Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Hmm kan du forklare hvordan du kom frem til det?
I følge tallene på Steamcharts så er det rimelig dødt løp mellom de to dagene så langt.

Tirsdag og mandag…

1 Like

Haha, jeg legger meg flat :man_facepalming:

Det er dødt løp som @Krafer sier. Ingen reduksjon i det minste :wink:

2 Likes

Hehe! Fy deg, det er ikke lov å gjøre slike amatørfeil som å se på siste uke når det er mandag til mandag som er rett å sammenligne…Skjerp deg! :wink:

2 Likes

He he synes spørsmålet var berettiget gitt :wink:
Utflating er en forbedring nå ja. Ligger såvidt (1,2%) over det laveste antallet spilte timer på en uke akkurat nå så vi får håpe det holder seg over det.
Det jeg ser er at fallet har gradvis avtatt dag for dag siden siste patch (-7,85 % (patchdagen), -5,58 %, -4,21 %, -1,68% og så langt i dag i null) så vi får håpe det falter ut eller til og med tar seg litt opp igjen.

Håper egentlig de lager noen små patcher med fokus på de mest påklagede bugsa en periode nå. Da anser jeg sjansen for å få stadig lavere bunner i spillermassen som større når de kommer med nye ting.

At Bethesda ikke har kastet den motoren sin og gått over til noe habilt er smått utrolig. Er vel fortsatt et heavy modifisert makkverk fra Gamebryo motoren.

Kaster du motoren, så kaster du alle verktøyene rundt, eller må bruke grisemasse tid på å skrive dem om for en ny motor. Det er langt fra bare-bare. :slight_smile:

1 Like

Nei, selvfølgelig ikke, men gammel motor skaper også problemer når man vil gjøre fundamentale endringer på en spillformula, som i Fallout 76 sitt tilfelle, inkludere online multiplayer.

Bare å se overgangen funcom hadde til unreal. Det tar tid men er digg når det er gjort. Bethesda er ikke helt der enda.

Det er nesten helt utrolig at ikke overgangen til Unreal-motoren gikk verre for Funcom. Det er rett og slett imponerende hvor bra jobb de gjorde der. Pratet jo litt med Rui om det på investormøtet og han sa det ikke baaare var pluss med en ny motor, de fikk andre, nye problemer. Samtidig tror jeg det har gjort mengden jobb med å få spillet til å kjøre på et større spekter av maskiner mye lettere. Og ikke minst, det som reddet dem finansielt i år: de kunne porte til konsoll uten masse kødd.

9 Likes

Og forutsatt fortsatt bruk av Unreal også et script som finner og loggfører bugs slik at man ser hvor det virkelig er store fellesproblemer.

(Mulig scriptet kan skrives om til eventuelt andre språk, men likevel, utrolig nyttig, og muligens har CES omdømme vært helt annerledes per i dag uten.).

1 Like

Nå er det høst salg i steam.

Samtidig så er det nominering av spill til Steams prisutdeling. Bare å gå inn å nominere CE :wink:

1 Like

Det starter 27 november.

Ehhh, nei, det ender 27 november.

Shit! nice, satt å tenkte det var kjipt å måtte vente en uke!.

En link er alltid fint - man kan bare nominere for én kategori. Jeg valgte “beste omgivelser” da jeg ikke regner med at CE har mulighet til å hevde seg i noen annen kategori:

2 Likes

Er volumet så enormt som reviews viser på conan? spillet er på 420 plass men har 40 reviews i dag.

Sammenlignbart På plass nr 17 er rust:

image

Med hele 550 reviews bare i dag.

Conan Exiles:

image

2 Likes

Tydeligvis - eller et etterslep som plutselig ble tatt igjen. Da var vi «mostly positive» igjen ref. noldusdiskusjonen en del dager tilbake :wink:

Edit: Kan hende Steam Awards utløste det.

4 Likes

Man kan se alle reviews ved å ta vekk “your languages”. Mange av disse positive reviewsene er russiske.

image

6 Likes

Gjelder det Rust også?

Vi har gått fra :cn:-bomb til :ru:-boost.