Blir en sen natt med Conan barbaren på Viasat 4 kl 01.00
Ark hadde peak på 90% av all time high for samtidige spillere i går, ser ikke ut til at de sliter akkurat
Og det bør vi se på som positivt. Når det er mange som spiller de andre spillene i sjangeren før CE launch er det mange potensielle kjøpere også
Med få alternativer blir spillerne værende, men det er lov å håpe at mange av de går over til CE. Ser man på siste reviews i Ark så er det mange negative der.
Rart at de spilte 300-700 timer når de ikke likte spillet?
Husk at det er mange eldre spillere som har stukket, er nyere oppdateringer som har drept communitiet. Mange er sure fordi de har investert så mye tid i spillet, så komer de endringene som nå kom.
Det er fordi de eldste tribene blokkerer portaler og caves. Gjør dt nesten umulig for nye triber å ha en sjannse. Min tribe heter conan exiels. Vi var en fredelig tribe… Men vi ble for sterke for dem så hele serveren måtte knekke Oss med drager og alle de største tribene måtte være md for å knekke Oss… Dt er meget surt og miste alle dinos du har…
Jeg hadde nesten 500 timer på noen måneder husker nesten ikke
Vi går vel litt vekk fra forumets fokus nå At spillere blir sure når de taper er vel en del av pvp? Ser ikke helt hvordan det er rettferdig å skylle på spillet om man taper en krig. Når man velger å spille på en server for pvp selvsagt. De samme diskusjonene kommer sikkert til å komme på pvp-serverne i Conan Exiles, men det at det er wipes hver måned kan gjøre det lettere å konkurrere vil jeg tro?
Grunnen til at man legger tid og penger i disse spillene er vel for å bygge seg opp til å bli en mektig hersker.
Hadde vært moro å trade aksjer hvis konto ble satt til 0 hver måned?
Tror ikke du skjønner nok av hva som skjer med den tekniske biten av spillet
For å forklare det enklere, så har ark endret reglene slik at det blir kjipt for alle utenom den 0,1% som er best.
Eller at de største investorene slo seg sammen for å bli enda større, og skviset ut småsparerne med emisjoner lik den vi så med Funcom på 0,55, og at dette skjedde hver gang man prøvde seg på nytt Tror du det hadde vært mange investorer på børsen til slutt?
Kanskje hadde det vært lettere hvis man kunne laget seg egne private børssamfunn med egne spilleregler?
Joda sånn fungerer pvp… Men dt er ikke rettferdig for nye spilere at alle drops, portaler og caves er blokkert
Siktet til novalusus sin historie etter det punktet Er helt enig i at resource-blocking er et problem som man kan skylde på spillprodusenten for.
Helt enig i den, det skal sies at det er hundrevis av PvE servere hvor dette ikke er et problem Jeg spiller på tre forskjellige servere og har ikke sett noe til drop/portal/cave blokkering. Men jeg spiller på PvE servere da.
Rust har server wipes hver mnd Fungerer bra der, men det spillet er veldig pvp fokusert.
Det virker jo som du må jobbe ganske hardt i Conan Exiles for å bygge deg opp med treller og for å komme til tier 3 og bygge de mer avanserte strukturene
Da ville jeg gjort CE litt mer strategisk og mindre bygging og læring?
Om 30dagers server wipes er for å kunne patche server koden så er dette fornuftig i en EA periode. Om de kun wiper for å wipe… så er det teit. Men basert på rust så er det greit å ha den intervallen da det er mye bugs og hacks som må patches under EA:
Ja, det blir kjedelig i pvp om man enkelt kan beskytte seg fullstendig Sånn det fungerer i Rust er at uke 1 bruker folk på å bygge seg opp og uke 2-4 brukes på å sloss helt til man blir slått ut av noen. Så kommer man tilbake neste reset. I Rust er det våpnene man bruker for å angripe andre som er dyre og vanskelig å få tak i, mens det å beskytte seg tar mindre tid. Ser ut til at CE blir mer som ARK hvor bygging og utforsking tar mer tid enn det man får brukt på pvp. Vi får se hvordan det blir, det virker som at de prøver på å tilpasse spillet til det folk ønsker. Om vi kunne fått ARK uten bugs og performance issues tror jeg det hadde blitt en stor suksess i seg selv, så får vi se hva de finner på i tillegg
Jaja, mener bare at det ikke er så mye som skal til for å sees som bedre enn ARK av mange
Vi fleste her inne er “litt” hyped over Conan Exiles, og vi er det med god grunn - Det ser jo veldig bra ut! Så er jo det store spørsmålet; Ser omverden det samme som vi gjør? Blir Conan Exiles en suksess? Hva skal til for at spillet lykkes? Ting vi allerede vet som burde sende CE et godt stykke i riktig retning er: Mer innhold enn konkurrentene, godt bygge- og crafting-system, thralls, religion, faktisk kamp mot elementene (sandstorm), utforsking av huler og gamle byer, samt roleplaying-elementer. Vi venter i spenning på ‘Dominate’-videoen for å få en siste bekreftelse, nemlig at combaten er bra…
Dette er en ufortjent liten kanal, da denne karen poster veldig gode videoer om Conan Exiles . Her har han postet sin betraktning rundt hva som skal til for at Conan Exiles blir en suksess:
Så er det opp til Funcom og hvordan de håndterer EA. Spillet skal være spillbart, helst lite bugs og bugs som oppdages må fikses raskt og innholdsoppdateringer bør komme jevnlig for å holde interessen oppe.
Alt for mange survival spill kommer “aldri” ut av EA, og det er mange spillere som konsekvent ikke kjøper uferdige spill. Funcom trenger her å jobbe knallhardt for å ta CE til full release innenfor sitt eget mål på ett år.