel siste fra de så langt. Så kan jo håpe på at det kommer denne uken.

En viss økning i spilte timer bør jo pets gi. Men veldig usikker på hvor godt systemet de legger opp til vil slå an og om det bringer særlig mange tilbake. Kan jo håpe det gir litt flere Ark-spiller lyst til å prøve CE kanskje :slight_smile:

4 Likes

Pets bør gi en liten økning pga at det er noe nytt, men jeg tror ikke det gjør den veldig store forskjellen. Jeg tenker det er for likt hvordan det er med thralls. Jeg tror pets vil være mest interessant for RP og PvE-spillere. PvP-spillere tror jeg ikke kommer til å bry seg så mye.

For å få flere PvP-spillere/spilte timer så tror Funcom må komme med noe som er annerledes, som for eksempel sorcery eller et nytt kart

3 Likes

Nå syntes jeg egentlig at Funcom burde fokusere ressursene mest på nyere spill, men hvis de vil ha mange spillere på sikt så tror jeg løsningen er å implementere 3-9 måneder sesonger, med nyheter i hver sesong.

Det lykkes ganske bra innen action rpg (diablo, path of exile), moba (dota, league of legends), og har hatt en del suksess innen rts (starcraft), osv.

Jeg tror at det å ha sesonger i Conan med slipp av nytt content (pets, sorcery, dungeons, biomes) til hver, samt kanskje betalte expansions, ville gjort spillet mer interessant over lang tid.

redigert: de kunne også tilpasset antall servere mellom hver sesong.

2 Likes

Sesonger på offisielle servere tror jeg er en kjempeide. Nytt content evt nytt kart (et mindre område) tror jeg ville gjort det attraktivt. Det ville løst litt av problemet med alpha-klanene som holder alle andre nede

Pets vil altså komme i dag. Vil bli spennende å se spillertall fremover! Og ikke minst om det kjøpes flere spill.

1 Like

Hvis Pets-oppdateringen markedsføres som Update 34, part 2, så neppe :stuck_out_tongue:

5 Likes