Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Vel, det ser jo ikke så halvdumt ut når man går inn i helgen 11-13/1 på disse nivåene - særlig sett i sammenheng med med GTS-plasseringer og reviewscores (som begge deler er stigende, samt at en stor patch går live ila. et par uker).

Patchen om ett par uker ser spennende ut, selvsagt er det kun bug fixes og overhauls av diverse ting. Men det er vell det spillere har mast om i lang tid isteden for nytt content.

Håper dem får til patchen, leser på test live forumet att det fortsatt er noen bugs igjen med patchen. Men ellers ser folk hypa ut :+1:

Nån som kör testlive och har testat patchen?

plats 51 för Conan Exiles på Humble bundles januari rea. 73 miljoner besökare per månad enligt similarweb.com.

2 Likes

plats 34 nu på humble bundle :smiley:

2 Likes

Humble Bundle med direkte salg av CE nå, og ikke Subscription? Blir spennede å se effekten av det!

1 Like

Har de ikke hatt begge deler hele tiden da?

De har haft bägge delar hela tiden. Med tanke på att de är sån trafik på humble så lär de vara god omsättning :slight_smile:

Ettersom begge deler har vært mulig hele veien, kunne det ikke vært hensiktsmessig å stoppe spillet i bundle, og kun selge spillet utenom gjennom salg? Også ved en senere anledning inkludere i bundle igjen

Selger humble bundle DLCene?

29 på Humble nu :sunglasses:

2 Likes

Sjunker raskt? Om du tycker att 150 färre spelare än förra söndagen vid denna tidpunkt är att sjunka raskt så har du skeva krav.

Det gjør de.

Innlegget mitt var skrevet på lørdag så hadde vært litt merkelig om jeg hadde basert meg på dagens tall kanskje?
Ett målepunkt synes jeg har liten relevans så dagens tall sjekker jeg først i morgen når man vet svaret for hele dagen.

Nå er ikke søndagen over enda men hvis du ser på de 6 foregående dagene og sammenligner de med de tilsvarende dagene uken før så har man 847.414 mot 1.004.459 spilte timer. En nedgang på 157.045 spilte timer eller 26.174 pr. døgn eller i snitt 1091 mindre samtidige spillere. Totalt en nedgang på 15,6% og det synes jeg er raskt.

Forhåpentligvis avtar fallet allerede nå (i går var også bare litt over 10%) men det får vi jo da se utover uken.

Husk att antall spillere selvfølgelig faller når det ikke har kommet noen ny patch i det siste. Det er normalt for alle spill. Men Funcom jobber med en stor patch som skal komme om ett par uker så viss den viser seg og være feilfri så kan jeg tenke meg att antall spillere går opp en del. Er iallefall en etterlengtet patch, så håper dem får den til :ok_hand:

Fallet nå skyldes nok i hovedsak at juleferien er over. Er helt naturlig at det faller en del tilbake nå.
Det som blir spennende er bare om CE holder bedre på spillerne nå enn tidligere og man får en høyere bunn enn sist.

2 Likes

Jeg synes det bildet under viser veldig godt at salget til Conan Exiles ikke dabber av. Det holder seg utrolig jevnt over lang tid. Dersom Funcom fortsetter å levere DLCer og retter feil så tror jeg dette spillet kan vare lenger enn de fleste turte drømme om.

4 Likes

Jeg måtte revurdere mine tanker rundt 2019 utfra hva CE leverte i Q4 2018. Konsollsalget gjør at resultat blir virkelig bra. Nesten 50% av kopiene det kvartalet kom fra konsoll.

11 Likes

Vill fortfarande veta hur du räknat på Q4 konsol för CE :slight_smile:

@antzzo, her ser du grafisk hvorfor utviklingen av spilte timer er. Lørdag og søndag viste en reduksjon i fallet 10% og 5% fall mot rundt 20% dagene før.