Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Av og til undres jeg hvilken verdi det har å poste bevegelser av forskjellige tall. Og attpåtil kommentere dette med subjektive tolkninger.

Er det virkelig slik at Funcom lever av spilte timer av CE og ikke av solgte kopier?
Er spilte timer etter launch av en DLC en god måling?

Meg bekjent så har CE solgt i overkant av 2 mill kopier. Hvorvidt de utgjør kun en del av en samling eller spilles aktiv er uinteressant.

Joda, kjøpsinteresse for DLC er kan kanskje uttrykkes i forskjeller i spilte timer, men er det verdifullt nok til å dominere absolutt alt?

Nei, det burde det ikke.

2 Likes

Det er fritt fram til å poste andre objektive fakta :sunglasses:

EDIT CE ligger nå på 168. plass på steam gts.

2 Likes

40 % rabatt började idag på xbox i samband med free weekend.

9 Likes

Ser hva du sier, men mtp mersalg av dlc/XpPacks så er aktivitet i det aktuelle spillet ganske så relevant. Man lager ikke xp pack til et spill som ikke spilles. Tror du de neste pakkene blir gratis? Tror du Fun vil lage en ny xpPakke om aktiviteten er som sexlivet til min oldefar? Tro igjen, isåfall :sunglasses:

Hva i alle dager mener du med det? Skal man bare poste objektive tolkninger av tall som ikke er i bevegelse da eller? :joy:

Nei selvsagt ikke men aktiviteten i spillet og endringene i den sier fortsatt noe om videre intektspotensiale.

Nei og det er da absolutt ingen som påstår at det skal dominere alt såvidt jeg kan se. Hvor har du forestillingen om at folk mener det fra?

3 Likes
3 Likes

Oppfordrer alle til å oppmuntre på forskjellige sosiale medier, som Facebook og lignende i kveld, vedrørende denne gratis helgen og rabatten på 40% av Conan Exiles som starter i dag :tada:. Anbefale dem spillet og oppfordre til å støtte Norsk spill industri :joystick: :wink:.

6 Likes

Bare 900 mindre en forrige søndag nå. Synes CE holder seg overraskende sterkt etter pets. Leser at det er en del bugs/lag enda, så får håpe det kommer en bra fix med halloween updaten på Torsdag.

7 Likes

Lag har blitt bedre etter siste hotfix, men det er fortsatt litt igjen til det blir bra med mange spillere online og store baser. Men det går den rette veien

3 Likes

Bedre? Har ikke jeg merket. Og crashingen har blitt mye værre

Jeg er ikke helt enig med deg. Jeg opplever at det er mindre lag, selv om det fortsatt er for mye. Det kan virke som at det kreves noen flere spillere online for at det skal bli sirup. Det var spesielt etter første del av pets-patchen jeg opplevde at det ble ille. Jeg er ikke spesielt plaget med krasjing.

Jeg spiller for tiden på offisiell server 1019 på PC. Hva slags server og platform spiller du på? Hvordan performance er avhenger nok av hva som er på serveren fra før, og hvilken platform du spiller på

2 Likes

De skrev dette i ukesbrevet 24/10.
“There’s been reports of increased lag on all platforms, which could potentially be tied to the new Event Log. The Event Log filtering wasn’t working correctly, but this has been fixed internally now and will be patched.
The UI is also getting an update and once it’s been patched in you will be able to filter and choose proximity for logging events. We were able to find a couple of new bugs and issues thanks to the new Event Log, so while it needs some additional updates the basics are working as intended.”

Har vel ikke vært en hotfix på dette enda vel?

Merker jeg blir litt irritert/oppgitt når de introduserer nye ting med feil som av brukerne oppfattes som negativt spillmessig. Men er veldig viktig å få på plass bedre logging da det er gull med tanke på feilsøking. Men litt svakt å introdusere den på denne måten bare.

1 Like

Det har ikke vært en hotfix spesifikt på dette nei, men performance oppleves bedre nå. Men det er fortsatt ikke bra nok.

Event loggen er så viktig at jeg tror de fleste tåler at den skaper litt mer lagg i startfasen. Så lenge det på sikt gir et bedre spill.

1 Like

De fleste har nok ikke fått med seg at det er introdusert en eventlog som forhåpentligvis er med på å heve kvaliteten på sikt men bare opplever at det er gjort en oppdatering som gjør ting verre. Loggen er dritviktig men de bør definitivt ikke ha introdusert den med bugs som fører til lag. Er bare med å sverte CE/Funcoms rytkte på patching ytterligere og det trenger de absolutt ikke.
Synes ikke man skal unnskylde de så mye lenger jeg :blush: Nå har de snakket om kvalitet på patchingen i en liten evighet så på tide å levere.

4 Likes

Ser de kjører 40% på CE fram til 1.nov

4 Likes

Ikke dumt, få solgt mer basegames så følger DLCene etter!

1 Like

Da er det bare å se hvor det bærer hen: http://gametopsellers.com/game/440900/conan-exiles

Reviews er litt mer positive nå i hvert fall, 68% på siste 30 dager, beste jeg har sett på en stund. :slight_smile:

4 Likes