Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Er pets oppdateringen som dro den en del opp igjen. Men som du ser av utviklingen på spilte timer så er det nok ikke lenge før den grafen ser også snur ned. Er jo i ferd med å flate ut allerede. Så får vi se om utviklinge blir så man får høyere topper og bunner etter hvert eller om det svinger seg videre nedover.

1 Like

Ikke hvis vi utvikles som RUST?

Hvis det utvikler seg som Rust får vi høyere topper og bunner som nevnt i innlegget mitt. Hvis trenden ikke endrer seg blir det lavere topper og lavere bunner. Time will show.

Det grafen viser er at interessen og villigheten til å prøve spiller er nesten like stor som for å spille Ark eller Rust - men de må fremdeles jobbe med innholdet for å få det like bra som de to andre.

Likte at Rui sa de prioriterte bugs nå! For spillerbase er der. For de er det nok med en DLC snart

1 Like

Endelig litt CE action på twitch! 2000 nå

4 Likes

Sjekket tallene for spilte timer og CE har nå hatt under 100k timer de to siste dagene. Kun skjedd en gang før. Tallene i forigårs er nok litt lavere en normalt grunnet selve patchingen. Men tallene i går burde ikke vært så lave. Nesten 26% under forrige onsdag.

Liker ikke at det nok en gang klages på nye bugs. Denne gangen er det vist mest relatert til crafting stations.

Noen nevnte at mods er viktig også. Da er ikke slike ting noe lurt:
“The dev kit will not be available at the release of this patch, but we’re working on getting it released. Shouldn’t take more than a day or two and mods shouldn’t be super incompatible without it.”

Så nye bugs og manglende dev kit til moddere er nok kanskje medvirkende årsak til det lave tallet i går. At Halloween eventen akkurat er avsluttet er sikkert også medvirkende. Men nesten 26% lavere enn forrige onsdag synes jeg er mye. Får håpe det tar seg litt opp igjen.

Hadde håpet CE holdt litt bedre på spillerne i forhold til fall fra tilsvarende nivå før etter PETS oppdateringen, men det har ikke skjedd. Her er en graf som viser dette.

Kjenner jeg blir litt oppgitt over at Funcom fortsatt ikke ser ut til å greie å levere kvalitetspatcher.

3 Likes

CE er nesten inne på topp 100 GTS nå, er nok pga streamere på twitch.

CE er over middagshøyden, det er salg på steam og nye dlc og andre events i spillet som får spilte timer per dag til å gå merkbart opp. Når det er over vil antall spilte timer per dag gå ned for så å få en boost igjen neste gang det skjer noe spennende. Det vil nok gi fortsatt gode inntekter i lang tid fremover.

3 Likes

30k på en time. God butikk for youtubere, Funcom :grin: og oss :moneybag:

10 Likes

Bra sett Greyboss! 150 000 nå… helt sykt hvor fort de visningene kom!

1 Like

Godt dette bare er en av flere episoder som kommer​:+1:t2::moneybag:

1 Like

Når man følger noen 100 youtubere så får man som regel med seg det meste :sweat_smile:

CE fikk seg en ganske stor knekk i spilte timer sist uke etter at de kom med siste patch. Er faktisk bare en helg som har lavere antall spilte timer etter full launch så nesten hele oppgangen etter Pets oppdateringen har forvitret de siste 3 ukene. Hadde liksom et håp om at det skulle ta minst 7-8 uker som nedgangen fra tilsvarende nivå til dagens nivå tok sist.

Får inntrykk på diskusjonsforum at det er et stort problem med crafting stations i spillet etter siste patch. Dere som spiller det en del, er det et generelt problem med crafting stations eller er det bare noen som opplever dette problemet?

1 Like

Spillet er over storhetstiden. Et fall i spillere er ikke så dramatisk.

Vil ikke antall spillere være en bedre måleenhet enn antall timer?

2 Likes

Ikke nødvendigvis. Med stadig patching, som Funcom er kjent for, sorcery og / eller mounts, nye kart og mods kan CE fortsatt vokse på sikt gjennom kannibalisering av Rust, Ark etc.

Enig.

2 Likes

Antall unike spillere i løpet av et døgn har man vel ikke tilgang til. Blir i såfall peak players og det gir bare et øyeblikksbilde. Antallet spilte timer gir da et bedre bilde av den totale aktiviteten i spillet i løpet av et døgn så jeg mener dette er den beste indikatoren.

Dette er det man håpet på at Pets skulle føre til også, Men nå er man allerede snart nede på all time low etter launch, og det kom skuffende fort. Nå får vi se om de får somlet ut en patch hvor de fikser det de ødela med forrige patch og om ting tar seg litt opp da men det så langt er det dessverre ikke noe som tilsier at trendne skal snu dessverre. Håper fortsatt på at det skal skje jeg også men er dessverre ikke noe så langt som gjør at man kan konkludere at trenden er i ferd med å snu.
Pets ser jo også bare ut til å bli en bump i den fallende trenden,

4 Likes

Jeg trodde ikke det. Trodde andre?

Mounts og sorcery har alltid vært mye høyere etterspurt.

Uansett:

Poenget er at CE fint kan snu trenden med det rette nye innholdet og den rette kvaliteten. Det er altfor tidlig å si noe om.

I mellomtiden genererer spillet inntekter og DLC’ene gjør det svært godt. Så trenden trenger ikke snus over lang tid per se for at CE fortsatt skal være en god inntektsstrøm.

Det er «bumps» som gjelder, samtidig som man kan håpe på en langvarig reversjon av trend gitt noe av det ovennevnte.

Så mange negativt ladede ord i ett innlegg, jeg må jo nesten ta en egenmelding etter å ha lest det her🤒