Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

14 Likes

De behøver desperat en “second chance” for å prøve å rette opp inntrykket på Xbox så dette tror jeg er et riktig tiltak.

2 Likes

Det kule er jo at dette kan de jo drive med i årevis for å melke mer ut av kua.

Og hvem vet, plutselig kommer det en eller annen genistrek av en DLC eller TCM som bare blæster det hele i gang på nytt.

7 Likes

Det er mye som er bra med CE nå, og jeg synes ikke det er mange sjenerende bugs, men etter de to siste patchene lagger spillet veldig når det er mange som spiller på serveren samtidig. Det begynner å bli merkbart med lag ved 20 spillere, og det er nærmest ikke spillbart ved 30 og oppover på serveren jeg spiller på.

Pets funker som forventet. Det er omtrent som med titalls, men det er noe nytt.

Combat fikk seg et lite løft for ett par patcher siden.

Dlc-ene er bra. Gjennomført. Det er stilige rustninger og våpen, og nye bygningsdeler. Det gjør det mer spennende å bygge mer.

Men jeg er enig i det @kakebart skriver, spillet er ikke optimalisert slik det ser nå.

4 Likes

We’re elated to announce that Conan Exiles will be free on Xbox One this weekend, starting on Thursday October 18th! With the recently released Pets Update, Jhebbal Sag Religion and Midnight Grove dungeon, Conan Exiles is bigger than ever. The perfect time to jump in!

3 Likes
4 Likes

Er faktisk gledelig overasket over att spillertallet fremdeles vokser.
8714 mot 8118 forrige onsdag samme tid. 596 flere, ikke så mange riktignok, men mye bedre enn att spillertallene gikk rett ned i kjelleren igjen etter att salget var slutt.

5 Likes

Fin CCU idag även om den planar neråt den här veckan. Imorgon och fredag är det säkert sämre CCU peak än förra veckan.

Nå sammenlignes jo dagen i dag med tidlig i salget så det er vel egentlig ikke så overraskende med en økning enda :slight_smile:

Sammenligner man spilte timer i går med helgens tall så er nedgangen større enn det som er normalen/snittet så det tyder nok på at man ganske snart (1-2 dager) vil starte å se en nedgang igjen. Som forventet selvsagt. Det viktige nå er egentlig at nedgangen ikke blir like bratt som fra samme nivå forrige gang slik at de viser at de holder på spillerne bedre etter denne oppdateringen.

2 Likes

Det er veldig bra att du passer på att det ikke blir for oppløftet stemning her inne @Krafer det er du veldig flink til :wink:
Foresten skjønner jeg deg riktig att du sammenligner timer spilt i helgen med timer spilt på ukedager?

2 Likes

Må bare være så happy som du vil for meg. :slight_smile:
Jeg er bare opptatt av at ting presenteres så riktig som mulig og sier ifra uansett hvilken retning det nå måtte kunne tolkes. Pussig nok så er det ikke alltid slikt blir satt pris på da. :thinking:

7 Likes

Da var DLC’en ute på PS4 og Xbox også!

11 Likes

Jeg setter stor pris på objektive innlegg. Pets patchen er dessverre ikke noen gigasuksess, og spillertallene vil nok sige tilbake. Det blir interessant å se hvor de er om et par uker.

Nå tror jeg @Halling sin kommentar ble sagt med et glimt i øyet :wink:

:wink::wink::wink::wink::wink:

4 Likes

Ja det finnes da heldigvis flere særinger som er interessert i å diskutere alle aspekter ved en aksje :wink:
Nå er tonen forsåvidt stort sett fin på dette forumet. Men litt den supportermentaliteten finner man jo her også der noen missliker sterkt at andre påpeker svakheter ved “laget” sitt :slight_smile:

Når det gjelder patchen så var det fint å se at salget fikk CE godt opp på førstesiden på Steam (selv om det jo var midt i uken og bragden ikke er så stor da). Økningen i spillere var ikke helt som jeg håpet på men ble i det minste en brukbar økning. Men jeg er også veldig spent på om patchen gir bedre retention enn tidligere. Ikke helt fornøyd med at de nok en gang introduserte nye bugs da. Synes ikke de får helt sving på kvalitetsforbedringene.
Venter og håper fortsatt på de første tegnene på at CE kan snu spillertrenden/utviklingen som jo har vært rimelig begredelig i det store bildet.

Når det gjelder svaret fra Halling så ble ikke det ille mottatt i det heletatt altså.

6 Likes

ikke sikkert dette er veldig illustrerende; men da CE ble sluppet spilte jeg på en offisiell server der jeg bl.a. kom borti to kroater, en tysker, og en nordmann som jeg hadde en del med å gjøre. disse folka spilte uavhengig av hverandre; men nå er samtlige aktive igjen for første gang på mange måneder. tydelig at patchene har vekket interesse hos noen gamle spillere også i hvert fall

12 Likes

Hur räknar du då?
Kollar man CCU håller den sig inom snittet de senaste 4 veckorna.

(Använt 4 datapunkter september/oktober och söndag-onsdag peak CCU ration ligger runt 70-80%)
Söndag - onsdag CCU denna vecka är på 76%. Skulle vilja säga att CCU fortfarande stiger

1 Like

Benyttet spilte timer pr. dag som utgangspunkt. På tirsdager fra og med tirsdag 5/6 til og med tirsdag 2/10 var det spilt 3 323 668 timer. Hvis vi sammenligner med søndag så var det spilt 4 240 601 timer for søndagene i de samme ukene. Tirsdager ligger med andre ord i gjennomsnitt på 3 323 668/ 4 240 601 = 78,38% av spilte timer på søndager.
Nå søndag ble det spilt 222 057 timer mens det på tirsdag ble spilt 156 179. Tirsdag lå med andre ord på 70,33% av søndagen som er lavere enn de 78,38% som er gjennomsnittet siden launch.

Statistikk kan alltids brukes for å få frem det budskapet man ønsker, når man selv velger de parameterne som skal måles og de tidsperiodene det skal måles for.

Her valgte man å sammenlikne Tirsdagens tall, med Søndag. Tallet hadde kanskje blitt annerledes om man sammenliknet med en annen dag.

Når man kommenterer statistikk så kan man og velge å formulere seg på en spesifikk måte om man ønsker å få frem et budskap.

Det er en grunn til at man bør hente ut slikt fra en objektiv 3de part.

2 Likes

Okej bra, ville bara se hur du räknade ser rimligt ut.

Dock tror jag pet patchen har den effekt att fler loggar in då och då (ge mat?) fast man kanske inte spendera så lång tid i spelet. Så droppen i aktivitet syns inte så tydligt i CCU.

Xbox free weekend begynner vel i dag. Er det noen som følger med på utviklingen?